Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
Du verkar inte särskilt insatt i hur media sätter rubriker. En rubrik är ofta överdriven och är till för att locka. Det verkar som att du enbart läste rubriken?
Från länken du postade: Like the flu IN THE SENSE THAT IT WILL DISSAPEAR WHEN IT GETS WARMER.
CDC sa samma sak:
https://www.cnbc.com/2020/02/25/cdc-hopes-the-coronavirus-outbreak-is-seasonal-like-the-flu-and-subsides-in-the-summer.html
Och smittan såg ut att sjunka på sommaren. Så att oj, wow, shit vilken EXPOSÉ av Trump du måste gjort! Han mörkläggde verkligen Corona, då antar jag att CDC mörkläggde Corona också då? Dom sa ju samma sak.
Lever du ditt liv efter rubriker? Läser du aldrig själva innehållet? Spelar du dum eller vad är felet i huvudet på dig?
Och Woodward tapes är inte en referens eller bevis på mörkläggning. Posta hela konversationen med woodward så får du se själv, han sa specifikt till Woodward att han spelade ner viruset för att INTE ORSAKA PANIK. Han sa inte att han spelade ner viruset för att DÖLJA viruset.

återigen är det 2 helt olika saker. Sluta prata som om att vi är på samma kapitel här. Jag håller inte med dig det allra minsta, faktum är att du äcklar mig.
Joda jag förstår det. Sluta försvara Trump.
Jag läser hela artiklar - ser hela presskonferenser gör du?
CDC
"hypothesis among mathematical modelers that the outbreak “could potentially be seasonal” and relent in warmer conditions."
Så vad man ska presentera en teori, kalla det gissning, som en slags positiv bild till sitt folk?
= Downplay viruset.
Så du tar EN sak som att CDC säger det som en sanning i försvar för Trump?
CDS säger ju mer saker som Trump inte berör alls.
"Few conclusions have been drawn about the trajectory of the virus, Dr. Messonnier said, so the CDC is preparing for wide-scale community outbreaks in the U.S."
"“I understand this whole situation may seem overwhelming and that disruption to everyday life may be severe. But these are things that people need to start thinking about now,” Messionnier said on Tuesday. “You should think about what you would do for child care if schools or day cares closed.”"
Och jag har förklarat - jaha och?
Han ville inte skapa en panik? Värdelös ledare som inte kan ta upp ett svårt problem utan att orsaka problem. Känns det bättre? Han är likväl förbannat ansvarig.
Men han tar inget ansvar. Duktig ledare. Wow. Försvar du ett sådant ledarskap?
Han tar credit för när det gått bra, men låter allt dåligt bara rinna av honom...
Det är ok med dig. Nice. Du är en klassisk rövslickare - och du låtsas vara på sidan av en "underdog".