Citat:
Ursprungligen postat av
Batpool
Hur mycket tror ni att Pappavarför får in varje månad på donationer? I maj 2019 skrev Farre om att han under 7.5 år spenderat över 1.8 miljoner kronor ur egen ficka på att hjälpa folk i nöd..
7.5 X 12 - 6 = 90
1 800 000 / 90 = 20 000
Om det han skriver stämmer lägger han lite drygt 20000 varje månad på att hjälpa folk.. ur egen ficka. När han skriver så tycker folk han är så himla god, men vart kommer pengarna ifrån? Donationer skulle jag tippa på.
I övrigt hittar jag inte honom längre på Upplysning, har han bytt namn?
*EDIT*
Såg nu att han flyttat till Grekland..
Jag såg också det inlägget och blev lite konfunderad hur han fick ihop logiken.
Att han själv har lagt 20 000 kr i månaden ur egen ficka skulle innebära att donationer inte räknas med i den summan. Lägger vi där till medlemsavgifter och alla andra donationer så blir det rätt mycket pengar, men det är nog väldigt mycket luftsiffror.
Föreningen nämner även på hemsidan att de har olika boenden, dessa boenden har jag under min tid i gruppen aldrig setts att det pratats om överhuvudtaget, och ändå påstår de att det finns 50 platser.
De klagar ju rätt så ofta att de behöver pengar till föreningens räkningar osv osv, men så fort medlemmar börjar ifrågasätta eller komma med tips, så blir folk antingen utkastade eller idiotförklarade, oftast både och.