2020-11-30, 20:45
Medlem
DARYLs avatar
Finns det någon tråd och/eller FUP på när Ala flydde från polisen och voltade i rondellen? Kul att bli skyldig en Audi RS6 för 650,000 pix... Lär ju vara värdlös nu.
Citera
2020-11-30, 21:00
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns ett avsnitt i förhöret med Ala som man kan ha funderingar runt. Handlar om en chat med någon i Spanien.

FL: Den kommer från den telefonen som du hade på dig då du greps på Armégatan och som du gav oss koden till när du greps på Armégatan.
Ala: Är det den här ni har klippt eller?
FL: Jag har klippt bort där nere
Ala: Vad står det?
FL: Det är, den är sekretessbelagd och det har jag förklarat för dig innan. Jag kan berätta för dig senare utanför förhöret.
Ala: Utanför förhöret? Aha okej.
FL: Jag kan prata med dig efter förhöret sen.

AB förnekar att det är han som har chattat och menar att det är en lånad telefon. Man kan undra vad det kan vara för information som polisen inte vill ska komma till allmänhetens kännedom men som man gärna släpper till de kriminella. Kan kanske finnas något skäl till det men det känns inte riktigt bra.

Kan ju vara sekretessbelagt för det gäller ett annat ärenden som är under förundersökningssekretess. Alaa kanske är misstänkt i det ärendet också så därför informeras han av polisen. Sån enkel sak kan det vara.
Citera
2020-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Kan ju vara sekretessbelagt för det gäller ett annat ärenden som är under förundersökningssekretess. Alaa kanske är misstänkt i det ärendet också så därför informeras han av polisen. Sån enkel sak kan det vara.

Ja, det finns troligen fullt legitima skäl. Kan ju även handla om något som inte alls är brottsrelaterat men som handlar om enskildas privatsaker.
Citera
2020-12-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns ett avsnitt i förhöret med Ala som man kan ha funderingar runt. Handlar om en chat med någon i Spanien.

FL: Den kommer från den telefonen som du hade på dig då du greps på Armégatan och som du gav oss koden till när du greps på Armégatan.
Ala: Är det den här ni har klippt eller?
FL: Jag har klippt bort där nere
Ala: Vad står det?
FL: Det är, den är sekretessbelagd och det har jag förklarat för dig innan. Jag kan berätta för dig senare utanför förhöret.
Ala: Utanför förhöret? Aha okej.
FL: Jag kan prata med dig efter förhöret sen.

AB förnekar att det är han som har chattat och menar att det är en lånad telefon. Man kan undra vad det kan vara för information som polisen inte vill ska komma till allmänhetens kännedom men som man gärna släpper till de kriminella. Kan kanske finnas något skäl till det men det känns inte riktigt bra.
Kan det vara när Hsl jagar kallar i Helsingborg efter Viksjöskjutningen? Där är inte det sista sagt ännu med tanke på encrochat.
Citera
2020-12-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Finns det någon tråd och/eller FUP på när Ala flydde från polisen och voltade i rondellen? Kul att bli skyldig en Audi RS6 för 650,000 pix... Lär ju vara värdlös nu.
Här (FB) Märstagäng fritog två personer 2019-02-01
Citera
2020-12-04, 17:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskig-gubbe
Visst kan det här redas ut på måndag genom att man kontaktar Attunda tingsrätt på måndag och begär ut information om vilka som häktats i fredags? Det var i alla fall i Attunda som gängledaren häktades, så ordningsvakten borde häktats där med.

Haha. Innan jag klickade på klippet var det just den snubben från Tunnelbanan som poppade upp i min skalle, han ser ju inte helt hederlig ut. Men det behöver ju verkligen inte vara han, jag tycker bara att det var ett kul sammanträffande hur våra fördomar var så på pricken lika.
har det tagits bort ett inlägg? har någon postat en länk som moderator tagit bort?
Citera
2021-01-06, 00:46
Medlem
Har det varit någon rättegång mot Bella?
Citera
2021-01-06, 02:59
Medlem
Lustigt program för visst är det samma program där man ser killen med den skumma näsan samt en blond brud snygg ,modell större se är det bara invandrare typ så förvånar en inte det minnsta
Citera
2021-01-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1AzgQ/avlossar-30-tal-skott-utanfor-restaurangenHär är skjutningen. Jag har länge misstänkt FLG för ligga bakom den. Vet att den långa var en av dom som blev skjuten i benet i Tensta bara några månader innan i en av de skjutningarna du nämner.
Hoodz?
Citera
2021-01-23, 17:06
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kan det vara när Hsl jagar kallar i Helsingborg efter Viksjöskjutningen? Där är inte det sista sagt ännu med tanke på encrochat.

Det var väl inte HSL killarna som jagade kallar efter skjutningen. Det var ju dom som försökte få kål på nån snubbe som antagligen tillhörde dem som jagade vapen. Så minns jag det.
Citera
2021-02-17, 00:59
Medlem
Är det nån som vet om Isabel var ute för nån månad sen? Såg nämligen en tjej som såg identisk ut med henne köra truck på en större terminal i norra Stockholm för nån månad sen
Citera
2021-02-22, 13:52
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurskadetbli
Är det nån som vet om Isabel var ute för nån månad sen? Såg nämligen en tjej som såg identisk ut med henne köra truck på en större terminal i norra Stockholm för nån månad sen
Det är hon säkert, horor som hjälper mördare och dess anhang brukar straffas lindrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in