Citat:
Du ville kanske inte klicka på mina länkar men om du anser att jag har "delvis" rätt så anser du samtidigt att den kanske framgångsrikaste investeraren i världen vid namn Warren Buffett också har "delvis" rätt. Han utmanade hela Wall street och dess aktiva förvaltare ! Han satte även 1 miljon dollar på spel vilket i och för sig är småpengar för honom, men det hade ett symboliskt värde.
Likaså nobelpristagaren i ekonomi, Eugene Fama har också "delvis" rätt.
Vidare har det gjorts en studie som har kommit fram till att 99.4% av aktiva förvaltare inte slår index över tid(30 år)
Att det är många som slår index enskilda år hjälper föga om du skall köpa och glömma i 20-25 år.
Du måste välja någon av de här 6 av 1000 förvaltarna som slår index. Helst ska du pricka in alla fyra.
Vi behöver inte diskutera enskilda aktiva fonder för det är inte relevant idag år 2021. Lever vi 2045 så kan du bumpa tråden
Du skall ställa dig frågan:
Vet jag bättre än Warren Buffett och Eugene Fama och är den studien rent nonsens ?
Är ditt svar Ja på detta så köper du dina fonder och håller i 20-25 år.
Är ditt svar Nej så köper du indexfonder.
Likaså nobelpristagaren i ekonomi, Eugene Fama har också "delvis" rätt.
Vidare har det gjorts en studie som har kommit fram till att 99.4% av aktiva förvaltare inte slår index över tid(30 år)
Att det är många som slår index enskilda år hjälper föga om du skall köpa och glömma i 20-25 år.
Du måste välja någon av de här 6 av 1000 förvaltarna som slår index. Helst ska du pricka in alla fyra.
Vi behöver inte diskutera enskilda aktiva fonder för det är inte relevant idag år 2021. Lever vi 2045 så kan du bumpa tråden
Du skall ställa dig frågan:
Vet jag bättre än Warren Buffett och Eugene Fama och är den studien rent nonsens ?
Är ditt svar Ja på detta så köper du dina fonder och håller i 20-25 år.
Är ditt svar Nej så köper du indexfonder.
Warren Buffett har aldrig någonsin köpt en indexfond.
Jag upprepar en gång till så att du verkligen förstår:
Warren Buffett har aldrig någonsin köpt en indexfond.
Nu vill jag att du funderar på vad det betyder för ditt tvärsäkra inlägg ovan och återkommer med ditt svar.