2021-01-23, 00:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är endast i vita länder som denna politiskt drivna utveckling sker, pådriven av antivita dödgrävare och förrädiska medlöpare som dig. Vi hatar er.

Ärsch då, du verkar lite paranoid. Ett tips till dig: Lev i nuet och njut av allt som livet har att erbjuda. Vi lever bara en gång, det är liksom fel att förstöra sitt liv på självorsakat hat mot det samhälle man lever i.

Må gott!
Citera
2021-01-23, 00:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Donald Trump förklarade krig mot media på sin första dag som president.

Alla stora medier har en politisk agenda som skiljer sig kraftigt från den nationalistiska syn som Donald Trump har.
Även synen på klimatförändringar och yttrandefrihet skiljer sig markant.
Citera
2021-01-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Referens. Woodward tapes.

"I min mening så gav han ut vital information"
LOL. Du är inte speciellt insatt alltså.
https://www.forbes.com/sites/tommybeer/2020/09/10/all-the-times-trump-compared-covid-19-to-the-flu-even-after-he-knew-covid-19-was-far-more-deadly/

Snälla försöka bortförklara det han sagt i ovanstående länk. Det är roligt!

"”We are hoping its not going to be as bad as it could be, we are working very close with CDC and china.”. "
Du menar i praktiken INNAN han fick information som han mörkade. Downplayed.
Han mörkade. Undanhöll fakta. Thats it.
Sen - har du nån referens på det. Försökte googla.

Citat:
That same day, on the morning of February 7th, the president mentioned, without supporting evidence, that Covid-19 could dissipate with the arrival of warmer weather, much like the seasonal flu. Trump tweeted that the "virus hopefully becomes weaker with warmer weather, and then gone."

Du verkar inte särskilt insatt i hur media sätter rubriker. En rubrik är ofta överdriven och är till för att locka. Det verkar som att du enbart läste rubriken?

Från länken du postade: Like the flu IN THE SENSE THAT IT WILL DISSAPEAR WHEN IT GETS WARMER.

CDC sa samma sak: https://www.cnbc.com/2020/02/25/cdc-hopes-the-coronavirus-outbreak-is-seasonal-like-the-flu-and-subsides-in-the-summer.html

Citat:
Other viral respiratory diseases are seasonal, including influenza and therefore in many viral respiratory diseases we do see a decrease in disease in spring and summer,” a top CDC official said.

Och smittan såg ut att sjunka på sommaren. Så att oj, wow, shit vilken EXPOSÉ av Trump du måste gjort! Han mörkläggde verkligen Corona, då antar jag att CDC mörkläggde Corona också då? Dom sa ju samma sak.

Lever du ditt liv efter rubriker? Läser du aldrig själva innehållet? Spelar du dum eller vad är felet i huvudet på dig?

Och Woodward tapes är inte en referens eller bevis på mörkläggning. Posta hela konversationen med woodward så får du se själv, han sa specifikt till Woodward att han spelade ner viruset för att INTE ORSAKA PANIK. Han sa inte att han spelade ner viruset för att DÖLJA viruset. återigen är det 2 helt olika saker. Sluta prata som om att vi är på samma kapitel här. Jag håller inte med dig det allra minsta, faktum är att du äcklar mig.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-23 kl. 00:55.
Citera
2021-01-23, 01:01
Medlem
Citat:
haha, hatar inte honom. Han är ju rolig!

Du är med komisk, att dra till med lite långsökta förklaringar
men så här menar han - egentligen ... Är det bra?

Du vet inte vad han menade, exakt. Omöjligt. Du gissar.

När har jag saft ”så här menar han egentligen” ? Jag har alla gånger citerar honom specifikt. Jg he aldrig läst mellan några rader. Han sa specifikt ”as bad as it could be”. Han sa specifikt ”i downplayed it to prevent a panic”.

När har jag sagt något om ”egentligen” ? Det är ju du som försöker måla fan på väggen, inte jag. Du försöker få orden ”to prevent a panic” att betyda ”i Will hide the virus from the World”. Och det är du som är långsökt för du baserar exakt allting du har sagt på RUBRIKER. Du läser ju för fan inte ens innehållet i artiklarna du länkar.

Och återigen, vadå ”exakt” ? Återigen pratar du som om att jag håller med dig, du har inte sagt en enda sak jag håller med om.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-23 kl. 01:03.
Citera
2021-01-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Tror inte det främst är policyrelaterat. Det är nog mer det att han har en personlighet som är svår att ha överseende med.

Nej, det är 100% policyrelaterat för maktmänniskorna i Washington. 100% Vad fan? Tror du Hillary Clinton bryr sig om att Trump sa "grab them by the pussy" när hon själv fortfarande är gift med en man som alltid varit en svinig sexual predator mot kvinnor, blir avsugen i ovala rummet av unga praktikanter och reser världen runt på Epsteins Lolita Express? För helvete, människa.

Däremot de lättlurade NPC-pappskallarna bland folket som tror att Wolodarski är deras daddy låter sig givetvis distraheras av ytligt meningslöst fluff som fula ord, et cetera.
Citera
2021-01-23, 01:12
Medlem
Citat:
Referens. Woodward tapes.

Citat:
PRESIDENT DONALD TRUMP: I wanted to always play it down. I still like playing it down...

BOB WOODWARD: Yes.

TRUMP: ...Because I don't want to create a panic.

"I min mening så gav han ut vital information"
LOL. Du är inte speciellt insatt alltså.
https://www.forbes.com/sites/tommybeer/2020/09/10/all-the-times-trump-compared-covid-19-to-the-flu-even-after-he-knew-covid-19-was-far-more-deadly/

Citat:
That same day, on the morning of February 7th, the president mentioned, without supporting evidence, that Covid-19 could dissipate with the arrival of warmer weather, much like the seasonal flu. Trump tweeted that the "virus hopefully becomes weaker with warmer weather, and then gone."

Snälla försöka bortförklara det han sagt i ovanstående länk. Det är roligt!

"”We are hoping its not going to be as bad as it could be, we are working very close with CDC and china.”. "
Du menar i praktiken INNAN han fick information som han mörkade. Downplayed.
Han mörkade. Undanhöll fakta. Thats it.
Sen - har du nån referens på det. Försökte googla.

Och eftersom du så gärna förvränger citat och meningar så passar jag på att förvränga ditt inlägg här. Jag lägger till fullständiga citat. Märk hur hela inlägget får en totalt annan mening. Det blir plötsligt inte alls helt självklart att det skett någon mörkläggning.

Och btw, om man skulle mörklägga viruset, varför skulle man erkänna det för någon i en inspelning för att låta det bli publicerat i en bok för allmänheten? Varför ens prata med Bob Woodward om nu Trump är så jävla sovjet?
Citera
2021-01-23, 01:26
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Trump beställde inhemsk masstillverkning av testkit redan i början på Januari. När den första batchen kom visade det sig att tillverkaren hade "råkat" kontaminera testet så att det kunde ge falska svar. Detta har varit uppe i senatsförhör, men ingen vill gå till botten med detta (som kan vara rent sabotage), utan det ser "bättre ut" att beskylla Trump för senfärdighet...

Trump beskyllde den förra administrationen för att de inte lämnat över några fungerande testkit för covid-19.

Citat:
President Donald Trump*blamed his predecessor, former President Barack Obama, on Thursday for leaving him with faulty tests for*coronavirus infections.
“The last administration left us nothing,” Trump said. “We started off with bad, broken tests and obsolete tests.”
“We had broken tests. We had tests that were obsolete. We had tests that didn’t take care of people,” Trump said.

https://twitter.com/atrupar/status/1255892701842677761
Citera
2021-01-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Du verkar inte särskilt insatt i hur media sätter rubriker. En rubrik är ofta överdriven och är till för att locka. Det verkar som att du enbart läste rubriken?

Från länken du postade: Like the flu IN THE SENSE THAT IT WILL DISSAPEAR WHEN IT GETS WARMER.

CDC sa samma sak: https://www.cnbc.com/2020/02/25/cdc-hopes-the-coronavirus-outbreak-is-seasonal-like-the-flu-and-subsides-in-the-summer.html

Och smittan såg ut att sjunka på sommaren. Så att oj, wow, shit vilken EXPOSÉ av Trump du måste gjort! Han mörkläggde verkligen Corona, då antar jag att CDC mörkläggde Corona också då? Dom sa ju samma sak.

Lever du ditt liv efter rubriker? Läser du aldrig själva innehållet? Spelar du dum eller vad är felet i huvudet på dig?

Och Woodward tapes är inte en referens eller bevis på mörkläggning. Posta hela konversationen med woodward så får du se själv, han sa specifikt till Woodward att han spelade ner viruset för att INTE ORSAKA PANIK. Han sa inte att han spelade ner viruset för att DÖLJA viruset. återigen är det 2 helt olika saker. Sluta prata som om att vi är på samma kapitel här. Jag håller inte med dig det allra minsta, faktum är att du äcklar mig.

Joda jag förstår det. Sluta försvara Trump.
Jag läser hela artiklar - ser hela presskonferenser gör du?

CDC
"hypothesis among mathematical modelers that the outbreak “could potentially be seasonal” and relent in warmer conditions."

Så vad man ska presentera en teori, kalla det gissning, som en slags positiv bild till sitt folk?
= Downplay viruset.

Så du tar EN sak som att CDC säger det som en sanning i försvar för Trump?
CDS säger ju mer saker som Trump inte berör alls.

"Few conclusions have been drawn about the trajectory of the virus, Dr. Messonnier said, so the CDC is preparing for wide-scale community outbreaks in the U.S."

"“I understand this whole situation may seem overwhelming and that disruption to everyday life may be severe. But these are things that people need to start thinking about now,” Messionnier said on Tuesday. “You should think about what you would do for child care if schools or day cares closed.”"

Och jag har förklarat - jaha och?
Han ville inte skapa en panik? Värdelös ledare som inte kan ta upp ett svårt problem utan att orsaka problem. Känns det bättre? Han är likväl förbannat ansvarig.

Men han tar inget ansvar. Duktig ledare. Wow. Försvar du ett sådant ledarskap?
Han tar credit för när det gått bra, men låter allt dåligt bara rinna av honom...
Det är ok med dig. Nice. Du är en klassisk rövslickare - och du låtsas vara på sidan av en "underdog".
Citera
2021-01-23, 02:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
För att Trump drev igenom en ny politisk inriktning, andra sätt.
En gott exempel är hur Trump tog sig an Nord Koreas ledare Kim Jong-un "the Rocket Man".
Trump stämde möte med Kim Jong-un gjorde upp en en deal och att situationen lugnade ned sig.

Praxis i USA och väst är den att man pratar inte med "Diktatorer" utan om!

Det finne en mängd saker där Trump har arbetat vilket är något ovanligt. Presidenten är enbart en medlem i ett team som följer direktiv ifrån andra aktörer vilka i sin tur lyder under andra som i sin tur,,.ja och att det slutar hos en handfull mäktiga män, vilka äger den egentliga makten.

Det är den ordningen som gäller och att den som går emot blir attackerad.

Demokrati handlar det inte om.
Citera
2021-01-23, 04:42
Medlem
Han var nog lite för naturlig och lite fritänkare . Robotar är det vi letar efter. Å lite gudstroende å lite sådär vad alla är.
Citera
2021-01-23, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
För att Trump drev igenom en ny politisk inriktning, andra sätt.
En gott exempel är hur Trump tog sig an Nord Koreas ledare Kim Jong-un "the Rocket Man".
Trump stämde möte med Kim Jong-un gjorde upp en en deal och att situationen lugnade ned sig.

Praxis i USA och väst är den att man pratar inte med "Diktatorer" utan om!

Det finne en mängd saker där Trump har arbetat vilket är något ovanligt. Presidenten är enbart en medlem i ett team som följer direktiv ifrån andra aktörer vilka i sin tur lyder under andra som i sin tur,,.ja och att det slutar hos en handfull mäktiga män, vilka äger den egentliga makten.

Det är den ordningen som gäller och att den som går emot blir attackerad.

Demokrati handlar det inte om.

LOL detta är så sjukt roligt.

Obama ville träffa Kim men fick så sjukt mycket skit för det från Fox & Co.
Sen när Trump vill göra samma sak hyllas han....
https://www.youtube.com/watch?v=rMJakLzPags

En "deal". Jaså? Vad innebar den i praktiken då?
Citera
2021-01-23, 08:15
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kejsar Trump såklart, den mest politiskt inkorrekta världsledaren på år och dar. Han normaliserade nationalism och öppnade folks ögon för ljugmedias fulspel. Han försökte spela boll med judarna och det var ett misstag men judenheten hatar honom ändå för han gick emot vitala delar av deras agenda.

Det är verkligen påtagligt vilket hat som piskats upp mot Trump. Även nu efter att demokraterna...eh...vunnit. Förföljelse och hämndaktioner mot Trump och hans anhängare planeras av etablissemanget. Åtgärder ska minsann vidtas för att omöjliggöra att Trump eller någon som han någonsin kommer till makten igen. Det påminner om något slags rituellt blodsoffer. Vilket vi sett tidigare i historien när Zion vunnit. Man kan se det som en kvittens på att Trump betraktas som en verkligt farlig fiende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in