2021-01-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

För att man ville ge sken av att Trump var på den andra sidan, alltså det som kallas höger mot vänster.
Allt är en charad.
I Sverige spelas den roll som Trump hade av partier så som SD och AFS.
Citera
2021-01-21, 13:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Jag är redo att hålla med er båda, bara jag får konkreta exempel på lögner och korruption.

Kör.
Det där med att han är en idiot där är vi överens då, bra.
För jag menar det där med internal disinfectant ligger på gränsen till tvångsintagning.
Det finns massvis med lögner. Vi kan ta det dag för dag och börjar hans första dag:
Hur många samlades egentligen för att bevittna Donald Trumps installation? USA:s nyblivne president hävdar att det var upp till 1,5 miljon människor – och anklagar medierna för att visa upp en annan bild.
Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.
Citera
2021-01-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det där med att han är en idiot där är vi överens då, bra.
För jag menar det där med internal disinfectant ligger på gränsen till tvångsintagning.
Det finns massvis med lögner. Vi kan ta det dag för dag och börjar hans första dag:
Hur många samlades egentligen för att bevittna Donald Trumps installation? USA:s nyblivne president hävdar att det var upp till 1,5 miljon människor – och anklagar medierna för att visa upp en annan bild.
Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.

Ok, ska vi se här.

1. Du hävdar att han är en idiot. Varför vill du inte redogöra för. Men du tycker att han är en idiot. Detta är alltså en människa som du aldrig träffat eller pratat med, som sårat dina känslor så mycket att du tycker att han är en idiot. OK.

2. "Massvis med lögner". Trump sa 1.5 miljoner. Media sa 1.2 miljoner. Och sanningen kanske var någonstans där mittemellan. Är det verkligen detta du är upprörd över? Vem bryr sig? Hatar du honom för att han tyckte att media inte rapporterade eventet när han insvors på rätt sätt?
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-01-21 kl. 13:28.
Citera
2021-01-21, 13:25
Medlem
salty-sailors avatar
Antar att folk ogillar honom mer som person, och därefter letar med ljus och lyckta efter saker han gjort "fel". Ungefär som den gången det blev ett drev för att en journalist ljugit om att Trump matat fisk på fel sätt.
Citera
2021-01-21, 13:27
Medlem
Avriles avatar
Trump var (är) antiglobalist och globalisterna har hjärntvättat ,tutat i stora delar av mänskligheten att globalism är det enda rätta (vilket är fel) -men eftersom de hjärntvättade vänsterliberala tror att globalism är den enda vägen så måste hindren (Trump) smutskastas och röjas ur vägen!
Citera
2021-01-21, 13:32
Medlem
Citat:
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.
Därför att de flesta politiker väljer att krypa för journalister då de behöver dem för sin egen framgång. Om du har journalister som backar upp dig så kan du komma undan med vad som helst. Trump däremot valde att konfrontera dem från första början : https://www.youtube.com/watch?v=zrzNwSv8cBo

Personligen älskar jag att han gjorde det, men rent taktiskt var det inget bra alternativ.
Citera
2021-01-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
För att man ville ge sken av att Trump var på den andra sidan, alltså det som kallas höger mot vänster.
Allt är en charad.
I Sverige spelas den roll som Trump hade av partier så som SD och AFS.

Detta verkar vara en konspiration som många kör på. Jag köper inte detta, har svårt att se att detta kan orkestreras så väl.
Citera
2021-01-21, 13:36
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ok, ska vi se här.

1. Du hävdar att han är en idiot. Varför vill du inte redogöra för. Men du tycker att han är en idiot. Detta är alltså en människa som du aldrig träffat eller pratat med, som sårat dina känslor så mycket att du tycker att han är en idiot. OK.

2. "Massvis med lögner". Trump sa 1.5 miljoner. Media sa 1.2 miljoner. Och sanningen kanske var någonstans där mittemellan. Är det verkligen detta du är upprörd över? Vem bryr sig? Hatar du honom för att han tyckte att media inte rapporterade eventet när han insvors på rätt sätt?

Fast din punkt 2 stämmer inte riktigt. Både Trump och hans dåvarande pressekreterare hävdade att publiken 2017 var den största någonsin, det släpptes redigerade bilder på publikhavet och det var media som anklagades för att ljuga. Om någon var upprörd så var det Donald Trump. En sisådär start för en president
Citera
2021-01-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fast din punkt 2 stämmer inte riktigt. Både Trump och hans dåvarande pressekreterare hävdade att publiken 2017 var den största någonsin, det släpptes redigerade bilder på publikhavet och det var media som anklagades för att ljuga. Om någon var upprörd så var det Donald Trump. En sisådär start för en president

Har du lite länkar man kan läsa? Jag minns inte att det gick precis till på det sättet.

Om det är detta som ni är bekymrade och upprörda över så tycker jag faktiskt synd om er.
Citera
2021-01-21, 13:40
Medlem
Citat:

Håll god ton.

Eftersom han inte är en globalist utan snarare en nationalist och då blir man ett stort hot mot globalisterna som styr världen. Han är dessutom en väldigt stark ledare som är kreativ samt har förmågan att tänka utanför boxen och inte är rädd för att agera och "säga som det är".
Senast redigerad av Adventurer6 2021-01-21 kl. 13:46.
Citera
2021-01-21, 13:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ok, ska vi se här.

Nä. Du begriper inte varför han är en idiot? Kan det bero på att du inte fattar vad internal disinfectant betyder. Att den hinten inte inte är en tillräcklig redogörelse? Det tyder ju endast på att man inte ser verkligheten

Jag är inte upprörd! vem har påstått det? Försöker bara besvara frågan i trådstarten
Ok, det var lögn nummer ett. och den var större än det du låter påskina ovan. men OK. Check. Ser man bilderna och hör Trumps uttalanden blir det etter värre. DET är svaret på frågan i starten: "Vad var det, RENT KONKRET, som gjorde att Trump var så hatad av media?"
Visserligen vet vi inte om han vara "hatad" av media, däremot vill media gå till botten med hans sätt att glida med sanningen. Däremot torde det vara fullt klart att Trump hatade media. Svårt som han har när någon ifrågasätter honom.
Jävla pajas.
Citera
2021-01-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ok, det var lögn nummer ett. och den var större än det du låter påskina ovan. men OK. Check. Ser man bilderna och hör Trumps uttalanden blir det etter värre. DET är svaret på frågan i starten: "Vad var det, RENT KONKRET, som gjorde att Trump var så hatad av media?"
Visserligen vet vi inte om han vara "hatad" av media, däremot vill media gå till botten med hans sätt att glida med sanningen. Däremot torde det vara fullt klart att Trump hatade media. Svårt som han har när någon ifrågasätter honom.
Jävla pajas.

Han var naturligtvis hatad av media. Och av dig. Hatet lyser igenom, och du har inte angett en legitim anledning för hatet. Du kan inte ens stå för att du hatar honom. Sorgligt.

Frågan i trådstarten är "varför var han hatad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in