2021-01-22, 14:06
Medlem
Dadelmannens avatar
Tror inte det främst är policyrelaterat. Det är nog mer det att han har en personlighet som är svår att ha överseende med.
Citera
2021-01-22, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sanningen sticker i ögonen ibland. Då bäst att blunda, tycker du nog.

Varför Trump var motarbetad av i stort sett alla sansade och utbildade människor? För att han så ohämmat spelade på de rasistiska/fascistiska strömningar som finns bland underklassen. Längtan efter en stark ledare och att skylla på invandrarna.

Trump spelade på det. Och nu har han dragit med pengarna och kvar står sådana som du, helt desillusionerade.

Indeed.
Man kan faktiskt vara invandringskritiker samtidigt som man bemöter folk med respekt.
Donald Trump har visat sina sektföljare att alla tidigare normer nu kan brytas utan repressalier.
Dessvärre lurade han dem. Därför sitter 500 ligister och är förvånade över att de utreds av polisen för att ha stormat kapitolium.

Hans egen syster kallade honom för en lögnare o conman som lurar de religiösa i usa mot att få deras röster.
Hans brorsdotter hävdar att Trump inte bryr sig om sina väljare och att han är en svindlare.
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-22 kl. 14:14.
Citera
2021-01-22, 14:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Tror inte det främst är policyrelaterat. Det är nog mer det att han har en personlighet som är svår att ha överseende med.

Personligheten må var lite si och så men det är inte största anledningen till att i stort sett hela det utvecklade amerikanska samhället avvisar Trump. Policyn/realpolitiken (i den mån han någonsin hade någon) må också vara en del men är fortfarande inte den största anledningen.

Jag och flera med mig här i tråden har nog snarare landat i att det har att göra med vilka stämningar i samhället som Trump lever och "frodas" på. Som han har byggt sin plattform på. Låt mig förklara:

I alla samhällen finns det vid varje givet tillfälle en viss andel människor som man lite hårt skulle kunna kalla för "misslyckade". I brist på bättre ord, jag får ursäkta för att det låter hårt. Det gäller i USA idag, det gäller i Sverige idag och det gällde i Tyskland på 30-talet, och i Rom i Antiken. Andelen varierar dock över tid beroende på ekonomisk utveckling och välfärdssystem.
Då kan det dyka upp en ledare som spelar till dessa grupper. Vad denne gör är att utmåla sig själv som en stark ledare som ska ställa allt till rätta. Samt utmålar andra grupper som "fiender" och onda, och som orsaken till att dessa väljargrupper har misslyckats. Det kan vara interna fiender, då ofta Media, "korrupta politiker i etablissemanget" eller personer som har invandrat till landet. Det kan vara externa fiender som andra länder, eller personer som står i begrepp att invandra till landet. Mönstet är alltid det samma: jag är den starke ledaren, häng med mig. Andra är fiender.

Givetvis förstår alla utbildade i USA detta, och förfäras över de exempel vi har sett tidigare från historien. Därför inte så konstigt att de är emot Trump.
Citera
2021-01-22, 14:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Man kan faktiskt vara invandringskritiker samtidigt som man bemöter folk med respekt.

Självklart! Bra kommentar.

Trumpers blandar alltid ihop detta och tror att alla som är motståndare till Trump samtidigt är anhängare av någon sorts helt oreglerat system. Och Trumpers skyller på den enskilde invandraren som är "ond" och "äcklig" istället för att förstå att människor av naturen vill skapa sig en så bra framtid som möjligt.
Citera
2021-01-22, 14:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Personligheten må var lite si och så men det är inte största anledningen till att i stort sett hela det utvecklade amerikanska samhället avvisar Trump. Policyn/realpolitiken (i den mån han någonsin hade någon) må också vara en del men är fortfarande inte den största anledningen.

Jag och flera med mig här i tråden har nog snarare landat i att det har att göra med vilka stämningar i samhället som Trump lever och "frodas" på. Som han har byggt sin plattform på. Låt mig förklara:

I alla samhällen finns det vid varje givet tillfälle en viss andel människor som man lite hårt skulle kunna kalla för "misslyckade". I brist på bättre ord, jag får ursäkta för att det låter hårt. Det gäller i USA idag, det gäller i Sverige idag och det gällde i Tyskland på 30-talet, och i Rom i Antiken. Andelen varierar dock över tid beroende på ekonomisk utveckling och välfärdssystem.
Då kan det dyka upp en ledare som spelar till dessa grupper. Vad denne gör är att utmåla sig själv som en stark ledare som ska ställa allt till rätta. Samt utmålar andra grupper som "fiender" och onda, och som orsaken till att dessa väljargrupper har misslyckats. Det kan vara interna fiender, då ofta Media, "korrupta politiker i etablissemanget" eller personer som har invandrat till landet. Det kan vara externa fiender som andra länder, eller personer som står i begrepp att invandra till landet. Mönstet är alltid det samma: jag är den starke ledaren, häng med mig. Andra är fiender.

Givetvis förstår alla utbildade i USA detta, och förfäras över de exempel vi har sett tidigare från historien. Därför inte så konstigt att de är emot Trump.

Citat:
Självklart! Bra kommentar.

Trumpers blandar alltid ihop detta och tror att alla som är motståndare till Trump samtidigt är anhängare av någon sorts helt oreglerat system. Och Trumpers skyller på den enskilde invandraren som är "ond" och "äcklig" istället för att förstå att människor av naturen vill skapa sig en så bra framtid som möjligt.

Har du helt glömt bort att NI är i minoritet, ni är få och ni blir färre

https://www.axios.com/media-trust-crisis-2bf0ec1c-00c0-4901-9069-e26b21c283a9.html

56% of Americans agree with the statement that "Journalists and reporters are purposely trying to mislead people by saying things they know are false or gross exaggerations."
58% think that "most news organizations are more concerned with supporting an ideology or political position than with informing the public."

Ni är losers

https://streamable.com/a268k7

Föreställ dig att Joe Biden är President med 87% dislikes på sina videos på den OFFICIELLA Vita Huset kanalen HAHA

https://media.patriots.win/post/32ZnzZiK.png

https://media.patriots.win/post/PX9Y11a2.jpeg
Senast redigerad av pinnpelle88 2021-01-22 kl. 14:45.
Citera
2021-01-22, 14:35
Medlem
Citat:
Indeed.
Donald Trump har visat sina sektföljare att alla tidigare normer nu kan brytas utan repressalier.
Dessvärre lurade han dem. Därför sitter 500 ligister och är förvånade över att de utreds av polisen för att ha stormat kapitolium.

Hans egen syster kallade honom för en lögnare o conman som lurar de religiösa i usa mot att få deras röster.
Hans brorsdotter hävdar att Trump inte bryr sig om sina väljare och att han är en svindlare.
Jag hatar inte Trump men tycker att han är en bedrövlig person som utnyttjar alla och verkar totalt hänsynslös. Han utnyttjar obevisade grovt ärekränkande rykten mot sina motståndare och lurar folk att tro att han är en patriot, fast han bara är en stor egoist. Han har benådat dem som de lönade sig för honom att benåda men inte en enda av dem som tog stora risker för honom den 6 januari.

Som alla framgångsrika narcisister har han någon sorts charm, men han är en mardröm i en människas närmaste omgivnining. Hans grannar i Florida kommer inte att få det lätt.
Citera
2021-01-22, 14:36
Medlem
Fortfarande inget svar på frågan, ganska så talande.

Folk är lätta att hjärntvätta, det är ett faktum. Säger msm etc samma sak tillräckligt många gånger så ser folk det som en sanning. Att människan är så lätt att hjärntvätta är skrämmande och ett tydligt tecken på låg intelligens. Varför msm och etablissemanget var så mkt emot han, jag skulle gissa på är för att han inte var en globalist supporter på det sättet de ville.
Citera
2021-01-22, 14:41
Medlem
Västkustskts avatar
Att hata nån och kalla nån för racist och facist, det är bara en strategi som vänstern vet fungerar.

Det var precis samma med George W Bush, han utsattes för precis sama hat som Trump och precis lika mycket hat som nästa Republikanska presidentkandidat kommer att bli.

Mot Brett Kavanaugh och Amy Coney Barrett användes också samma taktik.

Smutskastning och förtal, det är det enda vänstern har.
Citera
2021-01-22, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Jag hatar inte Trump men tycker att han är en bedrövlig person som utnyttjar alla och verkar totalt hänsynslös. Han utnyttjar obevisade grovt ärekränkande rykten mot sina motståndare och lurar folk att tro att han är en patriot, fast han bara är en stor egoist. Han har benådat dem som de lönade sig för honom att benåda men inte en enda av dem som tog stora risker för honom den 6 januari.

Som alla framgångsrika narcisister har han någon sorts charm, men han är en mardröm i en människas närmaste omgivnining. Hans grannar i Florida kommer inte att få det lätt.

Tackar.
Jag går i samma tankegångar
Citera
2021-01-22, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det har nu gått 2 dagar sedan ni "vann", varför skapar ni inte pro-Biden trådar? Varför firar ni inte att Biden vann?

Ni hatar Trump så jävla mycket att det är skrämmande att se erat förakt, antivita

Mig personligen?
Jag vill gärna försöka förstå varför människor sympatiserar med honom.

En fråga till dig : skulle du kunna leva med att Trump ställer in alla val och kallar sig för president på livstid?
Mvh
Citera
2021-01-22, 14:52
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Tackar.
Jag går i samma tankegångar

Dina tankegångar är fokuserade på Donald J. Trump och att hata honom + hans följare för att de är vita

Tack gode Gud är ni få och blir bara färre och färre

https://media.patriots.win/post/h7O4MXlu.jpeg

https://media.patriots.win/post/hFJnCHL7.png

https://media.patriots.win/post/4FVmuS2V.jpeg

Vi vinner, ni förlorar
Citera
2021-01-22, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Fortfarande inget svar på frågan, ganska så talande.

jag personligen tycker om denna tråd och anser att jag fått fler svar på min fråga än vad jag fått i samtliga trådar de 4 senaste åren.

Trump supporters. Jag uppskattar er verkligen.
Tack för er vänlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in