2021-01-21, 11:57
Medlem
Houslers avatar
Det är upp till fädrarna att uppfostra sina söner till att ha en vettig kvinnosyn. Flickor och kvinnor ska inte sexualiseras och objektiferas och deras värde som människor ska inte definieras utifrån deras sexualitet eller utseende. Patrask som inte kan hålla klockspelet och fimsarna i styr bör låsas in. Man kan inte ha sådana avarter springandes omkring fritt i samhället då de utgör en fara för allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du förstod verkligen inte. Det var inte tjejerna han rankade. Han rankade deras beteende där 1 var normalt beteende och 10 att visa upp sig på ett sexualiserat sätt som inte var okey =haram.
Han har ett fadersperspektiv och en far sätter gränser. För flickans egen skull.

Som jag sagt förrut ett sexuellt beteende kommer locka till sig fel män. Sen kommer de här flickorna växa upp och klaga på hur män är.
Du är ett praktexempel på det.
Citera
2021-01-21, 12:10
Medlem
Citat:
Som en pappa.
Han sitter ju inte där och dräglar. Han säger att det är fel eftersom de är så unga.

Egentligen en bra diskussion där en man sätter ned foten med ett omsorgsperspektiv. Ger mig fan på att det var kvinnor som trakasserade honom.
Har inte sett hela videon. Gjorde stickprov här och där.

titta på videon först tack.
Citera
2021-01-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur fan tänker småflickorna som lägger ut sånt där trams på nätet? Borde inte det vara en åldersgräns (myndig) innan man få ladda upp sånt där?

Gör dom allt för lite uppmärksamhet och likes?

Har dom inga föräldrar som kan påpeka det olämpliga i att fläka ut sig som tredje klassens amatörstrippor?

Du har rätt, håller helt med dig. Däremot så sexualisera han barn mellan 1-10. Haram och pappas flicka. Tycker du det är okej?
Citera
2021-01-21, 12:13
Medlem
Citat:
Du förstod verkligen inte. Det var inte tjejerna han rankade. Han rankade deras beteende där 1 var normalt beteende och 10 att visa upp sig på ett sexualiserat sätt som inte var okey =haram.
Han har ett fadersperspektiv och en far sätter gränser. För flickans egen skull.

Som jag sagt förrut ett sexuellt beteende kommer locka till sig fel män. Sen kommer de här flickorna växa upp och klaga på hur män är.

"För flickans egen skull", det brukar låta så. Precis som när Lennart Bladh skulle lära unga tjejer att "bejaka sin sexualitet", men det var inte så att han själv fick ut något utav det utan det var en helt altruistisk handling. Yeah, right.

Vissa frågor kommer upp, så som;
-Vem är HAN att bedöma detta? En 30-årig man sitter och kollar igenom 100-tals TikTok-videor på unga tjejer och betygsätter vad som är "okej". Skaver inte det jävligt mycket?
-Varför tar han på sig den här rollen? Han är väl inte ens en far?
-Varför väljer han inte istället att promota tex tjej-jourer som just hjälper till med att bland annat vara mer försiktiga på nätet?

Nä, detta bidrar ju ingenting till det som du hävdar.

Det handlar i slutändan om att Vlad vill ha klick, och att han kanske är lite pervers också.
Citera
2021-01-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att unga försöker söka uppmärksamhet och testa sina förmågor är fullt normalt och har förekommit i alla tider och alla kulturer.
Att vuxna vet sina gränser och axlar ansvaret som vuxna och istället för att utnyttja barnen ser dem som barn i den processen tycks dock vara för mycket att kräva av människor i Sverige idag.

Det är de vuxna som tittar och sexualiserar som är problemet - inte 13-åringarna.

De och sådana som dig som försöker begränsa flickor istället för att rikta dig mot män och kvinnor med sjuka lustar och fantasier.
Fast det blir ju oundvikligt att somliga handlingar inte blir sexualiserade oavsett om det är barn eller vuxna som begår dom då det är själva handlingen som är sexuell.

Du måste väl ändå inse att man inte kan ge barn fria tyglar att få söka uppmärksamhet, testa gränser etc.
Barn vet inte själva vad som är bäst för dom själva alla gånger.
Att sätta gränser är förälderns och även andra vuxnas uppgift.

Vad man istället bör fråga sig är varför barnet överhuvudtaget har ett behov av att söka uppmärksamhet från okända människor?
Sen när blev det sunt med ett stort bekräftelsebehov?
Något är ju i grunden fel hos barnet som bristande självförtroende.

Barnen tar ju bara efter andra vuxnas beteende med många gånger liknande problematik.
Vilket leder till en evig jakt efter andra människors bekräftande i tron att det ska göra att man verkligen mår bra.

Man låter alltså barnet i tidig ålder ta upp detta destruktiva beteende som kan påverka en hela livet istället för att sätta stopp för det.

Fler barn än någonsin i västvärlden mår psykiskt dåligt trotts att de aldrig varit friare att söka uppmärksamhet, testa sina förmågor etc.
Har själv fått höra från kvinnor jag snackat med om problemet.
De fick göra vad de ville, komma som de ville etc.
Resultatet blev att de gjorde en massa saker i oförstånd som de önskar ogjort.
Men även att de drevs på av det just var så fritt.
Vad man sökte var en reaktion från föräldern som lät dom hållas i tron detta var det bästa.
Vilket förstås gör att man gör "större" saker för att få just en reaktion även om man egentligen inte alls vill göra det, men känner sig tvingad för att få en reaktion och bli sedd av föräldrarna.

Att sätta vettiga gränser/regler är att bry sig och låta barnet veta att jag bryr mig och ser dig.
Citera
2021-01-21, 12:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Det var tjejerna han rankade - jo. Han klassar dem utifrån hur de skall bete sig för att vara fina flickor som gör pappa stolt -- till syndare.

Nej, hade han ett fadersperspektiv så hade han inte sett dem som sexobjekt.

Det är du som inte fattar.
Citera
2021-01-21, 12:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nej.
Men ok då vet vi att du tycker det är ok med 11åriga flickor som viker ut sig på nätet. För var går din gräns? Va?
Äckel
Nej, det är du som är ett äckel som ser något sexuellt hos en 11 årig flicka alldeles oaktat hur hon beter sig.

Jag ser ett barn - vilket är ett sunt förhållningssätt som man borde kunna avkräva från alla vuxna.
Citera
2021-01-21, 12:29
Medlem
Av min bedömning var genomsnittsålder på tjejerna 16 år och inte under 15 år.
Citera
2021-01-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komevig
”Komikern” som kritiserat honom kan sucks the dick. Supernolla som låter helt inövad när han ska plocka billiga pk-pinnar istället för att angripa roten till problemet.

Absolut. Han profiterar ju på detta tsm med en offerroll som staaaackars invandrare. Helt sinnessjukt och han har också ökat med 20 000 följare på instagram så.
Dessa kändisar lever på lynchmobbar.
Citera
2021-01-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är du som är ett äckel som ser något sexuellt hos en 11 årig flicka alldeles oaktat hur hon beter sig.

Jag ser ett barn - vilket är ett sunt förhållningssätt som man borde kunna avkräva från alla vuxna.

Jaja du tycker detta åmande halvnakna på internet är kvinnlig frigjordhet. Gärna yngre och naknare enligt dig. Kör på. Gärna din dotter också.
Dra åt helvete nu.
Citera
2021-01-21, 12:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jaja du tycker detta åmande halvnakna på internet är kvinnlig frigjordhet. Gärna yngre och naknare enligt dig. Kör på. Gärna din dotter också.
Dra åt helvete nu.
Återigen -- det är naturligt beteende av barn under utveckling att prova sina uttryck på olika sätt.
Återigen - det är du, inte jag, som läser in sexualitet i det barnen gör.

Det är du som är ett äckel - inte jag.

Edit
Jag har fler döttrar, ingen av dem är fostrad med att shaming och att stämplas som syndare. Ingen av dem är fostrade med att de måste hämma sig av hänsyn till mäns oförmåga att sortera.
Ingen av dem behöver ta hänsyn till Vlad, dig eller andra mäns oförmåga att hantera att kvinnor är egna personer och inte en förlängning av någons manlighet eller ett objekt upp till männen att styra.
Senast redigerad av micro113 2021-01-21 kl. 12:42.
Citera
2021-01-21, 12:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komevig
”Komikern” som kritiserat honom kan sucks the dick. Supernolla som låter helt inövad när han ska plocka billiga pk-pinnar istället för att angripa roten till problemet.
Hur borde han angripa problemet menar du?

Som Vlad? Genom att definiera flickor och kvinnor som bihang till män?
Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in