2020-08-30, 03:31
Medlem
Hej vill bara säga att jag blir rädd när jag läser.. Jag är medlem där jag har donerat många ggr och dem hjälpte mig att få en advokat via den nämnda advokatfirman .. mina barn är familjehemsplacerade och i tisdags kom högsta domstolens beslut jag förlorade min vårdnad till familjehemmet. Med pv o advokatfirman op.. visste verkligen inte om detta.. Åh att jag inte visste innan och kanske då inte haft kvar den advokaten om nu allt detta är sant. Fy f*n säger jag bara
Citera
2020-08-30, 12:44
Medlem
Varit med i den gruppen i flera år. Har du minsta lilla problem med en annan förälder - så hejjar administratörerna glatt på att skaffa en advokat genom opus. Samarbetssamtal är bortkastad tid. Utan gå till rätten är det enda rätta. Tydligen.

Här är ett inlägg han skrivit i gruppen, om att neka sina brott osv.

https://pasteboard.co/JoKrydv.jpg
https://pasteboard.co/JoKrLwW.jpg
Citera
2020-09-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darrenstylez
Samma här och i mina ögon ser der mer ut som att de alla finansierar sina egna hem, behov och räkningar med dessa pengarna.

Farouq dömd för det ena och andra.
Adelina som är eller var tillsammans mdd farouq är också dömd för något

Så ja, en sekt som lurar föräldrar på pengar.
Sen swishar farouq pengar för att visa att han swishar. Tror dock mer på att han bara swishat pengar som redan är donerat så att säga.

Borde inte redovisning osv finnas tillgängliga på skatteverket?

Det är inte skatteverket som är tillsynsmyndighet för föreningar,utan Länsstyrelsen.Och tack till den som la ut organisationsnumret för det har jag letat efter för att kolla upp dom.Skulle de däremot få statliga medel,vilket är högst otroligt så är det skattemyndigheten man skall höra med.Jag känner till hela bunten och är med i gruppen.Gissa varför? Bara massa ruffel och båg,och regler som gör att medlemmarna inte får ta kontakt med varandra,jo för då kan ju sanningen komma fram.
Och Opus är den enda advfirma som får nämnas,och en adv som lämnat Opus och startat egen firma. Jag är helt övertygad om att F...E får provision på de klienter han skickar dit.Nu är det full cirkus mellan dom och WTR då sanningar om Pappa.varför börjar rämna.

Flera fd adm i gruppen har börjat tala om vad som försegår bakom medlemmarnas ögon och öron.Men som vanligt så ljuger både Dag och F..E för han är ju oskylldig till allt.Sista lögnen var att F..E står skriven i Kärrtorp fast han emigrerade 2018 till Grekland.
Citera
2020-09-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoseWest666
De är ju helt sjukt. Undrar just hur många olämpliga föräldrar de hjälper att förstöra barnens liv...

Men de måste ju ha organisationsnummer och annat som föreningar har? Kan man inte börja där?

Det klarar nog rättsväsendet av, så du behöver nog inte vara orolig för det.

Frågan som du borde ställa är hur många barn som blivit av goda men naiva föräldrar, som dessutom blivit skinnade på pengar.
Citera
2020-09-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batpool
Majoriteten av medlemmarna anser sig orättvist behandlade och tror att SOC bara är ute efter att jävlas med fullt fungerande föräldrar som aldrig gjort något fel i hela sina liv.. Det är läskigt att läsa hur vissa av administratörerna uttrycker sig.. Man tycker att en Ordförande i en ideell förening som hjälper familjer i nöd inte ska hålla på att hota fram och tillbaka, be folk att dra åt helvete etc.. men så är inte fallet..

I övrigt ska föreningens tillgångar tillfalla Farouq om föreningen upplöses:
http://www.pappavarfor.se/wp-content/uploads/2017/02/pappavarfor_stadgar.pdf

Någon som är bättre på granskning av föreningar etc får gärna ta sig en titt.. jag vet inte vad lagar och sådant säger men denna förening verkar få in en himla massa pengar och redovisar inget..
Går att kontrollera den ekonomiska biten hos Länsstyrelsen som är tillsynsmyndighet.
Citera
2020-09-23, 07:07
Medlem
sandyhells avatar
Farre på pappavarförs facebook:
"GOD MORGON ALLA FANTASTISKA, UNDERBARA, EXCELLENTA OCH ÄLSKVÄRDA FÖRÄLDRAR!

Vill bara meddela alla att advokat Shirin Rizwand på Advokatbolaget opus slutar. Hon går vidare till en annan byrå och jag personligen och Pappavarför kommer inte att sakna henne ej heller tänker jag tacka henne för hennes tjänster. Hon har ej varit korrekt i sitt arbete och ej uppfyllt dom höga ställda kraven vi har och efter flera klagomål från mig personligen om hennes sätt att inte vara ärlig så är jag glad över att hon försvinner.

Jag personligen har varit i kontakt med hennes chefer och påtalat om hennes brister men tyvärr i Sverige så är man som anställd mycket skyddad och det är svårt att göra sig av med anställda hur mycket man som chef eller arbetsgivare ger sina anställda chans på chans. Det finns även en anledning till varför dom inte ens försökt att hålla kvar henne och min och Pappavarförs lycka är gjord mina böner har hörsammats.

Nu till det väsentliga ni som har henne som ombud och väljer att följa med henne kommer inte att ha Pappavarförs stöd. Ni som väljer att stanna kvar på byrån hos Opus kommer att få ett nytt ombud där och vi kommer att fortsätta stödja er och hjälpa er på alla sätt och vis. Jag tänker inte gå in på några mer detaljer utan stannar där. Men jag säger som sådant att lögner och osanningar lönar sig inte i det långa loppet och sanningen hinner ifatt en till slut.

Jag vill istället lyfta fram byrån Advokatbolaget Opus och dom mycket höga ställda kraven dom har på sig själva och att alltid sätta klienten/medmänniskan i fokus och att alltid göra sitt yttersta för att uppnå bästa möjliga resultat för sina klienter och det har det inte varit för Shirin inte i mitt tycke.

MED DETTA SAGT SÅ ÖNSKAR JAG ER ALLA EN RIKTIGT BRA DAG ❤.

SÅ MINA VÄNNER, BRÖDER OCH SYSTRAR GLÖM INTE ATT TILLSAMMANS ÄR VI STARKA OCH TILLSAMMANS GÖR VI SKILLNAD. NI HAR MIN KÄRLEK OCH NI HAR MIN RESPEKT ❤.

SNÄLLA VAR NU MED OCH GÖR SKILLNAD FÖR NÅGON ANNAN MEDMÄNNISKA.

SWISH: 123 290 9521
BANKGIRO: 500-5459"

Undrar vad Shirin har gjort? Måste ju vara nåt vettigt iaf
Citera
2020-10-08, 11:51
Medlem
Att denhär tråden inte är större förvånar mig.
Är medlem i PV men inte pågrund av att jag behövt hjälp, snarare vad jag fått höra om gruppen på ryktesvägar.

Gruppen är full av sårbara föräldrar som dom utnyttjar att skänka massa pengar, det pratas om hur mycket pengar admins lägger ur egen ficka men aldrig uppvisas nånting, nått typ av bevis, absolut ingenting. Att FA är en dömd kvinnomisshandlare och har misshandlat sina barn och ingen i gruppen verkar reagera så mycket över det då föräldrar där inne höjer han till skyarna. Och för att inte tala om hur jävla hotfull, otrevlig osv admins är mot många där inne, hur seriöst är det? Hur kan nån ens se den där gruppen som seriös? Deras sätt att skriva är så patetiskt och jag förstår inte hur folk inte kan reagera mer eller att gruppen inte stängs ner. Enligt admins så snor soc barn, har svårt att se att alla medlemmar i gruppen, eller i alla fall alla som fått sina barn omhändertagna fått det helt obefogat. Många föräldrar där inne saknar helt självinsikt och det märks ofta.. Pappor skriver öppet hur deras ex bor på skyddat boende med barnen men dom har ingen aning om varför, för dom har inte gjort nått?? Mycket märkligt dedär.
Och FA påstår sig vara oskyldigt dömd, typiskt kvinnomisshandlare, alla påstår sig vara oskyldigt dömd. Trots bevis, trots vittnen. I hans fall hans egna barn som vittnade mot honom.

Jag hoppas verkligen denna grupp stängs ner helt och hållet!
Citera
2021-01-24, 01:23
Medlem
Hittade hans grupp av en ren slump och gick med, Googlade runt lite och hittade den här tråden. Länkade hit och blev blockad direkt. Skapade en ny profil och gick med igen. Så många skeva historier så man tror inte det är sant. Komiska är väl att min sambo jobbar inom socialtjänsten så vi brukar sitta och läsa alla inlägg tillsammans och bara skaka på huvudet.
Citera
2021-01-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chruse
Hittade hans grupp av en ren slump och gick med, Googlade runt lite och hittade den här tråden. Länkade hit och blev blockad direkt. Skapade en ny profil och gick med igen. Så många skeva historier så man tror inte det är sant. Komiska är väl att min sambo jobbar inom socialtjänsten så vi brukar sitta och läsa alla inlägg tillsammans och bara skaka på huvudet.

Minsta lilla du kritiserar eller ifrågasätter så åker du ur gruppen snabbare än ögat.
Vilket är synd. Skulle kunna bli roliga diskussioner.
Citera
2021-02-02, 16:17
Medlem
Fruktansvärd grupp med
Massor av självförnekande föräldrar. Ingen tar ansvar och akta dig för att säga emot Admin. Dom är skeva och farliga hela högen.
Citera
2021-02-02, 21:14
Medlem
Jag undrar hur mycket pengar dom får in varje månad från din grupp?
Och hur många nya kunder dom fixar år Opus?

Fattar inte hur det kan finnas så mycket korkade människor i en och samma grupp.
Citera
2021-02-02, 21:53
Medlem
Jag blir ledsen för barnen skull också. Föräldrarna skyller på alla andra utom sig själva. Skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in