Ingen aning hur Ola är privat, så det kan mycket väl finnas anledning att sparka honom.
Men det låter jävligt konstigt när jag läsa den här artikeln:
https://www.expressen.se/sport/skilsmassan-mellan--wenstrom-och-viaplay-sprickan-efter-13-ar/
Citat:
– Ola var på krigsstigen redan 2005 på TV4 när man satsade på att rekrytera kvinnor på viktiga positioner i huset och jag minns det som att han tyckte att det rådde omvänd diskriminering. Jag trodde verkligen att han hade kommit längre än så. Som han har betett sig stundtals är förkastligt, säger sportjournalisten Suzanne Sjögren, som sedan tre år tillbaka är programledare på Viaplay.
Man väljer alltså att anställa folk baserat på kön. Det
är diskriminering och fel. Folk ska anställas för sin kompetens. Så Ola har helt rätt i att påpeka detta.
Viade så är fjortisen Suzannes kommentar anmärkningsvärd. Vadå "Jag trodde verkligen han kommit längre än så"? Vilken härlig härskarteknik där hon insinuerar att han är outvecklad och står lägre ner än henne. Hon som blivit kvoteringsanställd.
Allt verkar handla om att "kvinnorna känt sig konstiga" runt honom, då han inte verkar ta dem på allvar. De alla noterar att han alltid är professionell och duktig, men att han "ignorerar" dem utanför kameran..
Någon gång hade han alltså sagt internt, från studion: "Varför ska vi gå ner till henne, hon tillför väl inget i sändningen". Vad är fel med det? Det är mycket möjligt att snacket i studion vid det tillfället var viktigare än de utfyllnads-upprepningar hon skulle sagt där nere. Att försöka låtsas vara ett offer och påstå att det är för att hon är kvinna, är ju urlöjligt.
Det låter som att PK-människorna och kvinnorna som kvoterats in, nu väljer att offra Ola för att han ställer sig emot diskriminering.
I övrigt har jag själv nästan helt slutat titta på svenska sportkanaler. De senaste åren har det blivit allt-mer tydligt att kvinnorna kvoterats in, inte pga meriter - utan för att de är kvinnor. Det är bara babbel, upprepningar och tråkiga frågor. "Ahh asså hur känns're nurah när ni vunnit"
Som tur är sysslar man inte med sån PK-smörja i alla Europeiska länder, så jag tittar på de kanalerna istället. Vilket är synd, eftersom jag föredrar det svenska språket och svenska perspektivet. Men all kvotering håller på att förstöra bokstavligen allt.