Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2021-01-23, 09:39
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jovisst, suga USA-kuk är vad hela historien handlar om från början till slut. Både Sverige och UK suger USA-kuken så det stänker om det. När det gäller de bägge damernas insats så talar mycket för att minst en av dem var proffs på att suga USA-kuken. Insatsen mot Assange lyckades ju alldeles utmärkt! Ett bra jobb från deras sida! USA, UK och Sverige tackar säkert för damernas patriotiska insats. Krigsbrotten i världen lär fortsätta. Och den som liksom Assange visar upp slaktandet för allmänheten får betala ett mycket högt pris.

Bara det att två godhetssignalerande feminister väljer krigsbrotten och den smutsiga maktens sida är patetiskt, men också typiskt. Det är ett koncentrat av pkpolitiken.

Sen är det mkt som tyder på AA har nån mer direkt koppling till smutsen. Köpt via sossarna eller andra kontakter.
Att sossen borgström var där och försvarade, slump?
Vad fick sosseregimenz natoälskare för att sätta dit JA? Lite extra kuk?
Citera
2021-01-23, 09:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Nån som har länk till bild & namn på SW?
Eftersom hon inte kan sluta med sin kritik av Assange finns det ingen anledning att maskera hennes namn, Sofia Wilén.

Sedan hon framförde sina anklagelser mot Julian Assange har hon sett till att bli sekretessad i alla offentliga register och hon har uppenbarligen fått hjälp med att få bort all information på nätet.

Hon har varit helt osynlig i ungefär tio år och ingen vet vad hon har gjort eller var hon har befunnit sig under den tiden.
Det kan man inte tolka på så många andra sätt än att proffs har stått bakom henne.

Det har i tråden funnits länkar till enstaka foton på henne men jag vet inte om de finns kvar.
Citera
2021-01-23, 09:50
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag kommer ihåg så hittades inget DNA på kondomen.
Jag tror inte att det bara var ett påstående i tråden utan att det faktiskt fanns en länk till dokumentet om den analysen.
Nu påstår Anna Ardin att det visst fanns DNA på den sönderrivna kondomen och reportern verkar svälja den lögnen.
https://www.dn.se/sverige/anna-ardin...-efter-tio-ar/
"Polisens kriminaltekniker ska senare bekräfta både dna-spår och att det är troligt att någon har saboterat den – den har inte gått sönder på ett naturligt sätt."

typ varannan kondom av d 10 jag använt sista tiden har har gått sönder. Är ej så osanolikt om kondomerna är gamla & för små. Förövrigt jävla märkligt motiv isf. Dvs varför vill man göka med kondom för att sen paja den? Skulle han ha en stark längtan att få barn men kan inte hitta nån som vill bli morsa? Han hade ju tydligen ingen sjukdom att sprida om d var nått sånt sadistiskt AA fiskar efter.
Ofta vill ju folk göka utan men i detta fallet ska han ju assa ha kört med skydd för att precis på slutet pajat den. Verkar ju helt onödigt att i sånna fall genomlidit gummiknullet då.
Citera
2021-01-23, 09:59
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Eftersom hon inte kan sluta med sin kritik av Assange finns det ingen anledning att maskera hennes namn, Sofia Wilén.

Sedan hon framförde sina anklagelser mot Julian Assange har hon sett till att bli sekretessad i alla offentliga register och hon har uppenbarligen fått hjälp med att få bort all information på nätet.

Hon har varit helt osynlig i ungefär tio år och ingen vet vad hon har gjort eller var hon har befunnit sig under den tiden.
Det kan man inte tolka på så många andra sätt än att proffs har stått bakom henne.

Det har i tråden funnits länkar till enstaka foton på henne men jag vet inte om de finns kvar.

Ok verkar ju finnas en del bilder men dock int så många olika. Dvs inte alls helt soprent på webben då? D e väl den blonda med lugg o brillor? Ganska alldaglig sossebrud isf.
Citera
2021-01-23, 10:06
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ok verkar ju finnas en del bilder men dock int så många olika. Dvs inte alls helt soprent på webben då? D e väl den blonda med lugg o brillor? Ganska alldaglig sossebrud isf.
Soprent på webben. Någon bild med hennes amerikanske pojkvän. Absolut ett proffsjobb. Hon jobbade visst på ett museum. Någon konstnär i Wales var det visst, hade någon kommentar om bilder som W tagit. (Också kanske riggat. Konstnären kom från samma stad som Assange.)

Absolut stöd av regimen och alla myndigheter för att försvinna så. Kom från den stad Sverige som har cyberregemente. Militärer i släkten.

Allt borta, både före och efter det aktuella.
Senast redigerad av wwr 2021-01-23 kl. 10:21.
Citera
2021-01-23, 10:19
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Haha ja, det brukar heta så? "Tillskrivs man trovärdighet?" Är det utseendet som ger henne trovärdighet? Dialekten kanske? Hoppas boken översätts till engelska och hon sätts dit så det dyngar om det för grovt förtal.
Har du läst Anna A:s bok?

Olika falla ödets lotter. Thomas Mattsson, Expressens dåvarande chefredaktör, hade väl som jobb att grovt förtala medmänniskor och tjänade bra på detta och kan nu leva gott. Anna A ska får löpa gatlopp trots att åtminstone jag inte sett något bevis för att hon haft någon större betydelse för Assanges kommande problem.

Det enda jag inte begriper med hennes agerande är att hon inte kritiserat Marianne NY med fler som förföljt Assange i 9 år trots att, som jag är övertygad om, de visste att det inte fanns något hållbart bevis för att han utfört något brottsligt i Sverige.

Det är ju därför hon fått löpa gatlopp sedan 2010.
Senast redigerad av Goulburn 2021-01-23 kl. 10:36.
Citera
2021-01-23, 10:42
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det bara var ett påstående i tråden utan att det faktiskt fanns en länk till dokumentet om den analysen.
Nu påstår Anna Ardin att det visst fanns DNA på den sönderrivna kondomen och reportern verkar svälja den lögnen.
"Polisens kriminaltekniker ska senare bekräfta både dna-spår och att det är troligt att någon har saboterat den – den har inte gått sönder på ett naturligt sätt."

Det vi vet är att Mats Gehlin samtalade med en forensiker vid SKL 28/10 2010 för att få ett förtydligande om DNA-proverna. Gehlin skriver:
Citat:
I tidigare PM har jag skrivit att på kondomen som använts hos Anna Ardin hade de inte hittat DNA. Detta stämmer inte enligt [AN]. Han säger att de se "något" men att det inte går att tyda. Det har valt att analysera provet i en mer förfinad metod. Denna metod tar ca. två veckor.
Detta PM ingår i häktningspromemorian daterad 5/11, så det är innan dessa två veckor har gått. Vad den förfinade metoden gav för resultat vet vi inte, och påståendet behöver inte alls vara en lögn. Kanske stämmer det att polisen har lämnat ut uppgifter om vad detta till Ardin, även om jag har svårt att se vad ett legitimt skäl att göra det skulle vara.
Citera
2021-01-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Det vi vet är att Mats Gehlin samtalade med en forensiker vid SKL 28/10 2010 för att få ett förtydligande om DNA-proverna. Gehlin skriver:
Detta PM ingår i häktningspromemorian daterad 5/11, så det är innan dessa två veckor har gått. Vad den förfinade metoden gav för resultat vet vi inte, och påståendet behöver inte alls vara en lögn. Kanske stämmer det att polisen har lämnat ut uppgifter om vad detta till Ardin, även om jag har svårt att se vad ett legitimt skäl att göra det skulle vara.
Har det någon större betydelse?
Enligt vad som sagts ska de ha haft samlag ett fler gånger och även efter den 13:e. Det torde inte framgå vid vilken tidpunkt kondomen blev trasig.

Hur mycket utredningsresurser brukar polisen lägga på sådan här fall?
Citera
2021-01-23, 11:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Labbrapporten fanns med i HäPM. Där stod att inget DNA hittats. Det kan naturligtvis ha hittats något med en känsligare testmetod, men om kondomer verkligen var använd borde det inte ha varit så svårt att hitta. Det skulle vara bra om hon kunde backa upp sitt påstående med dokument så man fick se exakt vad som hittats, samt en förklaring till varför det inte hittades första gången.

Hur som helst är det väl omöjligt ändå att veta vem som rev sönder den.

Någon i tråden gjorde ett experiment och DNA-testade kondomer som hanterats på olika sätt. Det var visst svårt att ens ta i kondomer utan att lämna spår.

I samband med coronaviruset pratas det mycket om PCR-tester. Dessa kan köras i ökat antal cykler för att öka känsligheten.

Polymerase chain reaction (PCR) is a method widely used to rapidly make millions to billions of copies of a specific DNA sample, allowing scientists to take a very small sample of DNA and amplify it to a large enough amount to study in detail.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Poly...%20in%20detail.

Frågan är varför det skulle behövas ett så känsligt test. En använd kondom borde krylla av DNA. Har hon förklarat det? Hade hon tvättat och strukit den noggrannt för att sparas som souvenir?

För jämförelse: på SWs kondombit fann labbet DNA, manligt och kvinnligt, utan att behöva köra något förfinat test.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-01-23 kl. 11:31.
Citera
2021-01-23, 11:28
Medlem
outoftheblues avatar
Hittade inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Undrar mycket över hur en kondom kan vara fri från mänskligt DNA. Ja, det är mycket underligt att inget DNA (eller extremt lite) DNA fanns på Ardins presumtivt egenhändigt sönderrivna kondom. Om denna information är korrekt – exakt vad är verifierat?.

Jag har gjort ett litet pilotexperiment mhja av en vän som arbetar på ett molekylärbiologiskt laboratorium på ett universitet. Han fick kondomer som behandlats på varierande sätt enligt nedan. Han klippte bort en bit från främre tredjedelen och körde PCR för mänskligt DNA.

Kondom 1: använt vid samlag med min kk. PCR visade massivt med manligt och kvinnligt DNA
Kondom 2: rullade på kondom i eregerat tillstånd. PCR visade mycket DNA
Kondom 3: tog fram en kondom med fingrarna, pulade lite med den. DNA påvisat
Kondom 4: kondom togs fram försiktigt, hölls i ena änden och lades i en plastpåse några timmar. Inget DNA. Det kan eventuellt bero på att kondombiten som analyseras inte motsvarar den del där fingrarna höll i den.
Kondom 5: kondom togs fram med handskar på laboratoriet och hanterades direkt. Inget DNA.

Om mitt experiment är representativt (vilket det nödvändigtvis inte behöver vara men med stor sannolikhet ändå är) och resultaten extrapoleras till Ardins förfalskade sönderrivna kondom så talar det för, tycker jag, att Ardin gick hem (alt köpte nya) på uppmaning av ??? alt eget initiativ och försiktigt öppnade ett paket med kondomer, rev sönder, och lade det i en tidigare oanvänd plastpåse/motsvarande. Och därefter direkt åkte till polisstationen. Alternativt skedde hanteringen i maskopi med polismannen som direkt lade kondomen i en påse. Förmodligen klippte SKL kondombiten från den plats där fingrarna inte hållt i kondomen. Mycket osannolikt att fejket skulle ha uppstått på SKL. Men som sagt detta resonemang bygger på att den info som läckt ang kondomen är korrekt och att SKL PCR körning var utförd enligt lege artis vilket den säkerligen är.

Har AA förklarat hur hon hanterat och förvarat kondomen under den vecka drygt som gick mellan det påstådda användandet och överlämnandet till polisen som bevis?

Som synes behöver man bara hantera kondomer med fingrarna för att lämna DNA-spår som kan påvisas.

Kondom 3: tog fram en kondom med fingrarna, pulade lite med den. DNA påvisat
Senast redigerad av outoftheblue 2021-01-23 kl. 11:33.
Citera
2021-01-23, 11:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Har det någon större betydelse?
Enligt vad som sagts ska de ha haft samlag ett fler gånger och även efter den 13:e. Det torde inte framgå vid vilken tidpunkt kondomen blev trasig.

Hur mycket utredningsresurser brukar polisen lägga på sådan här fall?
Ja det är ju i alla fall lätt att svara på.
Nära noll.
Ett fall där de har frivilligt sex strax innan "brottet" och där inget våld eller tvång har förekommit.
Jag har då aldrig sett att ett fall med de grunderna har lett till åtal i Sverige.
Däremot kryllar det av fall som läggs ner illa kvickt fast det (påstås) ha förekommit både tvång och våld (och inget frivilligt sex innan).
Men JA hade nog bara otur att just detta fall drivs till varje pris...
Citera
2021-01-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja det är ju i alla fall lätt att svara på.
Nära noll.
Ett fall där de har frivilligt sex strax innan "brottet" och där inget våld eller tvång har förekommit.
Jag har då aldrig sett att ett fall med de grunderna har lett till åtal i Sverige.
Däremot kryllar det av fall som läggs ner illa kvickt fast det (påstås) ha förekommit både tvång och våld (och inget frivilligt sex innan).
Men JA hade nog bara otur att just detta fall drivs till varje pris...
Att anlita NFC och göra både "enkel" och "avancerad" DNA lab-tester är kostsamt, jag skulle tro att i normalfallet där det som i detta inte har någon egentlig betydelse för utredningen så anlitar man nog inte NFC. Att de de haft samlag ett flertal gånger är utom tvivel, att bevisa om kondomen är medvetet sönderriven torde inte vara troligt att bevisa ens med lab-test,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in