Citat:
Ursprungligen postat av
14thInt
Här kommer det gå framåt.
Exvis tips 095 i PU 2017:
Mörkhårig polis från Bagarmossen som talade i Walkie Talkie igenkänd mordkvällen av konstintresserad uppgiftslämnare. Oklart från sammanfattningen om det är UL eller polisen som står vid Dekorima.
Föllinge bodde sedan många år tillbaka på Rusthållarvägen 85 i Bagarmossen vid aktuell tidpunkt.
Jag kommer nu leta flera poliser från Bagarmossen, men den satt i minnet.
Det där var ta mig fan intressant. Inte illa! Grymt jobbat att para ihop dessa bitar. Bagarmossen, hmm.
Polisspåret, i någon form, har alltid varit min personliga övertygelse. Så Ove Persson (förmodligen korrekt person), med all sannolikhet, har alltså känts igen som en WT-man av en konstintresserad utanför Dekorimas skyltfönster? OP som mystiskt försvann från sitt knark- och eller prostitutionsuppdrag under kvällen. Går det att pin-pointa närmare om vittnet sett vederbörande till höger eller vänster om sig och hur många minuter före MOP? Har det skett på Sveavägen eller Dekorimas korta hörn på Tunnelgatan?
Den här "UL" skulle vara intressant om han gav sig till känna idag, om han lever. Precis som Anders Ekman och Christoffer Almsäter. Likaså fotograf Vojta Klecka. Det börjar anno 2021 bli dags att verkligen rätt personer kliver fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
sovvandring
Att både TP och LT är med på ett hörn här någonstans är nog tämligen säkert. Finländaren som drog tillbaka sitt vittnesmål visste vem båda var, han hade förmodligen bara blandat ihop namnen. När han såg LT så trodde han att han heter TP. Då får han på denne pilotglasögon eftersom namnet brukade bära sådana. Men det var LT han såg på AFG. Båda syns tillsammans senare på Birger Jarlsgatan. Så vad är liksom chansen? Har man någon business där med en kollega sent en fredagskväll när man är av sitt pass sedan länge, officiellt? Tror t o m att den ene av dem inte arbetade den dagen alls, officiellt.