2021-01-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Nej svarade dej, men dina matematikkunskaper är nog inte så stora.
Förlåt mej att jag trodde du kunde räkna, det var ju ogenomtänkt från min sida, ni i EBBAKLANEN är ju inte direkt medlemmar i Mensa!

4200" + 1800" = 6000".

Om du inte vet vad " betyder får du googla det, eller du vet ju inte det, så googla direkt.
Kaspuh gjorde en helt riktig uträkning. EB har betalat 390.000 och du tyckte att hon skulle betala 1.5 milj till. Betyder det att du är kvalificerad att tillhöra Mensa?
2021-01-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hon är hjärntvättad inom Livets Ord så hon förstår inte sitt bästa, EBBA tror i sin lilla hjärna att hon är odödlig, därav hennes agerande, konsekvenstänk finns inte.
På vilket sätt ser du att hon tror sig vara odödlig? Måste man tro det om man köper hus?
2021-01-24, 00:13
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du att partiledare inte ska få köpa sig en bostad om de skiljer sig?
Hon får köpa hur många bostäder hon vill...
Men med tanke på hennes roll som partiledare i KD så borde hon sätta sitt parti i första hand och inte riskera sitt egna och sitt partis anseende genom klantigt skötta affärer, oavsett vem som har rätt eller fel i det här fallet.
Har hon inte ett större omdöme än så, borde hon avgå omedelbart.
2021-01-24, 00:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Men med tanke på hennes roll som partiledare i KD så borde hon sätta sitt parti i första hand och inte riskera sitt egna och sitt partis anseende genom klantigt skötta affärer, oavsett vem som har rätt eller fel i det här fallet.

Vad skulle hon gjort annorlunda menar du ?
2021-01-24, 00:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Esb har väl anmält henne för trädet som hade fällts (granen) som visas i Expressen.
och där står väl ord mot ord om nu det var ett muntligt avtal på att hon fick börja röja innan tllträdet, vilket iofs finns flera vittnen på enligt henne.

Det är Expressen eller Aftonbladet som varit där och pratat med utomstående som var där och berättade att både Esbjörn och Ebba fanns på plats och att Esbjörn hade skämtat när han var där. Så det får nog betraktas som bekräftade uppgifter. 😉
Senast redigerad av trngw 2021-01-24 kl. 00:27.
2021-01-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Även partiledare måste väl få skydd av lag och rätt? På vilket sätt har hon skött köpet fel?
2021-01-24, 00:30
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Man kan inte anlita en mäklare att sköta en försäljning om man inte är säljare.
Men man kan göra som Ebba, att ta hjälp av mäklare när man är köpare.
Så ja, ni har båda inte fel men inte rätt heller.

Känner mig tveksam till att en mäklare inte skulle ta åt sig en försäljning, även om det är köparen som betalar mäklaren. Är säljare och köpare överens om den dealen, borde det väl funka?
Och mer hjälp än enbart skrivuppdrag får man väl? Aldrig använt det själv, bara sett att det finns möjlighet.

Jag tror att från början så skulle Ebbas mäklare, backslick-Theo, ha ett större uppdrag, än ett skrivuppdrag. Han kollade upp fastigheten, och till hörande papper. Där upptäcker han att det finns en anteckning i lagfarten.
Nu drar backslick-Theo öronen åt sig, och meddelar Ebba att han inte kan agera som mäklare längre, för i så fall är han skyldig att reda ut vad anteckningen innebär. Det som då framkommer kan stoppa affären. Men, säger han åt Ebba, om du snabbt som fan kan få Esbjörns namnteckning på köpekontraktet så kommer gubbjäveln inte undan. Och jag kör ett skrivuppdrag bara, såklart med friskrivning.
Vi kör på det sa Ebba, och började pressa gubbjäveln(Esbjörn) på en namnteckning....
2021-01-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Känner mig tveksam till att en mäklare inte skulle ta åt sig en försäljning, även om det är köparen som betalar mäklaren. Är säljare och köpare överens om den dealen, borde det väl funka?
Och mer hjälp än enbart skrivuppdrag får man väl? Aldrig använt det själv, bara sett att det finns möjlighet.

Jag tror att från början så skulle Ebbas mäklare, backslick-Theo, ha ett större uppdrag, än ett skrivuppdrag. Han kollade upp fastigheten, och till hörande papper. Där upptäcker han att det finns en anteckning i lagfarten.
Nu drar backslick-Theo öronen åt sig, och meddelar Ebba att han inte kan agera som mäklare längre, för i så fall är han skyldig att reda ut vad anteckningen innebär. Det som då framkommer kan stoppa affären. Men, säger han åt Ebba, om du snabbt som fan kan få Esbjörns namnteckning på köpekontraktet så kommer gubbjäveln inte undan. Och jag kör ett skrivuppdrag bara, såklart med friskrivning.
Vi kör på det sa Ebba, och började pressa gubbjäveln(Esbjörn) på en namnteckning....

Vad är det för anteckning i lagfarten?
2021-01-24, 00:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Vad har framkommit i form av anteckning?
2021-01-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad är det för anteckning i lagfarten?

Kommer inte exakt ihåg, finns längre bak i tråden. Om jag minns rätt, var det i lagfarten, och det var därför Ebba inte fick ut någon lagfart.

Anteckningen hänvisade till det avtal som Esbjörn och Matz hade, att Matz skulle få ärva fastigheten.
Esbjörn kunde ändå sälja fastigheten, så länge ingen pratade om det avtalet. Enligt vissa här på FB, så kunde det inte göra så att affären gick tillbaka. Det enda Matz kunde göra, var tydligen att stämma Esbjörn.
Och Ebba skulle få sitt hus.
2021-01-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad har framkommit i form av anteckning?

Kommer inte ihåg exakt, men det var väl där kontraktet mellan Esbjörn och Matz dök upp?
Finns i tråden, om du vill söka.
2021-01-24, 00:49
Medlem
Citat:
Kommer inte exakt ihåg, finns längre bak i tråden. Om jag minns rätt, var det i lagfarten, och det var därför Ebba inte fick ut någon lagfart.

Anteckningen hänvisade till det avtal som Esbjörn och Matz hade, att Matz skulle få ärva fastigheten.
Esbjörn kunde ändå sälja fastigheten, så länge ingen pratade om det avtalet. Enligt vissa här på FB, så kunde det inte göra så att affären gick tillbaka. Det enda Matz kunde göra, var tydligen att stämma Esbjörn.
Och Ebba skulle få sitt hus.
Du skriver ett otrevligt inlägg där du kallar människor olika saker och beskyller dom för olagligheter och så kommer du inte ihåg vad du baserar ditt inlägg på. Jag måste få säga att du är helt off.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in