2021-01-23, 21:55
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Laine kan ju gå osynlig långa perioder. Tortorella lär ha ännu mindre tålamod med honom än vad Jets haft. Går han osynlig kommer han bli bänkad.

Du är ute och cyklar. Han kommer smälta in i detta laget,och dem har Finsk arbetsmoral med Korpisalo,Porrkungen Koivu och Kekäläinen vid styret.
Citera
2021-01-23, 22:39
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Du är ute och cyklar. Han kommer smälta in i detta laget,och dem har Finsk arbetsmoral med Korpisalo,Porrkungen Koivu och Kekäläinen vid styret.
Ute och cyklar? Han säger att om Laine går osynlig kommer han bli bänkad.
Citera
2021-01-24, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Höglanders istid har gått ner drastiskt. Visserligen en assist i natt. Men gissa vem som fick sitta av ett lagstraff och ett fem minuters matchstraff som en annan spelare drog på sig?

Höglander spelar inte boxplay så inte konstigt att han sitter av utvisningar och med 26 utvisningsminuter för Nucks minskar givetvis speltiden.
Citera
2021-01-24, 06:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Laine är inte osynlig om han ens så försöker. Nä en sniper i världsklass är precis vad Columbus behöver.blir bra
Citera
2021-01-24, 10:48
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Tortorella/Kekäläinen jobbar nog inte på att bänka deras stjärna,dem har ett lag att bygga runtomkring med.

Columbus slog Stanley Cup mästarna senast,för er som följer Nhl. Och minns ni hur bra dem var i slutapelet(mot Tampa),så tror jag att trejden var ett rån av GM Jarmo Kekäläinen. Roslovic är en ung Center som kan komma att spela top6 i många år(spelar bra som 3e center med).

Dubois kommer få jobba på att ta Stasnys plats denna säsongen,och är en bra spelare. Tror dock att han inte blir bättre än Scheifele,alt petar honom som första center.
Citera
2021-01-24, 11:09
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Idiotisk trade av Winnipeg. Dom får alldeles för lite tillbaka.

Och Columbus lär ju ha pratat med Laine innan dom gör en sådan trade. Jag tror att han kritar nytt inom kort.

Se vad GM Jarmo Kekäläinen själv sade i pressreleasen. På ett sätt är hans tålamod och skills uppenbara. Förstod varför han passade på Puljujärvi i draften. Han såg på Laine/Puljujärvi redan i JVM med superstar Aho. Såg och ville helst ha Laine i laget,men Jets valde först. Han valde Dubois för hans mognad och kanske i hopp om att få bytesvärde några år senare. Nu sitter han med ess i hand. Förstod varför Porrkungen Mikko Koivu togs in,han vill skapa vinnare och ledare ute på isen.
Citera
2021-01-24, 13:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Se vad GM Jarmo Kekäläinen själv sade i pressreleasen. På ett sätt är hans tålamod och skills uppenbara. Förstod varför han passade på Puljujärvi i draften. Han såg på Laine/Puljujärvi redan i JVM med superstar Aho. Såg och ville helst ha Laine i laget,men Jets valde först. Han valde Dubois för hans mognad och kanske i hopp om att få bytesvärde några år senare. Nu sitter han med ess i hand. Förstod varför Porrkungen Mikko Koivu togs in,han vill skapa vinnare och ledare ute på isen.

Jarmo lär vara nöjd. Jag har bara svårt att förstå varför Jets inte krävde mer tillbaka. Det skulle ha varit en förstarunda istället för en tredjerunda för att det där ska vara en någorlunda balanserad trade.
Citera
2021-01-24, 13:15
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Tortorella/Kekäläinen jobbar nog inte på att bänka deras stjärna,dem har ett lag att bygga runtomkring med.

Columbus slog Stanley Cup mästarna senast,för er som följer Nhl. Och minns ni hur bra dem var i slutapelet(mot Tampa),så tror jag att trejden var ett rån av GM Jarmo Kekäläinen. Roslovic är en ung Center som kan komma att spela top6 i många år(spelar bra som 3e center med).

Dubois kommer få jobba på att ta Stasnys plats denna säsongen,och är en bra spelare. Tror dock att han inte blir bättre än Scheifele,alt petar honom som första center.
Just for the record: Ingen har påstått att Laine kommer att misslyckas. Även jag tror att han kommer att lyfta CBJ. Blir intressant att följa blåjackorna framöver.
Citera
2021-01-24, 16:56
Medlem
Även jag bedömer trejden som en vinst för Columbus. Känns inte Dubois lite som Duchene? Hans värde haussas lite för mycket för att han är center.
Laine har väl högre tak så ett byte rakt av hade varit logiskt om man å andra sida värderar en center högre.
Gillar också Kekkes stil som GM. Tror mycket på att hans arbete kommer att bära frukt så småningom.
Citera
2021-01-24, 18:58
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
///Förstod varför Porrkungen Mikko Koivu togs in ///.
Jag kan mycket om NHL, men detta har jag totalt missat:
Varför kallas Mikko för Porrkungen? Är det bara du eller är det ett allmänt begrepp?
Citera
2021-01-24, 22:55
Medlem
Kedoxs avatar
Får en inre kris när Colorado-Anaheim skall spela.
Unnar verkligen Colorado en buckla i år men Anaheim är MITT lag.

Ser åandrasidan inte Ducks som en seriös contender på iaf 2-3 år. Men de är påväg..

Edit: Laine OCH Roslovic mot Dubois?? HAHAHA, columbus tackar.
Senast redigerad av Kedox 2021-01-24 kl. 23:09.
Citera
2021-01-25, 04:36
Medlem
Kedoxs avatar
Ducks slår kanske lite oväntat avs med 3-1.

Målskyttar: Jakob Silfverberg, Rickard Rakell, Hampus Lindholm

Med Gibson i kassen lever slutspelschanserna i allra högsta grad.
Senast redigerad av Kedox 2021-01-25 kl. 04:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in