2021-01-22, 11:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är ingen ursäkt för att ge sig på HD. Det var inte hennes fel.

Man kan ju verkligen fråga sig varför de båda kvinnorna ger sig på varandra och inte på SD?
Det är tusenkronorsfrågan!

Har du svaret?
Citera
2021-01-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och varför lämnar inte SD Lena?

Det gjorde han.

Våldsamt sönderbankad bakom ljudplanket.
Citera
2021-01-22, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför är det svårt att förstå att HD mår bra nu? En människa som verkligen gjorde henne illa är borta ur hennes liv. Det är ganska naturligt att hon börjar må bättre nu. Det bevisar bara hur ofantligt hon måste ha lidit av Lenas beteende.
?

Ser man brutal misshandel, död och moderslösa barn - priset på sin lättnad - som naturligt är det inte bara egocentrerat av H.
Det är till att vara rejält skev om man ser det som normalt

Hon är frisk. Arbetsför. Äter fortsatt medicin.
Att vara häktad, misstänkt för mord, exmske misstänkt för mord och se piggare ut är inte normalt.

Speciellt inte om hon var sämre på våren.
Det är till och med suspekt ihop med allt annat som H ägnar sig åt.
Citera
2021-01-22, 12:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Det handlar om en reflektion över om det stämde. Det viktiga är att försöka förstå utifrån de rätta och riktiga förutsättningarna, och att ta diskussionen och tankarna därifrån.
Precis. Det är viktigt att diskutera fr de rätta förutsättningarna.
Jag utgår fr FUP och att hon börjar på nystartad avd.
Jag utgår även fr verklighetsbaserad fakta att sköterskor är kapabla att byta klinik iom att grunden i utb inte skiljer sig.
Det är liksom inte raketvetenskap att börja på Stroke.
Citera
2021-01-22, 12:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Man kan ju verkligen fråga sig varför de båda kvinnorna ger sig på varandra och inte på SD?

Har du svaret?
Är du förvånad?
Det är snarare en regel än undantag att skjuta all skuld på kvinnan om maken varit otrogen.

L i sin tur är fylld av falska löften om resa till Kilimanjaro, skapa relation. Målar om huset, undrar om A gillar färgen..
Fortsätter sen att påstå han älskar henne.
Men han både slår och knullar också så han skapar ambivalens och L är tyvärr kär och har nån sorts separationsångest.
Hon är belagd m munkavle och förbannad att H är lättlurad och vill tro att S vill ha henne.

En absurd catfight om en total mansgris som är värd kastrering.
Än mer absurt om det mynnar ut i mord och nån slickar sig förnöjt om munnen.
Citera
2021-01-22, 12:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Har du svaret?

LW gav sig väl på HD för att hon var svartsjuk och en dålig förlorare?

Jag har inte sett att HD har gett sig på LW. Tvärtom visar hon ett oändligt tålamod.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-22 kl. 12:47.
Citera
2021-01-22, 12:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du förvånad?
Det är snarare en regel än undantag att skjuta all skuld på kvinnan om maken varit otrogen.

L i sin tur är fylld av falska löften om resa till Kilimanjaro, skapa relation. Målar om huset, undrar om A gillar färgen..
Men han både slår och knullar också så han skapar ambivalens och L är tyvärr kär och har nån sorts separationsångest.
Hon är belagd m munkavle och förbannad att H är lättlurad och vill tro att S vill ha henne.

Precis som LW själv; lättlurad och vill tro att SD vill ha henne.
Citera
2021-01-22, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du förvånad?

De är rivaler, så inget konstigt i det.
Lena skriver om hur utlämnande SD varit till Lena genom att berätta om de mest intima och förnedrande detaljerna om HD, hur han jämför de båda kvinnornas kroppar, hur HD är som ett "tomt skal". Man kan väl sluta sig till att SD har motsvarande agerande mot HD, om hurdan Lena är. På det varvat med tomma löften och lögner.

Säkert inte så ovanligt att otrogna gör på det sättet. Jag vet inget om statistiken, att det skulle vara det vanligaste att den bedragne anklagar sin rival istället för den som bedragit. Jag kan nog tänka mig att en och annan tycker att 6 års lögner, särskilt om bedragaren fortsätter sin otrohet men nu i ökad lönndom, räcker. Skilsmässa kan nog vara reaktionen på det beteendet. Inte återupptagen relation, mer än att man samsas för barnens skull. Att man går vidare.

Det som jag tycker är avvikande är att HD återgår till SD, försvarar honom i förhör och i rätten, det trots allt hon får höra, får veta om honom.

Tidigare har HD haft djupa depressioner, gör att hon inte agerar med den potential hon har i grunden. Men när hon börjar komma upp ur sitt dåliga mående, får kraft att säga ifrån, ta ut skilsmässa, flytta, påbörja en relation där hon verkar plötsligt leva igen, borde det logiska vara att nu kunna värja sig mot SDs försök att fiska upp HD igen.
Citera
2021-01-22, 12:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hur menar du?

Var det svårt att förstå? Hela tråden handlar ju om vilken idiot SD är.

Jag menar att han var en idiot som var otrogen.
Citera
2021-01-22, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW gav sig väl på HD för att hon var svartsjuk och en dålig förlorare?

Jag har inte sett att HD har gett sig på LW.

Jag tror inte att HD gett sig på Lena så särskilt mycket. Men jag vet att någon av HDs väninnor nämnde att det inte bara hade varit vänliga ord från HD.

HD har också loggat på de raderade loggarna på nytt, det trots att hon inte själv varit på plats och Lena har sagt att hon är välkommen att logga när hon själv besökt platserna.

Det är ju en slags kamp. Lena hade ju många cacher nära sitt hem. Jag kan inte se att det skulle ha varit omöjligt. Istället kontaktar hon reviewern för att få rätt. Och när inte det leder till något loggar hon åter de 17 cacherna bara veckor efter Lenas död. Hur ska man se på det?

Jag har inte riktigt hängt med i geocachingen, men jag vet också att HD skrev ett mail till Lena om att hon nu hade skapat ett nytt mailkonto för Geotouren. Minns inte exakt med det kändes som ett försök att Lena inte skulle kunna fortsätta att vara med som en av de ansvariga. Lena skulle inte längre få synas, höras eller på annat sätt delta längre, eftersom HD krävde att Lena inte skulle vara på samma plats som paret D.

Att HD reagerar starkt är inte märkligt. Lena kräver en del som inte heller kan värderas som varken logiska eller små. Men samtidigt är Lena en stor del i Geotouren och fick dra sig undan, helt utan att få cred för något av det hon bidragit med.

Jag ser det som att kampen har blivit mycket förlagd mellan dom två. Detta tack vare hur SD agerar.
Senast redigerad av notknapparen 2021-01-22 kl. 13:09.
Citera
2021-01-22, 13:13
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att HD gett sig på Lena så särskilt mycket. Men jag vet att någon av HDs väninnor nämnde att det inte bara hade varit vänliga ord från HD.

HD har också loggat på de raderade loggarna på nytt, det trots att hon inte själv varit på plats och Lena har sagt att hon är välkommen att logga när hon själv besökt platserna.

Det är ju en slags kamp. Lena hade ju många cacher nära sitt hem. Jag kan inte se att det skulle ha varit omöjligt. Istället kontaktar hon reviewern för att få rätt. Och när inte det leder till något loggar hon åter de 17 cacherna bara veckor efter Lenas död. Hur ska man se på det?

Jag har inte riktigt hängt med i geocachingen, men jag vet också att HD skrev ett mail till Lena om att hon nu hade skapat ett nytt mailkonto för Geotouren. Minns inte exakt med det kändes som ett försök att Lena inte skulle kunna fortsätta att vara med som en av de ansvariga. Lena skulle inte längre få synas, höras eller på annat sätt delta längre, eftersom HD krävde att Lena inte skulle vara på samma plats som paret D.

Att HD reagerar starkt är inte märkligt. Lena kräver en del som inte heller kan värderas som varken logiska eller små. Men samtidigt är Lena en stor del i Geotouren och fick dra sig undan, helt utan att få cred för något av det hon bidragit med.

Jag ser det som att dras kamp har blivit mycket förlagd mellan dom två. Detta tack vare hur SD agerar.
SD är den som betett sig som ett as, rent ut sagt.
Ändå är det LW som HD beskyller för otroheten.
Jag trof att SD rent av mös över att vara så eftertraktad. Kände sig som Hjärstas sexigaste Hunk...
Hans osmidiga sexflirtande verkar dock inte charma alla. Om några skulle kunna kliva fram och berätta om SD vore det tacksamt.
Citera
2021-01-22, 13:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag ser det som att dras kamp har blivit mycket förlagd mellan dom två. Detta tack vare hur SD agerar.

Det fetade: Vad hade hon väntat sig? Helt förståeligt att HD inte ville ha något med henne att göra.

Du vet mycket väl att raderingarna av HDs loggar var ett sätt för LW att såra HD ytterligare genom att påminna om att hon visste att HD inte varit på plats eftersom SD hade varit där med LW. Markera revir. SD och HD var ett team. De hjälptes åt. Om det var OK för SD att dela loggarna med HD så angick det väl ingen annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in