2021-01-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
"I know COVID19 is 5x deadlier than the flu. But im intentionally playing it down"
-Trump erkänner för Bob Woodward att han inte tänker ta COVID19 på allvar.

Ska jag ta fram en lista på andra världsledare som gjort bort sig också? Min poäng va inte att Trump räddat liv. Min poäng va att Trump hanterat viruset lika sunkigt som resten av världen.

Kina förnekade viruset. Tegnell downplayade viruset från start till nu. I Iran påstod man att viruset var heligt. Mexikos president uppmuntrade folk att äta utomhus trots viruset. Brasilien påstod att det var en liten förkylning. Listan fortsätter.

Citat:
But why have so many leaders across the world responded like this? As Jeremy Shiffman, a health policy expert at Johns Hopkins University, told me, “You can’t clearly associate the denialism with a regime type or even a political ideology.”

So what explains it? Experts I spoke to suggested leaders might respond with denial for several reasons: concerns about harming their political fortunes or their nation’s public image; fear of harming the economy; individual leaders’ agendas; and belief that an outbreak won’t really be as bad as it sounds.

You cant clearly associate denialism with politics. Men ändå fortsätter folk ljuga och påstå att det har att göra med republikanerna, och att Trump gjort bort sig värre än andra länder.

Eftersom vi i Europa inte ens testat alla så vet vi ju inte, vi kan ha haft 2 miljoner döda. Vi testade ju inte. Ironiskt att ett ställe som inte ens testat alla, pekar fingrar på Trump. Kasta inte Sten i glashus heter det.
Senast redigerad av fr0g 2021-01-21 kl. 22:38.
Citera
2021-01-21, 22:35
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
46% tror på MSM*

De som anser att MSM är fake news är alltså i majoritet.

https://www.youtube.com/watch?v=UgrliuQW_-Q
Jaha. Vad är det du vill ha sagt?
Citera
2021-01-21, 22:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Och då förstår jag varför media hatar honom, när han iskallt synar deras fulspel. Men varför hatar en så stor del av vanligt folk honom? Varför agerar vanliga människor som medias springpojkar?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att propaganda fungerar.

Jag ska börja mynta ett ny-ord nu framöver: projicerad verklighet

Det är precis vad allt de senaste 10 åren är. HBTQ, Greta, BLM, Rasism och så vidare... Folk blir som tokiga, alla samtidigt och på exakt samma vis. Kortnämnt NPC som förvisso redan existerar.
Citera
Medlem
Jag säger inte att de som tror på Trump är dumma i huvudet.

Jag säger att det är många Trumpsupportrar som köpt Lidingöbron av mig!
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Jaha. Vad är det du vill ha sagt?

Att vi är i majoritet antivita är i minoritet
Citera
2021-01-21, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Ska jag ta fram en lista på andra världsledare som gjort bort sig också? Min poäng va inte att Trump räddat liv. Min poäng va att Trump hanterat viruset lika sunkigt som resten av världen.

Kina förnekade viruset. Tegnell downplayade viruset från start till nu. I Iran påstod man att viruset var heligt. Mexikos president uppmuntrade folk att äta utomhus trots viruset. Brasilien påstod att det var en liten förkylning. Listan fortsätter.

Så må vara. Men jag vill enbart fokusera på Trump i denna tråd. Samt hans betydelse för USA:s kamp mot COVID19.

Tegnell har misslyckats med. Jag pratar gärna om honom i relevant tråd
Citera
2021-01-21, 22:39
Avstängd
Citat:
Läste 2 ord innan jag tryckte citera;

Ditt förakt och hat mot vita är vidrigt, du kanske skulle utbilda dig (på universitet, det är viktigt) och inse att din rasism luktar kiss.

Copium. Så upprörd att du inte ens läser inlägget du svarar på utan bara kommer med samma sak för 18:e gången. Något du inte ens kan utveckla och förklara.
Citera
2021-01-21, 22:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det började också med en massa hat mot vita (Tyskar) som också till slut fick nog

Jag tror inte ni riktigt lever i verkligheten där de flesta antingen inte bryr sig om "Förintelsen" eller ens tror att den hänt, så era "är ni nazister?" är så jävla cringe

Vi bara matar på, detta är underbart!

I din värld är det alltså så att de flesta antingen inte:
- Bryr sig om förintelsen (som du sätter inom citattecken)
- Eller ens tror att den hänt (det finns ett ord för att ha den tron, kanske du vet)

Ja, ikväll har man då fått bekräftat en hel del
Citera
2021-01-21, 22:43
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
"I know COVID19 is 5x deadlier than the flu. But im intentionally playing it down"
-Trump erkänner för Bob Woodward att han inte tänker ta COVID19 på allvar.

Ett av alla absurda påståenden som alla som har något kritiskt tänkande förstår är en lögn eller helt taget ur sitt sammanhang.

HUR I HE***TE SKULLE TRUMP SOM ENDA MÄNNISKAN PÅ JORDEN HA VETAT DETTA???? Och, påstår ni hatare, att om han hade sagt detta så skulle alla helt plötsligt ha lyssnat på honom, och inte rört upp en ny hatstorm om att Trump var en "fear-monger"???

ARE YOU KIDDING!?

Finns det ingen måtta på idiotin? Jag trodde också, baserat på spridningshastigheten i Kina och i Italien att Coviden var UNDERSKATTAD av samtliga länder (med undantag av Kina, som inte sa något...), inklusive av Tegnell och Löfven. Trump, som är en smart man, kunde läsa tecknen, men eftersom han inte var "expert" (som Fauci och Tegnell) så var det inte (och ska inte vara) han som bestämde sådant.

Detta är ännu en absurd historia som bara "30000-lögnersklubben" kan inbilla sig.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Jag vet inte ens vad Du 'pratar' om.

Mobbning är aldrig okej, vare sej om det sker från höger/vänster, lärare/elev, arbetsgivare/anställd o s v.

Nu, om jag nu nödvädigsvis ska slänga dej ett köttben så kan det vara att Biden suttit på olika positioner i Washington i 37 år, utan att åstadkomma nånting.

[b]Men det är skillnad jämfört DJT som hör hemma i en fängelsecell[/B].

Ger Ni aldrig upp?

Om du frågar Tara Reade så tycker nog hon att Joe Biden hör hemma i fängelsecell. Eller anser du hon ljuger om övergreppen som hon säger att presidenten har utsatt henne för?
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Copium. Så upprörd att du inte ens läser inlägget du svarar på utan bara kommer med samma sak för 18:e gången. Något du inte ens kan utveckla och förklara.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi bara matar på, detta är underbart!

I din värld är det alltså så att de flesta antingen inte:
- Bryr sig om förintelsen (som du sätter inom citattecken)
- Eller ens tror att den hänt (det finns ett ord för att ha den tron, kanske du vet)

Ja, ikväll har man då fått bekräftat en hel del

Jag förstår inte varför ni är så förbannade och bittra över Trump och hans supportrar, Biden är President. Att ni går efter han och hans supportrar visar enbart ert förakt som kokar över.. ni vill se Trump avrättas live på TV och alla hans följare våldtas och mördas i deras hem.

Ni är fan sjuka i huvudet

Citera
2021-01-21, 22:44
Avstängd
Citat:
Jag förstår inte varför ni är så förbannade och bittra över Trump och hans supportrar, Biden är President. Att ni går efter han och hans supportrar visar enbart ert förakt som kokar över.. ni vill se Trump avrättas live på TV och alla hans följare våldtas och mördas i deras hem.

Ni är fan sjuka i huvudet

Vad baserar du det på? Citera gärna!

Är f.ö inte ett dugg bitter. varför skulle jag vara det?
Senast redigerad av enhalvboj 2021-01-21 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in