Citat:
Ursprungligen postat av
-boyakka-
Du glömmer bort en sak, män är tränade sen barnsben att spendera tid för sig själva. Män har av naturen inte 100 Tindermatchningar varje gång de öppnar appen, att vara ensam när ålderdomen inträffar är således inte det problem som du försöker utmåla det för att vara. Kvinnor däremot, deras desperation ökar i kubik med åldern, det är därför de låter som du och försöker shamea män som ”losers” för att dylika män trivs bättre med sina tv-spel än er. Fråga dig själv vem som är den riktiga losern som t.o.m. är mindre intressant än ett sketet tv-spel?

Tränade sen barnsben? Snarare så kommer det naturligt för vissa barn att trivas lite bättre i sitt eget sällskap. Blir enklare och mindre rörigt på så vis och detta är inte alltid en könsfråga heller.
Jag är kvinna och har alltid ställt mig lite i bakgrunden när jag hamnat i större sammanhang med mycket folk. Började redan i barndomen och det var ingen då som uppmanade mig till detta, jag valde det helt själv utifrån mina egna behov.
Finns också både män och kvinnor som föredrar att ha det likadant under hela livets gång. Sen kan samhället förmana och stigmatisera oss så mycket de orkar med sitt utslitna normtjafs. Högkänsliga personer kommer att göra det som gagnar deras välmående bäst oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
CeliaArtemis
Oavsett vad du försöker säga, så kan TV-spel aldrig ersätta fru och barn. Ett TV-spel kan inte hjälpa dig leta reda på dina nycklar, tvätta dina kläder och laga mat till dig då du är gammal och behöver hjälp. Ett TV-spel kan inte sätta sig och prata med dig när du känner dig ensam, läsa tidningen för dig på morgonen, och skydda dig från invandrare när du måste ut och handla. TV-spel fungerar endast som en distraktion, och är ämnat för barn.
Männen jag känner till som är festprissar, och över 40, är inga "förlorare". Ofta är det män som har tillgång till vilken kvinna som helst, men själv väljer att "gå sin egen väg". De ser ofta bra ut, bor centralt och är extremt charmerande. De gillar att spela med damernas känslor för att få beundran och åtrå, men vägrar stabilisera sig med en fru, då de frivilligt valt detta liv. De har nog krossat många damers liv, de är inga "förlorare", snarare är det du som behöver jobba på din självkänsla.
Och här har vi ännu ett (av alltför många) exempel på alla dessa tradiga normivrare
En undran - varför äger du ett sånt bajsnödigt behov av att tala om för andra hur de bör leva sina liv?
Precis som så många andra nötter av din kaliber så försöker du skrämma de som inte valt samma väg som du i livet med att måla upp de allra värsta framtids och ålderdomsscenarion i försök att få fritänkarna att följa samma snäva tankesätt som du har. Varför?
Kan det månne handla om avundsjuka från er? Ni upptäcker alltför sent att normlivet med barn, partner och ett ständigt ekorrhjul inte var så givande som samhället lurat er att tro och nu vill ni i sann Jantelagsanda dra ner de mer självständigt tänkande individerna till er egen miserabla nivå för att "ingen ska komma undan eländet"?
Precis som övriga normpredikare så ljuger du en hel del, sprider negativ propaganda och utelämnar alla fördelar med att leva ett självständigt liv.
T.ex. så är det ingen självklarhet att människor blir såpass skröpliga att de ej ids ta hand om sig själva på ålderns höst. Detsamma med pladdret om att hamna på en dödsbädd. Finns många som dör helt naturligt i sömnen eller av plötsliga hjärtattacker i sina egna hem. Ett sunt liv med rätt kost och träning ökar också ens chanser för mer ork, styrka och förmåga att ta hand om sig själv under de senare levnadsåren.
Dessutom så verkar det helt omöjligt för normpuckon som du att förstå detta enkla faktum - DU. BEHÖVER. INTE. BLI. ENSAM. FÖR. ATT. DU. VALT. BORT. BARN. OCH. PARTNER

Hur jäkla svårt ska det vara att få in i era pappskallar att det finns
andra typer av relationer utöver dessa två ovannämnda? Använd hjärnan förihelsike och tänk efter innan ni häver ur er rent nonsens i fortsättningen!