2021-01-22, 22:30
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kancera?

Haha, ja förvisso! Den gamla pumpen, lever liket fortfarande?
Citera
2021-01-23, 00:15
Medlem
Tror dessvärre att pumpen här är över för denna gång. DI och experter inom området (https://www.di.se/live/forskningsbolaget-diamyd-rasar-efter-kritiken-fran-experterna/) är även emot bolaget och det blir väldigt svårt för Diamyd att repa sig den närmaste tiden trots god omsättning i aktien.

Vator Securities som har ett väldigt dåligt rykte har även gjort en betald uppdragsanalys på Diamyd och rycker ut vid extern negativ kritik. Vi lär nog se kurser under 20 kronor inom kort, oavsett vad Kiroba skriver.
Citera
2021-01-23, 00:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN198
Tror dessvärre att pumpen här är över för denna gång. DI och experter inom området (https://www.di.se/live/forskningsbolaget-diamyd-rasar-efter-kritiken-fran-experterna/) är även emot bolaget och det blir väldigt svårt för Diamyd att repa sig den närmaste tiden trots god omsättning i aktien.

Vator Securities som har ett väldigt dåligt rykte har även gjort en betald uppdragsanalys på Diamyd och rycker ut vid extern negativ kritik. Vi lär nog se kurser under 20 kronor inom kort, oavsett vad Kiroba skriver.

Tror du har rätt, bara att lämna skeppet om du fortfarande har aktier i detta bolag.
Citera
2021-01-23, 07:45
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traders
Undrar vad NE kursen blir? Någon som vet?

Inte ens sagt att det blir en NE! 🤦‍♂️
Citera
2021-01-23, 09:25
Medlem
Kirobas avatar
För min del kan vi gärna ta fortsatt diskussion om att Synact har en omotiverat högt marknadsvärde och då jämföra med DMYD.
Vi är så få skribenter här inne även i normalfall så det stör inte.

Och då kan vi även referera till de analys/ er som är läsbar (DMYD avser EPB och Vator Secutituies)
Synacts ABG analys påstår ni att ingen av er har läst, För det är väl fortsatt så?

Diamyd medical AB har en Fas IIb med så bra resultat att en vetenskaplig verifikation i tex NJEM kommer publiceras.
Fas III som enligt EPB analysen förväntas starta inom 6 mån kommer snävas in så alla får 100% effekt
Diamyd har även ett regenererande studiepreparat i Fas IIb. Preparatmässigt ingen likhet med Fas III preparatet

DMYD har två läkemedelskandidater

Synact har ett studiepreparat och det som längst är i tidig Fas IIa (Obs Fas IIa dvs säkerhet och doseskalering)
En hemlig analys från ABG
Ett hemligt Forum som kallas Discord

Bägge bolagen har nästan samma marknadsvärde

För mig är valet klart, i DMYD finns all informationen tillgänglig.

Synact är färgat av Danskt företagande som kännetecknas av rådet “räkna fingrarna efter du hälsat på en dansk affärsman”
Varför noterar dansk biotech så gärna i Sverige, Svensk naivitet kanske?
Citera
2021-01-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
För min del kan vi gärna ta fortsatt diskussion om att Synact har en omotiverat högt marknadsvärde och då jämföra med DMYD.
Vi är så få skribenter här inne även i normalfall så det stör inte.

Och då kan vi även referera till de analys/ er som är läsbar (DMYD avser EPB och Vator Secutituies)
Synacts ABG analys påstår ni att ingen av er har läst, För det är väl fortsatt så?

Diamyd medical AB har en Fas IIb med så bra resultat att en vetenskaplig verifikation i tex NJEM kommer publiceras.
Fas III som enligt EPB analysen förväntas starta inom 6 mån kommer snävas in så alla får 100% effekt
Diamyd har även ett regenererande studiepreparat i Fas IIb. Preparatmässigt ingen likhet med Fas III preparatet

DMYD har två läkemedelskandidater

Synact har ett studiepreparat och det som längst är i tidig Fas IIa (Obs Fas IIa dvs säkerhet och doseskalering)
En hemlig analys från ABG
Ett hemligt Forum som kallas Discord

Bägge bolagen har nästan samma marknadsvärde

För mig är valet klart, i DMYD finns all informationen tillgänglig.

Synact är färgat av Danskt företagande som kännetecknas av rådet “räkna fingrarna efter du hälsat på en dansk affärsman”
Varför noterar dansk biotech så gärna i Sverige, Svensk naivitet kanske?
Nej inte svensk naivitet men större riskkapital och riskvilja. Men duktiga är de de Danska och jag investerar gärna i Dansk biotech samtidigt gillar jag Danmark och Danskar rent privat. Nu över till Diamyd. Jag hoppas verkligen att det går bra för er aktieägare och att det kan bli ett fint resultat för alla medicinskt behövande. Hej!
Citera
2021-01-23, 12:09
Medlem
Kirobas avatar
A-Z.a-z.0-9.och-.
Tyvärr måste jag hålla med dig att nivån i Synact tråden är slagsmål i grisgyttjan. Dina kompisar är på lågstadienivå när de inte får diktera och bestämma.

Har ni högre nivå i Discord.
Hur går snacket runt ABGs Analys ?
Kan du avslöja något mera , är ni många som har tillgång till den ?

Så fortsatt jämfört Synact och DMYD som enl. EPB påbörjar Fas III så tycker jag att det inte går att motivera Synacts värde som baseras på Fas IIa studier och endast ett preparat jämfört med DMYDs 2 preparat varav ett är strax i Fas III.
Redan det halverar DMYDs risk jämfört med Synact.
Citera
2021-01-23, 12:21
Medlem
Citat:
A-Z.a-z.0-9.och-.
Tyvärr måste jag hålla med dig att nivån i Synact tråden är slagsmål i grisgyttjan. Dina kompisar är på lågstadienivå när de inte får diktera och bestämma.

Har ni högre nivå i Discord.
Hur går snacket runt ABGs Analys ?
Kan du avslöja något mera , är ni många som har tillgång till den ?

Så fortsatt jämfört Synact och DMYD som enl. EPB påbörjar Fas III så tycker jag att det inte går att motivera Synacts värde som baseras på Fas IIa studier och endast ett preparat jämfört med DMYDs 2 preparat varav ett är strax i Fas III.
Redan det halverar DMYDs risk jämfört med Synact.

Har ens DMYD en marknad, hur stor marknad är det? Kan ju inte vara större än en spargris mpa fas 3, måste varit en riktig bäs av fas 2b.
Citera
2021-01-23, 12:31
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
Har ens DMYD en marknad, hur stor marknad är det? Kan ju inte vara större än en spargris mpa fas 3, måste varit en riktig bäs av fas 2b.
Helt förståeligt att du inte vet att fler barn dör av diabetes än cancer.
Inte heller att världens vårdkostnad för diabetes är ca 12%

Motsvarande siffror Synact?

Kan du försöka skriva förståeligt
"mpa fas 3, måste varit en riktig bäs av fas 2b"

Eftersom Synact är i Fas IIa antar jag du menar DMYDS Diagnode-2 som har så bra resultat att det blir en game -changer och det skrivs en vetenskaplig artikel
Du avser naturligt vis DI och Hans Jönsson, leta upp referenser till Hans Jönssons expertstatus.
Citera
2021-01-23, 12:33
Medlem
Citat:
Helt förståeligt att du inte vet att fler barn dör av diabetes än cancer.
Inte heller att världens vårdkostnad för diabetes är ca 12%

Motsvarande siffror Synact?

Kan du försöka skriva förståeligt
"mpa fas 3, måste varit en riktig bäs av fas 2b"

Eftersom Synact är i Fas IIa antar jag du menar DMYDS Diagnode-2 som har så bra resultat att det blir en game -changer och det skrivs en vetenskaplig artikel
Du avser naturligt vis DI och Hans Jönsson, leta upp referenser till Hans Jönssons expertstatus.

Och när ska dom göra en nyemission? Kommer ju dippa ner rejält då? Köp grisen i säcken gör det.
Citera
2021-01-23, 12:40
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
Och när ska dom göra en nyemission? Kommer ju dippa ner rejält då? Köp grisen i säcken gör det.
DMYD planerar ingen NE de närmsta åren, de har nästan 200 miljoner i kassan, ägardel i Nextcell som kan säljas

Planen är en Partner, Extern Expertinvesterare innan start Fas III som EPB tror startar inom ett halvt år

Motsvarande planer synact? När planerar de sin Emission? En kulting i säcken, kanske självdöd?
Citera
2021-01-23, 12:48
Medlem
Citat:
DMYD planerar ingen NE de närmsta åren, de har nästan 200 miljoner i kassan, ägardel i Nextcell som kan säljas

Planen är en Partner, Extern Expertinvesterare innan start Fas III som EPB tror startar inom ett halvt år

Motsvarande planer synact? När planerar de sin Emission? En kulting i säcken, kanske självdöd?

Investerarna vet att en NE kommer därav faller aktien med en combo av halvdan Fas 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in