2021-01-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo det räcker och blir över som man säger, men blir trots det inte fullständigt.
Tror man bör lägga till okunnighet och idioti.
Det mest frapperande var ju internal disinfectant.

Mest frapperande? Han syftade på försök med desinficeringsmedel som används i bl.a. ögon. Detta kan man använda invärtes:

https://www.optometrytimes.com/view/hypochlorous-acid-harnessing-natures-germ-killer

https://www.researchgate.net/publication/51450883_The_Effect_of_a_Low_Concentration_of_Hypo chlorous_Acid_on_Rhinovirus_Infection_of_Nasal_Epi thelial_Cells

Det mest frapperande han sagt var alltså helt korrekt.
Citera
2021-01-21, 19:37
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Rik, snygg, framgångsrik, billion$r, tuff, snygga tjejer och fru, han låg med en prosituerad, ingen politiker. Vinnare.
Citera
2021-01-21, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det finns massvis med lögner. Vi kan ta det dag för dag och börjar hans första dag:
Hur många samlades egentligen för att bevittna Donald Trumps installation? USA:s nyblivne president hävdar att det var upp till 1,5 miljon människor – och anklagar medierna för att visa upp en annan bild.
Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.

Bara en sådan här sak."Trump ljuger". Trump eller Sean Spicer?

Var detta överhuvudtaget en "lögn" att bråka om?

Var det ens en lögn?
Citera
2021-01-21, 19:49
Medlem
Trump tillhör inte samma nätverk som Dan Eliasson och lövet helt enkelt. Då passade han inte in i narrativet.

.
Citera
2021-01-21, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Bara en sådan här sak."Trump ljuger". Trump eller Sean Spicer?

Var detta överhuvudtaget en "lögn" att bråka om?

Var det ens en lögn?
Svar ja.
Speciellt när man ställs mot fakta och fortfarande inte vill ändra åsikt.
Alla kan begå misstag.
Citera
2021-01-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Nationella intressen Vs Internationella intressen. Vad är det som är så svårt att förstå?

Nej fel. Intressen av psykopater som vill sko sig på en psykopatisk globalism och utnyttja människor vs dom som älskar människor och vill försvara sitt folk och land och i förlängningen resten av världen.
Citera
2021-01-21, 19:57
Medlem
Joakwims avatar
Det är enkelt att vara populist, alla som inte tycker som en själv är NPC:er, hjärntvättade av media .

Jag tycker media för det mesta suger och är uppenbart vinklad i många frågor inkl Trump och jag tycker insikten till trots att Trump är dum i huvudet.

För att bidra till tråden med lite konkreta punkter:

* Att bygga en mur mot Mexiko. Vilket jävla tramsprojekt, en stege och man är över. Mexiko har inte heller betalat för muren, det har amerikanska skattebetalare gjort.
* En drös med svammel om Corona, bland annat desinfektionskommentaren
* Jag uppfattar honom som en grav narcissist och patologisk lögnare. Denna uppfattning har formats från klipp som Trumpfans själva länkar. Inte ifrån mainstream-media.

Jag vet inte varför alla Trumpanhängare tror att alla andra är hjärntvättade av media. Är det så jävla svårt att förstå att det finns folk som inte tycker om verken Trump eller media? Aldrig sett på maken så många halmgubbar som när Trumpfans analyserar meningsmotståndare.
Senast redigerad av Joakwim 2021-01-21 kl. 20:00. Anledning: Sär skriv
Citera
2021-01-21, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Svar ja.
Speciellt när man ställs mot fakta och fortfarande inte vill ändra åsikt.
Alla kan begå misstag.

Lögnarna är ju ni! "Trump uppmanade till våld" och Capitolium "stormades".

Vilka pajaser till människor ni är.

Det enda jag skriver och läser så att du/ni inte förstör tråden med era eviga grundlösa provokationer.
Citera
2021-01-21, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Lögnarna är ju ni! "Trump uppmanade till våld" och Capitolium "stormades".

Vilka pajaser till människor ni är.

Det enda jag skriver och läser så att du/ni inte förstör tråden med era eviga grundlösa provokationer.

Well
Bi-den
Citera
2021-01-21, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Det är enkelt att vara populist, alla som inte tycker som en själv är NPC:er, hjärntvättade av media .

Jag tycker media för det mesta suger och är uppenbart vinklad i många frågor inkl Trump och jag tycker insikten till trots att Trump är dum i huvudet.

För att bidra till tråden med lite konkreta punkter:

* Att bygga en mur mot Mexiko. Vilket jävla tramsprojekt, en stege och man är över. Mexiko har inte heller betalat för muren, det har amerikanska skattebetalare gjort.
* En drös med svammel om Corona, bland annat desinfektionskommentaren
* Jag uppfattar honom som en grav narcissist och patologisk lögnare. Denna uppfattning har formats från klipp som Trumpfans själva länkar. Inte ifrån mainstream-media.

Jag vet inte varför alla Trumpanhängare tror att alla andra är hjärntvättade av media. Är det så jävla svårt att förstå att det finns folk som inte tycker om verken Trump eller media? Aldrig sett på maken så många halmgubbar som när Trumpfans analyserar meningsmotståndare.

Ingen har påstått hjärntvättade. Bara styrda av framför allt supermäktiga CNN som inte är som vanlig media utan som ett helt maskineri som får hela världen att svänga i samma takt. Så var det innan Trump och så kommer det att bli efter Trump. Det är egentligen CNN som bestämmer var USA ska ha sitt nästa krig och sen rättar sig presidenten efter det.
Citera
2021-01-21, 20:07
Bannlyst
New York Times älskade Trump, dom gick från konkursbo till att kunna anställa 1200 nya journalister som bevakade allt regarding Trump. Deras online subscribe gick skyhigh 2016....

Skall dom behålla detta momentum så krävs det att dom fortsätter bevaka Trump.

MSM kommer kräva att få behålla kontaktern med Trump, annars kånken.

Edit: i gårdagens Studio ett så var det en av SR´s korrar som hade pratat med MSM journalister i D.C och alla var helt hysteriska att dom ej fick nån re-tweet av Trump..dom saknade den oranga mannen.

Popcorn
Citera
2021-01-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ingen har påstått hjärntvättade. Bara styrda av framför allt supermäktiga CNN som inte är som vanlig media utan som ett helt maskineri som får hela världen att svänga i samma takt. Så var det innan Trump och så kommer det att bli efter Trump. Det är egentligen CNN som bestämmer var USA ska ha sitt nästa krig och sen rättar sig presidenten efter det.

Men vem faan ser på CNN?

T.o.m homosexuella vänsterliberala poly människor i Portland bläddrar ju bort skiten till fördel för såpa eller discovery´s alaska doku.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-01-21 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in