2021-01-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är åldern som är problemet.
Sen får han skylla sig själv, att betygsätta kvinnor på det sättet öppet, trots att många gör det i snack, så kommer det också bli en pk-storm.

Varför betygsätter han inte killar också?
Det är fan ännu värre.
Hetrosexuella killar som mimar och dansar framför mobilen är alltså inne?
Snacka om manlighet.

Hur många killar i samma ålder dansar sådär sexuellt på TikTok med provocerande klädsel? Hade du gillat om din dotter gjorde så?

Det är bara PK-maffian som bryr sig.
Citera
2021-01-20, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han gjorde å andra sidan en av de mest korkade videorna på länge, en video som dryper av sexism och unken kvinnosyn -- sen blir HAN (och likasinnade likt dig själv) upprörd över att andra ger han skit för hans uppenbara skitbeteende ...

Du kan inte se helheten. Bara för deras låga ålder så kan du inte se vad tjejerna sysslar med egentligen. Hade du gillat om din dotter dansade sådär på TikTok? Det är väl klart han får skit när det är så jävla PK. Men sanningen är att de flesta tjejerna i videon var helt medvetna om hur sexuellt dom dansade. Dom vill bli omtyckta och bli uppmärksammade.

Om han nu inte kommenterat videon så hade tjejernas videos fortfarande existerat. Och det är väl ganska uppenbart att dom själva försöker leva upp till det sexistiska samhälle vi lever i isf? Ser du inte ironin? Du har ingen aning om min syn på kvinnor så försök hålla dig lite saklig.
Citera
2021-01-20, 11:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du kan inte se helheten. Bara för deras låga ålder så kan du inte se vad tjejerna sysslar med egentligen. Hade du gillat om din dotter dansade sådär på TikTok? Det är väl klart han får skit när det är så jävla PK. Men sanningen är att de flesta tjejerna i videon var helt medvetna om hur sexuellt dom dansade. Dom vill bli omtyckta och bli uppmärksammade.
Ja, de testar sina gränser precis som barn gjort i alla tider. Problemet är när vuxna börja se dem sexuellt, inte att unga testar sina uttryck.

Citat:
Om han nu inte kommenterat videon så hade tjejernas videos fortfarande existerat. Och det är väl ganska uppenbart att dom själva försöker leva upp till det sexistiska samhälle vi lever i isf? Ser du inte ironin? Du har ingen aning om min syn på kvinnor så försök hålla dig lite saklig.
Varifrån har du fått att deras videor är borttagna?
Det är hans video som är nedtagen.
Och det var HAN - inte tjejerna - som lade ut det i ett fora som tjejerna inte själva valt.

Edit
Din syn framgår av dina inlägg - utifrån dem bemöts du också.
Citera
2021-01-20, 11:53
Medlem
sk33s avatar
Jag har aldrig hört talas om den här stollen, men kardinalfelet han gjorde var väl att han inte begränsade sig till 18+. De vuxna kvinnorna som använder Tiktok gör det väl i huvudsak för att visa T&A så där kan recensioner vara på plats precis som för alla andra influencers, artister, etc. För många är det här business, och de har stor påverkan, sjävklart ska de och deras beteenden granskas.

När det gäller att recensera barn så är det osmakligt, vill han göra ett journalistiskt arbete kan han lägga upp det sakligare och med mer anonymisering.

De som säger att felet är att barn sexualiseras och inte dansandet i sig, ja, Captain Obvious to the rescue, men är det någon som tror att tonåringar kan lägga upp sådant här och INTE sexualiseras? Stor skillnad på "borde vara", "är", "kan bli", etc. Svåra och långa ord.

Sedan beror det såklart på vem som kommer med kritik och hur. Vlad står nog inte på rätt sida kramiz-staketet.
Citera
2021-01-20, 12:43
Medlem
Vet inte vad jag tycker är värst, att han sitter och kommenterar skiten eller att unga tjejer lägger upp filmklipp där dom med kamel-tå och bröstvårtor synliga genom plaggen dansar så tuttarna studsar och försöker vara så sexiga dom kan blir kränkta över att någon kommenterar och sexualiserar dom?

Lite som när dom fixat hår, naglarna eller köpt nya skor men ändå lyckas få med både pattarna och plast-läpparna när dom tar kort på det sen..
Eller som när dom klagar på att folk tittar på deras bröst och dom har sådan jävla urringning att man tittar av oro för man är rädd att en tutte ska ploppa ur och välta något glas eller något.
Dom gör sig sexiga men blir förbannad om någon tycker dom är sexig (förutsatt att det inte är en snygg kille som tycker det då.. duh)

Går jag med spandex-brallor så att man ser konturerna av kuken och nötterna skulle jag ju inte precis bli förvånad om tjejer kollade.. Endast en idiot skulle bli det..

Endast en jävla idiot skulle tro att detta var oskuldsfulla danser.
Varför skulle man dansa omkring i underkläder och dansa sexigt om det inte vore en viss målgrupp ska kolla det? Vem gör dom sig sexig för?
Nu har jag inte sett alla tjejerna som var med och vet ej ålder på dessa tjejer, men tvivlar starkt på att någon av dom inte vet vad som upplevs som "sexigt".
Speciellt inte när dom utan behå står och hoppar så tuttarna håller på att knocka henne..

Tänker själv när jag var tonåring, tjejerna hade full koll på vad killarna tyckte var sexigt osv.. Svarta string under vita tajta brallor.. (nää, hur ska dom veta att trosorna syns igenom?! Man kan ju missa sånt ÄVEN om man står och snurrar framför spegeln 25 varv för att ens kunna lämna huset. )
Man var väl inget geni när man var ung men man var lååångt ifrån så dum och oskuldsfull som endel får dessa brudar att låta som.

Sluta idiotförklara brudarna, dom har full koll på vad dom gör och hur det uppfattas när dom trycker upp klykan i kameran..
Folk gör tjejerna till offer även här och låtsas att "dom bara skulle göra en oskyldig dans framför kameran men den uppfattas som sexig av äckliga män"
-VARFÖR MåSTe DesSA MäN ALLtID SexUaLiSER KvinNoR?!?!" osv

Tvivlar ju att dom tar fram mobilen och visar skiten för farsan..

MeN GUd VAd ÄCKLIgT, HaN SExuAlISERAr MIG!!

Hade det varit min dotter på något av dom där klippen hade jag tagit telefonen från henne...
Så länge dom är minderåriga är det förälderns ansvar att se till att dom inte slampar sig på internet..

Visst snubben är en idiot men det är även brudarna i det här fallet( och kanske även föräldrarna)..
Senast redigerad av FotParmesan 2021-01-20 kl. 12:56.
Citera
2021-01-20, 13:08
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är faktiskt tvärtom -- för var dansande barn helt okej, ungar prövade sina gränser utan att det satt vuxna och sexualiserade dem och dräglade över dem.
Det sjuka som uppstått är att vuxna inte längre kan låta bli sexualisera barn - inte att barn är bekväma med sina kroppar och testar sina uttryck.
Inte riktigt samma sak. När barn dansade förr så såg det ut såhär - https://www.youtube.com/watch?v=y1UrJJA2kUg

I nutid så har man pushup, skakar på rumpan och höfter så det blir mer sexuellt.
Citera
2021-01-20, 13:44
Medlem
Lågt beteende av Vlad, vilket han också till viss del inser. Även lågt av er här som shamar tjejerna för att de är en del av en sjuk kultur där sex- och kroppshets numer tillhör vardagen. Newsflash - Vlad är en vuxen man som borde ha en medvetenhet som är lite större än en 12-årings. Tjejerna är barn som bara följer det som är inne just nu och inte kan förväntas ha något som helst slags metaperspektiv på tillvaron.
Citera
2021-01-20, 13:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Inte riktigt samma sak. När barn dansade förr så såg det ut såhär - https://www.youtube.com/watch?v=y1UrJJA2kUg

I nutid så har man pushup, skakar på rumpan och höfter så det blir mer sexuellt.
När åttaåringar dansade -- ibland kanske.

Jag var med förr och vet hur barn 12-16 agerade.. så bespara mig dina SD fantasier om sedesamt leverne, folkdräkt och gudfruktighet.
Citera
2021-01-20, 13:53
Medlem
Smart sätt att få uppmärksamhet och visningar, hoppas dock att det biter honom i baken.
Hoppas nu influencers och ungdomar som tycker att den videon är för jävlig också bojkottar honom och inte fortsätter följa och stödja den jävla losern
Citera
2021-01-20, 13:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Lågt beteende av Vlad, vilket han också till viss del inser. Även lågt av er här som shamar tjejerna för att de är en del av en sjuk kultur där sex- och kroppshets numer tillhör vardagen. Newsflash - Vlad är en vuxen man som borde ha en medvetenhet som är lite större än en 12-årings. Tjejerna är barn som bara följer det som är inne just nu och inte kan förväntas ha något som helst slags metaperspektiv på tillvaron.
Jag är helt överens med dig.
Citera
2021-01-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko

Precis. Han sitter och säger i videon att han kommer få såå mycket skit. Ja okej så varför fortsätter du? Vad förväntade han sig när han själv inser fakta Tappad människa med tappat försök till att bli relevant igen. Vilken tur att han har Jockiboi som försvarsadvokat.
Citera
2021-01-20, 14:12
Medlem
Bum1s avatar
Han heter egentligen Vladislav. Det tycker jag är lite kul. För tankarna till minitjocka skäggstubbsgubbar i adidasbyxor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in