2021-01-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Du verkar ju helt aningslös kring vad det är för krafter som Trump utmanade. Hans presidentskap var blodigt allvar, ingen jävla courtesy class.

Jasså?

Vilka krafter då?
Citera
2021-01-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det där med att han är en idiot där är vi överens då, bra.
För jag menar det där med internal disinfectant ligger på gränsen till tvångsintagning.
Det finns massvis med lögner. Vi kan ta det dag för dag och börjar hans första dag:
Hur många samlades egentligen för att bevittna Donald Trumps installation? USA:s nyblivne president hävdar att det var upp till 1,5 miljon människor – och anklagar medierna för att visa upp en annan bild.
Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.
Jag har lyssnat på när han säger det. Och ärligt det kan ha varit ett ärligt misstag. Han lyssnar ju på sina experter och gubben är gammal. Inte konstigt om det blir fel ibland. Fast tydligen så hade de liknande saker som bot långt tillbaka i tiden.
Citera
2021-01-21, 21:40
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Nä men det brukar visa sig vad det blir av det i praktiken och politiskt... Jag är fullt medveten om att det finns "sansade" politiker som egentligen hycklar och spelar en fasad, dessa går direkt bort med när det kommer fram.

Jag förstår mig inte alls på folk som försvarar politiker bara för att det är "rätt sida" vad de än kommer med för dumheter.

Det jag vill ha är väl kanske en utopi. Vad jag ser som sansade och genuina politiker är tyvärr bara önsketänkande, kan ju inte påstå att det kryllar av den typen jag föredrar.
Du har nog tyvärr rätt i det sista stycket. Bra att du är medveten om det i alla fall.
Citera
2021-01-21, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack, jag ångrar mig. Håller mig dig

Tråden är episk så till vida att vi nu äntligen ser in i MAGA-rörelsen och Pro-trumpers här i tråden, vad det verkligen är som lockar dem. Som du säger, det har inte ett skvatt med det man vanligen hör dem hylla Trump för.

Hatten till alla de som spenderat 5 år med att förneka elefanten i rummet ( detta uttryckt är ett talesätt som betyder "det som alla vet om men ingen säger något om".)

och projicerat anklagelser mot i stort sett varenda demokratisk opponent,hej vilt därför att de insett vilken clown Trump är.
Det går inte att försvara en president som spenderar sin arbetsdag med att
-enbart jobba mellan 12-16 med 1h lunchrast.
-se på tv
-twittra om saker han sett på tv
-ringa journalister och läcka stories
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-21 kl. 21:43.
Citera
2021-01-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Jasså?

Vilka krafter då?
Som jag ser det så vad DT en del av den politiska adeln. De som tror att politiker bara behöver sitta och tycka förstår nog inte vilket stort nätverk det är bakom som tycker och styr.Som jag ser det så var det med DT ett internt krig. Så som maffian ibland har. Han och andra ville rensa bort en del av problematiken. Bland annat pedofiler. Det tror jag att han delvis lyckades med. Nu är det dock så att det dels finns en massa vanliga mutor och korruption som inte får se dagens ljus. Dels så finns det mycket större lögner/sanningar som aldrig får komma ut. Det är dessa hemligheter de var mest oroliga för.
Citera
2021-01-21, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Hatten till alla de som spenderat 5 år med att förneka elefanten i rummet ( detta uttryckt är ett talesätt som betyder "det som alla vet om men ingen säger något om".)

och projicerat anklagelser mot i stort sett varenda demokratisk opponent,hej vilt därför att de insett vilken clown Trump är.
Det går inte att försvara en president som spenderar sin arbetsdag med att
-enbart jobba mellan 12-16 med 1h lunchrast.
-se på tv
-twittra om saker han sett på tv
-ringa journalister och läcka stories

ähh valde att anmäla dig till admin istället... vi fär väl la se....

Sen så har ju ni vänsterradikaler helt tappat greppet, Trump var ju enbart en reaktion på ett symtom.

Symtomet var att vit medel/underklass i Midwest ej fått några reallöneökningar på 20 år.. (1995-2015) det var ju därför erat hatobjekt nr1 dök upp som clownen i IT.
Citera
2021-01-21, 21:49
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du kanske kan förklara, Einzelgaenger.

En användare skrev att Trump hade hävt ur sig 30000 lögner. Användaren PK-befriad skrev "säker på att det inte var 6 miljoner?"

Tydligen var detta något sorts kul skämt i dina kretsar, men jag förstår inte. Kan du förklara?
Att vara imprecis är ett slags lögn. Typ: "det var 30 000 åhörare på mitt rally igår", när någon annan betraktare hävdar 20 000.

Att maskera syftet med hela ens politiska gärning, ofta bakom fina och högstämda ord, så som alla karriärpolitiker gör, det är ett annat slags lögn.

Jag vet vilket slags lögn som stör mig mest. Och det är inte ens nära.
Citera
2021-01-21, 21:50
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Berörd?
Jag är djupt tacksam för dig och övriga i denna tråd. Ni lär mig mer om Trump och hans supportrar än vad samtliga akademiska publikationer har gjort under de senaste 5 åren.

Även om jag inte delar era åsikter så vill jag att du ska veta att jag uppskattar att diskutera med dig.

mvh

Eller hur

Erat hat för Trump och vita är så uppenbart, han är inte längre President men han är fortfarande i era tankar 24/7, ni vill inte att han enbart skulle förlora, ni vill se han död, ni vill se hans hals skäras på en CNN live sändning.. erat hat för vita osar igenom alla era inlägg
Citera
2021-01-21, 21:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Man kan konstatera att en försvarlig del av de som "hatar Trump" uttrycker sig extremt nedlåtande om människor som har västeuropeisk bakgrund.

Desvärre går dessa sopor också, i samlad fårskock, från ord till handling (till skillnad från "rasisterna") och systematiserar raserandet (förstöra statyer, förbjuda böcker och "fel" tankar, propagera om de vitas flertusenåriga "förtryck" av alla andra), baktalar och fryser ut sina meningsmotståndare, och sågar av den gren de sitter på (släpper in "flyktingar" i sådana skaror att ekonomierna raseras).

Kortsiktiga, osjälvständiga och ständigt jagandes "godhetspoäng" är egenskaper hos de som rashatar sig själv.

Då bygger jag hellre ett land tillsammans med de rasister som hatar andra än de som hatar sig själv (och mig och min familj)...

Trump vågade basera en politik på sunt förnuft istället för på insamlandet av godhetspoäng ("Virtue signaling" och identitetspolitik)!

Det är klart att alla självhatare hatar den som stör möjligheterna att hata sig själv och allt som har med "vithet" att göra. Trump fick vara den symbolen i 4 år. Men lugn, de som vill hata kommer att hitta nya offer. Det är ett "sug" som inte går över bara för att en president blivit bortröstad...
Ett förnämligt inlägg.

Man får heller inte glömma bort att Trump-hatet bär folkföraktets prägel. Som med så många andra "populister" är det minst lika mycket klichébilden av anhängarna som personen och hans egenskaper som sticker i ögonen på de upplysta. Det är inget annat än snobbism. Det är därför ord som "anständighet" återkommer i tid och otid i diskussioner som denna. Att Trump uppfattas som grov och oborstad gör inte saken lättare.

Faktum är att det är ett visst skikt i de flesta länder som föraktar Trump och hans anhängare. Det är en grupp människor som rört sig bort från livets fundamentala värden och trott sig finns lycka i personlig framgång. Kalla dem urban medelklass. De känner ett gränslöst behov av att i ord och handling distansera sig från befolkningsgrupper som antas kännetecknas av indolens och bildningsförakt. Samma sak som präglar bilden av sverigedemokrater etc. i Sverige.

Jag tror alltså inte att det är något konkret som förklarar Trump-hatet i media, osv. Mer ett ingruppstänk som bygger på vanföreställningar i stil med att folkrörelser hotar civilisationen.
Citera
2021-01-21, 21:54
Medlem
Underbart att se hur skynket har dragits bort. Nu snackar bara sekten om försvarandet av den vita rasen mot negrerna och judarna, kallar folk för "anti-vita" och anmäler användare och försöker få dem avstängda eftersom de ogillar vad de säger osv. Totalt blottade.

OnT: jag tror att Trump blev så hatad för att han ljög så jävligt, skröt så jävligt och betedde sig som en bortskämd snorunge. Det Är ovärdigt för en president. Han ljög om valfusk och försökte själv fuska genom att pressa någon till att "hitta" 11000 röster åt honom.
Citera
2021-01-21, 22:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Underbart att se hur skynket har dragits bort. Nu snackar bara sekten om försvarandet av den vita rasen mot negrerna och judarna, kallar folk för "anti-vita" och anmäler användare och försöker få dem avstängda eftersom de ogillar vad de säger osv. Totalt blottade.

OnT: jag tror att Trump blev så hatad för att han ljög så jävligt, skröt så jävligt och betedde sig som en bortskämd snorunge. Det Är ovärdigt för en president. Han ljög om valfusk och försökte själv fuska genom att pressa någon till att "hitta" 11000 röster åt honom.

Ja, detta är tråden där allt brast. Kanske inte så konstigt eftersom det är 21/1 och dagen efter att Joe Biden installerades som president. I månader har Trump-sekten försökt hålla masken uppe att de gillar hans "ekonomiska politik" eller "hans insatser mot covid-19".

Nu när sekten är i totalt upplösningstillstånd så gick det inte längre. Allt brast i en total ärkesörja av Hitlerluktande judehat, negrer mot den "vita rasen" och sådant slem. Detta har man ju faktiskt vetat om hela tiden, att det egentligen är dessa tongångar som Trump spelat på.
Citera
2021-01-21, 22:03
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.
Vad, med rejäl och ärlig självrannsakan, gör att du tycker att det är den sidan och inte din som är NPC? Lite likriktat på Qanon och Proud Boys och allt vad det kallas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in