2020-01-07, 11:50
Medlem
Batpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoseWest666
20.000 ur egen ficka? Vad har han för höjdarjobb så att han kan göra det?! Det hade varit intressant att höra av någon som fått ”hjälp” av dem...!

Någon speciell orsak till att två admins verkar bo utomlands? Och vilka är de andra höjdarna? D*g Isg*r? (*=a,ö). Någon måste ju träffa folket som de hjälper så mycket!

D*g Isg*r är väldigt angelägen om att påvisa att kvinnor är dåliga mödrar.. nej men han uttrycker sig väldigt konstigt, ibland rätt så odräglig. Hade tidigare massvis av screenshot på saker han kommenterat men tack vare en för snabb formatering har jag inte dessa kvar längre. Hade han varit vanlig dödlig hade lynchmoben varit på honom men då han är administratör höjs han till skyarna.

Enligt vad jag kunde se bor de utomlands för att skydda sina barn från den svenska barnindustrin.
https://pasteboard.co/IOQUnoRR.png - Ett inlägg från sidan, lägg märke till ikonen bredvid personens namn, han är inte med längre i gruppen.. Kanske värt att luska i varför?

*EDIT*
Tog bort bilden för att censurera, nu är den uppe igen.
Senast redigerad av Batpool 2020-01-07 kl. 12:09.
Citera
2020-01-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batpool
Hur mycket tror ni att Pappavarför får in varje månad på donationer? I maj 2019 skrev Farre om att han under 7.5 år spenderat över 1.8 miljoner kronor ur egen ficka på att hjälpa folk i nöd..

7.5 X 12 - 6 = 90
1 800 000 / 90 = 20 000

Om det han skriver stämmer lägger han lite drygt 20000 varje månad på att hjälpa folk.. ur egen ficka. När han skriver så tycker folk han är så himla god, men vart kommer pengarna ifrån? Donationer skulle jag tippa på.

I övrigt hittar jag inte honom längre på Upplysning, har han bytt namn?

*EDIT*
Såg nu att han flyttat till Grekland..

Jag såg också det inlägget och blev lite konfunderad hur han fick ihop logiken.

Att han själv har lagt 20 000 kr i månaden ur egen ficka skulle innebära att donationer inte räknas med i den summan. Lägger vi där till medlemsavgifter och alla andra donationer så blir det rätt mycket pengar, men det är nog väldigt mycket luftsiffror.

Föreningen nämner även på hemsidan att de har olika boenden, dessa boenden har jag under min tid i gruppen aldrig setts att det pratats om överhuvudtaget, och ändå påstår de att det finns 50 platser.

De klagar ju rätt så ofta att de behöver pengar till föreningens räkningar osv osv, men så fort medlemmar börjar ifrågasätta eller komma med tips, så blir folk antingen utkastade eller idiotförklarade, oftast både och.
Citera
2020-01-07, 13:46
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -cupcake-83
Enligt medlemmar och admin på pappavarför hävdar att socialtjänsten kidnappar barn och tar dom helt utan orsak, alla föräldrar där inne är perfekta.. Så ja, dom hjälper ju tom till med att göma barn för socialtjänsten bla har ju både c*rina och Farouq tagit i mot familjen i sina hem och ingen av dom bor i Sverige. Nej någon insyn i någon ekonomi får man inte, det är en känslig fråga som man absolut intw får ställa

Ta och jämför med klanen i Göteborg som demonstrerade mot socialtjänsten samtidigt som de sköter en stor del av all kriminell verksamhet i västsverige.
Fundera sen över vad den här föreningen består av för folk.
Citera
2020-01-07, 17:58
Medlem
Men så DI har också hus utomlands då?

Ang Göteborg, kan du vara lite klarare? Jag har ingen aning om vem som styr den delen av landet 🙃 Men dessa boenden borde ju kollas mer. Ser ni som är i gruppen om någon någonsin skriver att de varit på ett? Om de drev sådant boende borde det väl finnas papper på det. Vad kan man egentligen få ut för uppgifter från myndigheter om föreningen?
Citera
2020-01-07, 19:59
Medlem
Batpools avatar
Citat:
Men så DI har också hus utomlands då?

Jag formulerade mig lite otydligt, vet inte om DI bor utomlands också, inlägget jag lade upp en bild på var från en annan person. DI har en dom på sig sedan tidigare, enligt honom själv brott mot trafikregler (blivit ertappad med mobil under körning).

Han har själv lagt upp bevis för detta här:
https://pasteboard.co/IOTYCpn.jpg
https://pasteboard.co/IOTYNyd.jpg

Om han är dömd för något mer är oklart, kanske någon som kan kolla upp?
Citera
2020-01-08, 19:45
Medlem
Batpools avatar
Lägger in här för enkelhetens skull, detta gäller Farouq Assali

Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Det är han dömd för, ja. Har domen men ingen FU.

HR-dom:
https://docdro.id/ldxUjgc
Citera
2020-01-10, 15:43
Medlem
SkarpEr-FFSs avatar
Säkert har många fått hjälp via pappavarför. Men jag själv tycker att föreningen och främst dess fb-grupp, drivs tyranniskt, som en sekt, som använder sig av skuldbeläggning, grupptryck och vuxenmobbning. Detta görs vid flertal tillfällen varje månad i syfte att få in pengar till räkningar.

Jag förstår faktiskt inte vad de har för fasta kostnader mellan 20-29000 per månad.
Hade säkert varit lägre reskostnader om hela styrelsen fanns i Sverige!
Gud nåde den som i gruppen frågar om kostnader eller rekommenderar andra advokater än opus. Farouq och Carina förolämpar, hänger ut, kastar ut, blockar och beter sig som WT.
Citera
2020-01-12, 00:13
Medlem
De är ju helt sjukt. Undrar just hur många olämpliga föräldrar de hjälper att förstöra barnens liv...

Men de måste ju ha organisationsnummer och annat som föreningar har? Kan man inte börja där?
Citera
2020-01-12, 00:47
Medlem
Batpools avatar
Citat:
De är ju helt sjukt. Undrar just hur många olämpliga föräldrar de hjälper att förstöra barnens liv...

Men de måste ju ha organisationsnummer och annat som föreningar har? Kan man inte börja där?

ORG NR: 802474-4453
Citera
2020-01-22, 23:51
Medlem
Är det någon här som är medlem? Vad är den där advokatfirman för något som de använder, är det deras egna ?
Citera
2020-01-23, 13:45
Medlem
Citat:
Är det någon här som är medlem? Vad är den där advokatfirman för något som de använder, är det deras egna ?

http://www.advokatbolagetopus.se/sv/startsida/

https://www.allabolag.se/5567790893/advokatbolaget-opus-aktiebolag
Citera
2020-01-26, 02:07
Medlem
Ja de ser ju ut som en vanlig firma. Men hur kan det vara så många medlemmar i gruppen pappavarför? Sååå många barn kan ju inte vara omhändertagna av samhället?! Och på vilka grunder..? Det ser ut som att FA pendlar till Sverige för att hjälpa och stötta men undrar om han alltså inte har något ”vanligt” jobb.

Finns det fler liknande lobbyorganisationer och drivs de också av fd kriminella undrar man ju...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in