Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det Åsa Wheelock säger låter troligt och kanske stämmer, men andra säger ju något annat.
Varför ska man lite just på ÅW?
Du har flera gånger hänvisat till statistik utan att länka till vilken statistik du hänvisar till och det är ingen uppenbarligen framkomlig väg, du får alltid mothugg och eviga diskussioner.
Lägg in länkar och förklara tydligt så kan du säkert öka acceptansen för din sak.
Ett tips i all välmening. Försök tänka lite själv, försök tänka kritiskt. Använd dig av sunt förnuft.
Du har en ganska jobbig ryggmärgsreaktion att skrika "KÄLLA på DET" , "SKICKA LÄNKAR". Det kan handla om så triviala saker som att solen går upp på morgonen och ned på kvällen. Tag bara det här med skolbarn och smittspridning av ett aerosolburet virus.
Hela världen stänger ned sina skolor när smittspridningen går bananas. Tror du att de gör det om det inte skulle hjälpa? Tror du att det bara är FHM i hela världen som har rätt och alla andra har fel? Tror du WHO har fel exempelvis?
Detsamma gäller munskydden. Varför tror du varenda asiat springer omkring med detta om det inte skulle hjälpa?
Men även om du så bara tillämpar det minsta sunda förnuft. Varenda småbarnsförälder vet hur ett luftburet virus sprids och vilken roll dagis och skola spelar i smittspridning. Har man följt denna pandemi vet man också att smittspridningen gick ned kraftigt under sommaren och att lågpunkten inföll juni/juli. Smittan tog återigen fart, genom mätbara resultat över antalet inlagda alldeles i början av oktober, sex veckor efter skolstart. Jag skrev redan i december att smittan troligen skulle gå ned i slutet av januari i och med jullovet och det ser ut som jag fick rätt. Varför tror du inte att över en miljon barn som umgås tätt inpå varandra varenda vardag tillsammans med en kvarts miljon pedagoger inte bidrar till smittspridningen? Kan du inte tänka ut det själv, utan att skrika "KÄLLA PÅ DET", varenda gång du möts av ett påstående. För mig känns det så basalt och nej, jag har inte för vana att spara och stryka under länkar så jag kan skicka till dig och alla andra över allt jag tar del av. Speciellt inte sådant som är helt självklart. Om du tar del av en väderleksprognos av SMHI, tror du inte på den prognosen då heller, utan skriker KÄLLA PÅ DET!! ? Nu kan ju visserligen prognosen vara fel, men de flesta vet ju hur den yrkesgruppen jobbar med sina prognoser. Varenda fakta som är så självklar borde man kunna köpa och framförallt borde man kunna tänka lite själv också.