2021-01-21, 21:21
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack, jag ångrar mig. Håller mig dig

Tråden är episk så till vida att vi nu äntligen ser in i MAGA-rörelsen och Pro-trumpers här i tråden, vad det verkligen är som lockar dem. Som du säger, det har inte ett skvatt med det man vanligen hör dem hylla Trump för.

Varför försöker du skapa drama bland Trump supportrar? Joe Biden blev president igår, missat det? Varför är ni så bittra för?

Varför hatar ni vita för?

Eller har Joe Biden fel?

https://www.youtube.com/watch?v=UgrliuQW_-Q
Citera
2021-01-21, 21:23
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag kan hålla med om att medier vinklar och väljer ut det som passar, jag har till exempel inte sett någon dela videon som vita huset la ut nyligen på youtube. Där han var konsekvent och tog avstånd till våldet och gav ett rätt seriöst intryck. Utan några försök till att vinna billiga politiska poäng eller snacka skit om motståndarna.

Men, jag har ändå svårt för honom, det handlar för mig inte så mycket om det politiska. Tycker karln bara verkar vara osympatisk och jag föredrar ledare med en mer seriös framtoning. Och inte bara ibland via Vita husets Youtube-konto.

Jag har ju sett oklippta valdebatter och annat så det handlar inte bara om att jag har fått "fel" bild. Han har även rent politiskt gjort vissa bra saker, men jag gillar bara inte hans typ. Osvsett om de är vänster eller höger egentligen.

Jag gillar bara inte den typen av hetsiga politiker som ofta kastar skit och halmgubbar på varandra. Så vänstern har i högsta grad problem med... Jag har inga som helst problem att kritisera dom med!

I mina ögon är det inte bara en sida som är ansvarig till hur polariserat det blivit, inte bara i USA utan även här med. Men jag kan inte se att Trump tillför mycket gällande det klimat som JAG föredrar. Jag tycker även Hillary Clinton gav ett sjukt osympatiskt intryck.

Jag tillhör inte dom som väljer mellan två muppar till politiker. Eller väljer att blunda för våld från en viss sida. Eller som tycker det är okej att en sida gapar och skriker och slänger ur sig den ena lögnen efter den andra.

Jag har likväl inget bra intryck av Trump, om han så började predika vänsterpolitik skulle jag inte ändra mig om han är som samma person annars. Vissa verkar ju nästan automatiskt gilla alla som röstar "rätt", för mig räcker inte det.

Men jag ger inte heller mycket för medierna som ignorerar när han tar konsekvent mot våld som i nämnda videon, i ett läge där det kanske hade lugnat lite. Alla dessa val mellan saker jag ogillar...

Tillägg: Så detta var inte mycket konkret. Men jag tror inte hans buffliga stil har bidragit till att bli mer omntyckt bland hans motståndare. Tillägg 2: Hans sämsta sidor ger även mer klick i media.
Det är väl bra att du reflekterar och väger saker fram och tillbaka, men frågan är vilken politiker som är önskvärd med ditt mått? Ett mjukt tilltal garanterar inte att politikern är bättre, tvärtom döljer ofta en fläckfri fasad personliga brister eller en skadlig politik.

Någon jag har viss respekt för om jag ska gå på personlighet utan att glömma politiken bakom är Tulsi Gabbard. Hon verkar hyfsat vettig.
Citera
2021-01-21, 21:23
Medlem
Hans 30,000+ lögner tror jag spelade en roll. Han var inte lättillgänglig, han var oförskämd, enormt svårt att få ett vettigt svar ur mannen.
Citera
2021-01-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jag kan hålla med om att medier vinklar och väljer ut det som passar, jag har till exempel inte sett någon dela videon som vita huset la ut nyligen på youtube. Där han var konsekvent och tog avstånd till våldet och gav ett rätt seriöst intryck. Utan några försök till att vinna billiga politiska poäng eller snacka skit om motståndarna.

Men, jag har ändå svårt för honom, det handlar för mig inte så mycket om det politiska. Tycker karln bara verkar vara osympatisk och jag föredrar ledare med en mer seriös framtoning. Och inte bara ibland via Vita husets Youtube-konto.

Jag har ju sett oklippta valdebatter och annat så det handlar inte bara om att jag har fått "fel" bild. Han har även rent politiskt gjort vissa bra saker, men jag gillar bara inte hans typ. Osvsett om de är vänster eller höger egentligen.

Jag gillar bara inte den typen av hetsiga politiker som ofta kastar skit och halmgubbar på varandra. Så vänstern har i högsta grad problem med... Jag har inga som helst problem att kritisera dom med!

I mina ögon är det inte bara en sida som är ansvarig till hur polariserat det blivit, inte bara i USA utan även här med. Men jag kan inte se att Trump tillför mycket gällande det klimat som JAG föredrar. Jag tycker även Hillary Clinton gav ett sjukt osympatiskt intryck.

Jag tillhör inte dom som väljer mellan två muppar till politiker. Eller väljer att blunda för våld från en viss sida. Eller som tycker det är okej att en sida gapar och skriker och slänger ur sig den ena lögnen efter den andra.

Jag har likväl inget bra intryck av Trump, om han så började predika vänsterpolitik skulle jag inte ändra mig om han är som samma person annars. Vissa verkar ju nästan automatiskt gilla alla som röstar "rätt", för mig räcker inte det.

Men jag ger inte heller mycket för medierna som ignorerar när han tar konsekvent mot våld som i nämnda videon, i ett läge där det kanske hade lugnat lite. Alla dessa val mellan saker jag ogillar...

Tillägg: Så detta var inte mycket konkret. Men jag tror inte hans buffliga stil har bidragit till att bli mer omntyckt bland hans motståndare. Tillägg 2: Hans sämsta sidor ger även mer klick i media.

Du tillhör inte sidan som hatar Trump för hans namn. Du är tvärtom en vettig människa som helt enkelt ogillar Trump, men avskyr honom inte och erkänner både det positiva och negativa när han agerar. Hatten av, fler som dig och världen skulle bli bättre.
Citera
2021-01-21, 21:25
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Hans 30,000+ lögner tror jag spelade en roll. Han var inte lättillgänglig, han var oförskämd, enormt svårt att få ett vettigt svar ur mannen.
Säker på att det inte var 6 miljoner?
Citera
2021-01-21, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Du och en massa andra förstår ju uppenbart inte hans sätt att kommunicera.
Nu lyssnade jag precis på den här Podcasten
, vid 57 min
börjar de prata lite om Donald Trump och hans sätt att använda sig av sociala medier på ett extremt skickligt sätt- de nämner honom som en som verkligen lyckats förstå hur sociala medier fungerar osv.

Ja han är bra på sin grej, men det är en okunstruktiv manipulativ grej som är dålig för samhället
Citera
2021-01-21, 21:30
Bannlyst
tydligen total mayhem nu i Portland med de kommunistiska terrororganisationerna BLM och ANTIFA

Räcker ej med vattenkanoner, nu får polisen köra chockgranater mot dom. Kolla bilderna!!!!!

https://www.foxnews.com/us/anti-biden-antifa-portland-police
Citera
2021-01-21, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
tydligen total mayhem nu i Portland med de kommunistiska terrororganisationerna BLM och ANTIFA

Räcker ej med vattenkanoner, nu får polisen köra chockgranater mot dom. Kolla bilderna!!!!!

https://www.foxnews.com/us/anti-biden-antifa-portland-police

Ska bli skoj å höra vad Tucker tycker om detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Inte vitmakt

Utan snarare utrotandet av vita män. Så denna tråd bör absolut ej försvinna.

(jag anklagar inte dig för att vara denne person och försöker heller inte outa dig eftersom det är ett regelbrott som ger avstängning)

Nåväl

Att Donald Trump symboliserat kampen mot "utrotandet av vita män" har varit rätt uppenbart för min del.
//Det glädjer mig att fler nu vågar tala öppet om det i denna tråd.//

Det starka stödet för Trump tyder på att den etnopopulistiska nationalismen har trängt in i GOP:s benmärg. Det ska sägas att mycket kan och kommer att hända fram till nästa val 2024. Klart är dock att donald trump inte ställer upp igen.
Hoppas att hans rörelse får en mer karismatisk ledare som inte ljuger lika ofta. Vem vet vad som kan hända då.
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-21 kl. 21:56.
Citera
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo

Jag tycker "sanningsministeriet" var lite fega när de drog "bara" 30000 lögner ur arselet. Varför inte en miljon, eller en MILJARD, eller förresten fler lögner än det finns atomer i universum!!! stjärnstopp!!!!

Jag menar, det verkar finnas idioter som köper alla absurditeter utan att ens göra en basal rimlighets-check... F*n vad sorgligt att det numera går att lura i folk vad som helst!
Citera
Medlem
Jag he tjafsat mycket med demokrater på twitter om detta. Såhär går logiken.

Argument: hur kunde biden få mer röster än Obama?
Svar: för att trump dödade 400.000 pers med covid. Vi vet att Biden är en loser, men vi proteströstar mot Trump på biden.
Argument: fast USA testade mest i hela världen. Dubbelt så mycket tester än t.om Indien. Givetvis skulle resten av världens dödssiffra vara Extremt mycket högre om dom testade allt och alla också.
Svar (från twitter): ”your account has been suspended, for 11 hours and 38 minuter”

Jag hittar fortfarande ingen förklaring på hur Trump skulle va så jävla dålig. Det känns som att att dom tog bort Trump enbart pga hans taskiga solbränna.
Citera
2021-01-21, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det är väl bra att du reflekterar och väger saker fram och tillbaka, men frågan är vilken politiker som är önskvärd med ditt mått? Ett mjukt tilltal garanterar inte att politikern är bättre, tvärtom döljer ofta en fläckfri fasad personliga brister eller en skadlig politik.

Någon jag har viss respekt för om jag ska gå på personlighet utan att glömma politiken bakom är Tulsi Gabbard. Hon verkar hyfsat vettig.

Nä men det brukar visa sig vad det blir av det i praktiken och politiskt... Jag är fullt medveten om att det finns "sansade" politiker som egentligen hycklar och spelar en fasad, dessa går direkt bort med när det kommer fram.

Jag förstår mig inte alls på folk som försvarar politiker bara för att det är "rätt sida" vad de än kommer med för dumheter.

Det jag vill ha är väl kanske en utopi. Vad jag ser som sansade och genuina politiker är tyvärr bara önsketänkande, kan ju inte påstå att det kryllar av den typen jag föredrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in