2021-01-23, 17:02
Medlem
matsqqs avatar
Vilka vittnen är det som pratat om en man som följt efter Palme som gått längst ut på trottoarkanten.

Är det enbart Alf Lundin (vars vittnesmål tydligen är minst sagt tveksamt) eller även Fauzzi (den senare säger väl 3 m från trottoarkanten?)
Senast redigerad av matsqq 2021-01-23 kl. 17:12.
Citera
2021-01-23, 17:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja det som är intressant är också att både denne Alf och NF samt någon mer som jag nu glömt, säger att mannen som följer efter paret Palme går på ett speciellt, lite lufsigt/klumpigt sätt. Men SE tycker jag går mer med bestämda steg om än lite småstelt kanske så inte speciellt lufsigt eller klumpigt?

Det säger inte NF alls
Citera
2021-01-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vilket skulle kunna tyda på att SE är just det överdrivande vittne som många tror

Ja, eller att han ska förekomma eventuella vittnesmål om att han sprungit där.
Citera
2021-01-23, 17:05
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Så du ska ta Alf Lundin på allvar? Ned psykiskt sjuke mannen som säger han såg CP skjuta Palme. Detta efter att i sitt första förhör enbart ha varit en person som rört sig runt Grand.
OK, tack för input.

PS moparkivet.wordpress.com - är det bästa källan för dokument nu ?
Citera
2021-01-23, 17:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammen
Okej ja då behöver vi skriva mer i tråden om sannolikheter o möjligheter..

Då kunde ju Leif GW göra likadant i TV

Är han GM så är det 100% att han ut i tid..

Är han inte GM så pratade han med vakter så 0% att han ut i tid..

Ja men då gör vi det så enkelt..

Det är ju mer intressant än att läsa procentsiffror som folk gissar utifrån sina egna åsikter och teorier.

Matematik för 2021. Hittepåsiffror och åsikter. Vart är vi på väg.
Citera
2021-01-23, 17:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Nej det behöver han inte göra. Men det är ett av argumenten SE förespråkarna har och det funkar ju inte så bra.

Snarare ett av argumenten hos de som kategoriskt säger att SE absolut inte kan ha varit mördaren.
Citera
2021-01-23, 17:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ja, eller att han ska förekomma eventuella vittnesmål om att han sprungit där.

Fem minuter efter mordet... Haha. Det där med språngmarschen som alibi är så komiskt. Det är så urbota hjärndött. Förlåt
Citera
2021-01-23, 17:16
Medlem
Citat:
Fem minuter efter mordet... Haha. Det där med språngmarschen som alibi är så komiskt. Det är så urbota hjärndött. Förlåt

Det må vara hjärndött men i denna utredning/soppa så kanske det är just så det var.
Citera
2021-01-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Nej det behöver han inte göra. Men det är ett av argumenten SE förespråkarna har och det funkar ju inte så bra.
Jag vet inte om jag sett någon av oss s.k "idioter" eller SEkt medlemmar som menar att SE ska ha haft sitt vapen i den lilla handlovsväskan.Vapnet gick knappast ner i den där förvarade han kanske pengar ,nycklar , cigaretter och liknande. Din argumentation blir allt sämre och desperatare för varje dag.
Citera
2021-01-23, 17:19
Medlem
Citat:

Om jag förstått dig rätt så kommer SE till platsen 40-45 sekunder efter skotten, iakttar LJ, intar en undanskymd position och går sedan tillbaka till Skandia? Samtidigt som CA är på flykt?
Citera
2021-01-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Då väntas det med spänning på detta och förhoppningsvis finns det däri något av matnyttiga nyheter. Gärna lite om mörkandet och oviljan hos de ansvariga att ej vilja klara upp MOP. Statshemligheten framför andra i vår tid.
Jag förmodar att fokuset ligger på SE och hans agerande osv Men vi får se vad TP har att komma med.Spännande blir det hur som.
Citera
2021-01-23, 17:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det må vara hjärndött men i denna utredning/soppa så kanske det är just så det var.

Om du har rätt så hade det ju bara syltat in honom mer. Hur skulle han förklara för polisen att språngmarschen plötsligt är bra mycket längre. Och omöjliggör att han inte skulle ha sett poliserna.

Om han sagt att han även sprang efter polisen på David Bagares gata så är jag helt övertygad till 99,9% att SE inte är GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in