2021-01-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om du har rätt så hade det ju bara syltat in honom mer. Hur skulle han förklara för polisen att språngmarschen plötsligt är bra mycket längre. Och omöjliggör att han inte skulle ha sett poliserna.

Om han sagt att han även sprang efter polisen på David Bagares gata så är jag helt övertygad till 99,9% att SE inte är GM

Jag vet inte om det stämmer utan är rykten som surrar. Måhända att han tänkte att han skulle odla en osäkerhet hos eventuella vittnen.
Citera
2021-01-23, 17:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag vet inte om det stämmer utan är rykten som surrar. Måhända att han tänkte att han skulle odla en osäkerhet hos eventuella vittnen.

Eller det mer logiska att han bara ville vara viktig och modig.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-23 kl. 17:34.
Citera
2021-01-23, 17:29
Medlem
Citat:
Eller det mer logiska att han ville bara viktig och modig.

Det kan absolut vara så.
Citera
2021-01-23, 17:30
Medlem
Citat:

Du anser att han kommer fram 40-45 sekunder efter skotten, iakttar LJ, ställer sig i skymundan och går tillbaka till Skandia? Och CA är på flykt?
Citera
2021-01-23, 17:36
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Om du har rätt så hade det ju bara syltat in honom mer. Hur skulle han förklara för polisen att språngmarschen plötsligt är bra mycket längre. Och omöjliggör att han inte skulle ha sett poliserna.

Om han sagt att han även sprang efter polisen på David Bagares gata så är jag helt övertygad till 99,9% att SE inte är GM
Han behövde nog bara säga att han inte fick tag i dem eller annan ursäkt (mådde illa, hjärtproblem) - och att han därför vände åter till brottsplatsen och smälte in bland övriga som stod utanför mordplatsavspärrningen.

Sen var det också så att han gav en version först och sen ändrade den, har hört vissa rykten ang. TP:s bok. Men när man byter versioner och ljuger så är det inte alltid han får det exakt att gå ihop. Speciellt inte en sån som SE.

Därmed inte sagt att det inte kan vara så som du menar - att han bara ljuger/överdriver så det knakar och är ett oskyldigt vittne
Citera
2021-01-23, 17:43
Medlem
Citat:
Fem minuter efter mordet... Haha. Det där med språngmarschen som alibi är så komiskt. Det är så urbota hjärndött. Förlåt

Precis; men vem är då detta urbota hjärndöda vittne som tror att SE rusning kan vara GM?

Alibi? Njaa.. då får väl ändå detta urbota hjärndöda vittne peka ut just SE, och så får det klargöras att det verkligen är 5 min efter.. annars så har jag svårt att kalla det alibi..
Citera
2021-01-23, 17:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Svagheten hos den där teorin om att SE typ "ville få uppmärksamhet och göra sig märkvärdig" är ju att den inte har något förklaringsvärde alls. Den besvarar helt enkelt inte de relevanta frågorna:

- Var det SE som sköt Palme?
- Sade Lisbeth Palme "mörkblå täckjacka" till SE och pekade in mot gränden?
- Hjälpte SE till att vända Palme i framstupa sidoläge?
- Sprang SE efter poliserna in i gränden?
- Var det SE som Yvonne N såg springa på David Bagares gata?

De klart mest övertygande versionerna här är dels den som SE själv har lagt fram, och dels den som åklagaren presenterade på pressträffen. Det här är två var för sig logiskt sammanhängande berättelser, och det finns ingen annan "tredje" teori som har kommit ens i närheten av de här två när det gäller att ge svar på frågorna och få pusselbitarna att falla på plats.
Senast redigerad av Draifos 2021-01-23 kl. 18:01.
Citera
2021-01-23, 18:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svagheten hos den där teorin om att SE typ "ville få uppmärksamhet och göra sig märkvärdig" är ju att den inte har något förklaringsvärde alls. Den besvarar helt inte de relevanta frågorna:

- Var det SE som sköt Palme?
- Sade Lisbeth Palme "mörkblå täckjacka" till SE och pekade in mot gränden?
- Hjälpte SE till att vända Palme i framstupa sidoläge?
- Sprang SE efter poliserna in i gränden?
- Var det SE som Yvonne N såg springa på David Bagares gata?

De klart mest övertygande versionerna här är dels den som SE själv har lagt fram, och dels den som åklagaren presenterade på pressträffen. Det här är två var för sig logiskt sammanhängande berättelser, och det finns ingen annan "tredje" teori som har kommit ens i närheten av de här två när det gäller att ge svar på frågorna och få pusselbitarna att falla på plats.

Jo det ger svar på dina frågor:
Nej
Kanske, spelar ingen roll
Nej
Nej

Lika bra som dina svar :
Ja
En lögn
En lögn
En lögn
Ja

Och för det andra behöver inte den korrekta storyn ge svar på alla frågor.

Att ljuga som GM är logiskt?
Att ljuga som vittne är ologiskt?
Det verkar vara grunden för allt hos dig
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-23 kl. 18:08.
Citera
2021-01-23, 18:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo det ger svar på dina frågor:
Nej
Nej
Nej

Lika bra som dina svar :
Ja
En lögn
En lögn
En lögn
Ja

Och för det andra behöver inte den korrekta storyn ge svar på alla frågor.

Att ljuga som GM är logiskt?
Att ljuga som vittne är ologiskt?
Det verkar vara grunden för allt hos dig
Nej, jag har inga svar här. Jag säger bara att både SE:s egen och åklagarens beskrivning av händelseförloppet är bättre och klart lättare att förstå än din. Du får gärna utveckla hur du tror att det här gick till.
Senast redigerad av Draifos 2021-01-23 kl. 18:17.
Citera
2021-01-23, 18:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, jag har inga svar här. Jag säger bara att både SE:s egen och åklagarens beskrivning av händelseförloppet är bättre och klart lättare att förstå än din. Du får gärna utveckla hur du tror att det här gick till.

SE kommer fram till mordplatsen där återupplivning pågår. Han passerar ute i vägbanan. Ser LJ. Står sedan och betraktar återupplivningen från några meters håll. När Palme placeras i ambulansen får SE reda på att det är Palme. Chockad går han till Skandia.

Enkelt
Citera
2021-01-23, 18:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SE kommer fram till mordplatsen där återupplivning pågår. Han passerar ute i vägbanan. Ser LJ. Står sedan och betraktar återupplivningen från några meters håll. När Palme placeras i ambulansen får SE reda på att det är Palme. Chockad går han till Skandia.

Enkelt
Och sedan har vi ju det här med tiderna. Menar du då som SE själv att han stämplade ut 23:21, och alltså inte kan ha hunnit fram till mordplatsen i tid för att vara gärningsmannen? Eller tror du som Leif GW Persson, att han efter utstämplingen pratade med väktarna och att han därför inte kan ha hunnit fram i tid?
Citera
2021-01-23, 18:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Och sedan det här med tiderna. Menar du då som SE själv att han stämplade ut 23:21, och alltså inte kan han hunnit fram i tid för att vara gärningsmannen? Eller tror du som Leif GW Persson, att han efter utstämplingen pratade med väktarna så att han inte kan ha hunnit fram i tid?

Svårt att säga då vi inte har någon fastslagen stämplingstid. Men eftersom han inte ser GM så tror jag han öppnar dörren precis efter skotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in