2021-01-23, 12:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 148, sid 32
Ur förhör med M H, regionschef på Tyréns.

"...Man skulle dock sannolikt kunna konstatera huruvida någon varit på kontoret under fredagen
genom att titta i loggen i inpasseringssystemet till kontoret. Den som är ansvarig för detta är dock Stefan Davidsson... "

Men så behändigt då.

Det är M H som uppger detta om vem som är logg-ansvarig.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-01-23 kl. 13:06.
Citera
2021-01-23, 12:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ledsen, men det verkar som du lever väldigt långt från den verkliga verkligheten.
Det finns massor av människor, främst kvinnor, som trots att de inte lever på fel sida om lagen, de ändå oroas för/räknar med att de förr eller senare skall bli dödade.

Om inte jag minns fel har det i tråden funnits uppgifter om att Lena skulle ha uttryckt precis den sortens farhåga.
Har jag fel?

Ja jag måste nog leva långt ifrån verkligheten även min familj,släkt,grannar lever nog också långt ifrån verkligheten för ingen svarar ja på om dom är rädd för att bli mördad av sin sambo/make/maka eller ett ex.
Citera
2021-01-23, 13:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja jag måste nog leva långt ifrån verkligheten även min familj,släkt,grannar lever nog också långt ifrån verkligheten för ingen svarar ja på om dom är rädd för att bli mördad av sin sambo/make/maka eller ett ex.

Unik databas: 315 dödade kvinnor.
https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/
Citera
2021-01-23, 14:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Unik databas: 315 dödade kvinnor.
https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/
Hur stor är risken att HD mördas nu när hon umgås intensivt med SD?
Tycker du att HD gör en relevant riskbedömning?
Citera
2021-01-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Nu är det inte mig du frågar, men frågan är intressant. Jag skulle säga att risken är stor och att SD då kommer försöka få det att se ut som ett självmord. Kommer med största sannolikhet ske den dagen SD tar sig en ny älskarinna. Och det är jag hundra procent övertygad om att han kommer försöka sig på. Framkommer tydligt i fup, dykarblogg och annat att SD är en otrogen ”typ”. Finns inte på kartan att han kommer hålla sig trogen mot Hanna. Så sorglig soppa detta. Önskar av hela mitt hjärta att Hanna lyckas bryta sig loss.
Citera
2021-01-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag tänker som så att SD har mördat LW, du anser att det bör ringa varningsklockor för andra kvinnor i liknande situation (att de bör lämna innan de blir mördade).
HD är inte bara i en liknande situation, hon är kvar hos just DEN mannen.
Således borde du vid det här laget insett att dina sk "varningsklockor" är helt värdelösa.
Det är som att du glömmer att HD:s resp LW:s situationer inte är fullt ut jämförbara.
Skall jag bara hugga till med ett par mycket väl kända exempel, ber jag att få lyfta fram Lotta R resp Tova (m Billy). Ingen av dessa två hade barn med sina resp banemän.
HD har två barn med SD.
Det är en synnerligen komplicerande faktor.

Min, högst allmänt hållna, starka rekommendation innebär att INTE ens ge sig in i relationer som tidigt är tydligt destruktiva!
Citera
2021-01-23, 15:35
Medlem
Citat:

Har också funderat på det. Om mgm känner att -spelet är förlorat ligger nog hela familjen risigt till.. Undrar om frun går och tänker på det.
Citera
2021-01-23, 16:11
Medlem
Citat:
Dödas av vem då tänker du?
Och varför då dödas?
Av 'Sillen' pga en uppflammande svartsjuka för att hon än en gång valde SD?
Citera
2021-01-23, 16:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Det är som att du glömmer att HD:s resp LW:s situationer inte är fullt ut jämförbara.
Skall jag bara hugga till med ett par mycket väl kända exempel, ber jag att få lyfta fram Lotta R resp Tova (m Billy). Ingen av dessa två hade barn med sina resp banemän.
HD har två barn med SD.
Det är en synnerligen komplicerande faktor.

Min, högst allmänt hållna, starka rekommendation innebär att INTE ens ge sig in i relationer som tidigt är tydligt destruktiva!

Så dina varningsklockor bör endast ringa för kvinnor som inte har barn med en potentiell mördare?
Att det sedan finns mördade kvinnor som hade barn med den som mördade dem är helt ovidkommande?
Här ser du kanske själv ett av problemen till att dina varningsklockor inte når fram, dvs att logik saknas.

Kvinnor blir mördade för att en psykopatisk man mördar dem, oavsett om de har barn med denne eller ej.
Så dina varningar borde kanske istället innefatta psykopatmannens beteende, det är nämligen långt troligare att mördarens beteende kan få en och annan klocka att ringa än vad offrens beteende har. Tror du inte?
Citera
2021-01-23, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
14 maj har LW kontakt med JD, som är reviewer och vän till LW. De hade en kort relation under hösten -17 som LW avslutade (enligt vittnet HÅ). Enligt samma vittne blev det kyligt en period, men de återupptog senare kontakten, men inte den intima relationen. 13 maj reserverar LW 3 platser för nya casher och reviewer för detta är JD. Dagen efter, 14 maj, i en dialog mellan LW och JD nämner JD att en CO (Cach Owner) har blivit varnad av HQ. Det framgår också av dialogen att denna person har kontaktat HQ själv för att få "rätt" mot JD, men att det har slagit tillbaka på CO själv.

Man undrar ju... handlar det om detta?

Info från HÅ om cacher...
Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari. 23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på platsen.

Vittnet HÅ berättar i samma förhör att SD visat särskilt intresse av av få JD identifierad på ett foto. Enligt fup: Den 26:e maj hade HÅ kontakt med SD via Messenger. Anledningen var att det kom en person till platsen, Klacka, där hon befann sig som frågade hur läget var med SD. HÅ skickade bilder från då hon, tillsammans med bland annat JD, var och letade cachar. SD frågade vem på bilden som var JD (se förhörsbilaga I).

Man undrar ju också ... är SD samma person som avses i kommunikationen mellan LW och JD på kvällen 14 maj? Det kan ju vara ett irriterande faktum i sig själv för SD att han har blivit tillrättavisad av HQ. Om SD dessutom har möjlighet att övervaka/avlyssna LWs konversation med andra så kan ju detta ha retat honom ytterligare.

Nu har det här bråket om avloggningarna och loggningarna inte just med med det bråk som JD var inkopplad i i ditt inlägg.
Men jag kom plötsligt ihåg SDs hot till Lena om avloggningarna och att hon skulle bli anmäld, inte skulle få rätt, skulle bli avstängd och få framtida möjlighet till avloggning stängd.

A 168C/2207
SD till Lena i skärmdump skickat från Lena till JD 7 mars- 18:

"Vi har haft kontot gemensamt och
hanterat det så. Jag har inga planer på
att ta bort saker ur historiken på det
konto som nu uppbär ett namn som
antyder att dte är mitt. Det är en del av
min GC-historia.
Jag har ingen aning om hur hon tänker,
men jag gissar hon tänker lika. Du får ju
såklart framföra åsikter till henne, men
hon lär inte ta hänsyn av till andras
åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog
risken att hon blir än mer sugen på att
behålla de loggarna. Du lär hamna i
anmälan till GS samma dag. Du lär ha
mycket små chanser att få rätt. Hennes
loggar kommer att sättas tillbaka då.
Tar du bort dem igen så blir du
disablad i först tre månader från ditt
konto. Hennes kommer sedan att
låsas, så du inte mer kan åtgärda dem.
"

//

"Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket
på det. Du gör som du vill. Mitt tips till
dig är att ta dt varligt

Anar du inte vill bli disablad

Om de ej låser hennes cacher och du
tar bort dem ytterligare en gång så
låser de ditt konto permanent.
"

Läses nerifrån och upp:
A 168C/2201

"Lena Wesström
Mjäll?! Ökända
7 mar 2018 07:59

Lena Wesström
Jag är knappast ensam om uppfattningen att de är mjäll för att gå över lik för att jaga statistik
7 mar 2018 07:58

JD
Låter bra

JD
👍

Lena Wesström
Och gör hon det inte får hon höra det, att hon gör askonstigt

JD
Ok

Lena Wesström
Hon får radera själv
7 mar 2018 07:57

JD
Alltså delade mellan två som TD

Lena Wesström
Jag tänker inte blanda in hq

JD
Jo så är det absolut. Att den är inkorrekt. Men en väldig gråzon med delade konton. Jag tror HQ
kommer gå på hennes linje. Men inte säker

JD
Jag menar att både h o s är på tårna och verkar laddade och rustade
7 mar 2018 07:56

Lena Wesström
En logg man inte varit vid är väl tämligen inkorrekt?
7 mar 2018 07:56

Lena Wesström
Vilka två? TD?
7 mar 2018 07:55

JD
Båda två.
7 mar 2018 07:54

JD
Hmm. Som sagt. Du har rätt radera felaktiga loggar och kommer säkert få förklara. Du blir inte
bannad direkt.
Sedan är ju frågan om man vill dra det så långt. Vilket du inte verkade vilja.
Men dom är verkligen på tårna.
7 mar 2018 07:54

Lena Wesström
Men S har redan rustat
7 mar 2018 07:52

Lena Wesström
Jag är såklart inte intresserad av nåt krig, varken med eller utan groundspeak Inblandade
7 mar 2018 07:52
"

Något förhör i FUP med JD har jag inte hittat, utan det är konversationerna med Lena i aktbil 168 som jag blandade ihop med.
Citera
2021-01-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så dina varningsklockor bör endast ringa för kvinnor som inte har barn med en potentiell mördare?
Att det sedan finns mördade kvinnor som hade barn med den som mördade dem är helt ovidkommande?
Här ser du kanske själv ett av problemen till att dina varningsklockor inte når fram, dvs att logik saknas.

Kvinnor blir mördade för att en psykopatisk man mördar dem, oavsett om de har barn med denne eller ej.
Så dina varningar borde kanske istället innefatta psykopatmannens beteende, det är nämligen långt troligare att en mördarens beteende kan få en och annan klocka att ringa än vad offrens beteende har. Tror du inte?
Men så rart av dig ändå?! Nästan lite näpet...

Du tilltror mig på allvar besitta möjlighet och kompetens att gå iland med det som ännu ingen människa har lyckats med, nämligen att "bota" psykopaten från dennes 'psykopatism'?
Tillåt mig =>

Återkom gärna, men inte förrän du läst på åtminstone lite grann i ämnet.
Citera
2021-01-23, 18:03
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Men så rart av dig ändå?! Nästan lite näpet...

Du tilltror mig på allvar besitta möjlighet och kompetens att gå iland med det som ännu ingen människa har lyckats med, nämligen att "bota" psykopaten från dennes 'psykopatism'?
Tillåt mig =>

Återkom gärna, men inte förrän du läst på åtminstone lite grann i ämnet.

Du fetmarkerar:
och kommer fram till slutsatsen att jag ber dig bota psykopater? Verkligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in