2021-01-20, 23:12
Medlem
Upp 49% i år! Dagens utveckling var ingenting att hurra för, men med tanke på gårdagens bananas siffror så känns det trots allt bekvämt.
Jag är inte orolig

Kör AMC, BNGO och GEVO.
Citera
2021-01-21, 01:57
Medlem
Grooms avatar
Yellen förstörde för mig
Citera
2021-01-21, 02:01
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag investerar majoriteten av innehavet i mycket volatila aktier. Det hör inte alls till några ovanligheter att ett bolags kurs kan dyka rejält också, men det gäller ju att investera rätt också. Just nu är jag tungt lastad i en mycket hypad sektor, så detta förutsåg jag sedan i höstas.

Energi? Eller biomedicin?

(Säg inte GME)
Citera
2021-01-21, 07:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Energi? Eller biomedicin?

(Säg inte GME)
Oj, GME är en hel sektor nu ? Måste köpa mer!

Ännu fler indikatorer för att gme-grejen stämmer.
Få ägare på avanza, ingen pratar om det på varken placera eller flashback och det finns ingen jävla discord.
Annars klara indikatorer på fulspel och pumpblattar. Standard i biomedicin.

Stockis ligger i förnyelsebar energi och tjänar fläsk.
Fortsätt du grooma småbolagsfonder...
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-21 kl. 07:10.
Citera
2021-01-21, 07:52
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Det går extremt bra! Gick in på börsen för 6 veckor sedan med en algoritm som jag själv designat under flera år. Jag har kodat flera java program och laddat ner historiskt data för att back- testa.

Mina simuleringar som jag gjort har givit enorma avkastningar på det historiska datat så för 6 veckor sedan var det äntligen dags att prova metoden på riktigt och jag blev inte besviken om jag säger så!

Hittills på 6 veckor har min depå gått upp med +46% och då sitter jag som sagt inte i några hävstångsinstrument eller annat skräp. Jag sitter bara i aktier och jag sitter dessutom i 20 st olika aktier. Sen roterar jag i portföljen lite då och då och byter ut vissa aktier när det är läge, men jag har alltid totalt 20 st aktier i portföljen.

Att göra +46% på 6 veckor kan vilken idiot som helst göra om de köper en enda aktie och sedan har tur. Eller om man håller på med hävstångsprodukter, men att göra denna typ av avkastning genom att sitta i hela 20 st olika aktier är enormt svårt. Håller man på med hävstångsinstrument eller bara köper en aktie, då håller man på med gambling och kommer att torska förr eller senare. Det är därför jag har hela 20 st aktier, det skapar en enorm stabilitet i metoden. Lyckas man få 20 st aktier att gå uppåt sakta men säkert dag efter dag, då har man knäckt nått. Men det är extremt svårt att få till, därav varför det tagit mig flera år att utveckla metoden.

Sen som lök på laxen så har min metod bara haft plusdagar sedan den 3:e januari. Totalt kanske 14-15 handelsdagar på rad med enbart uppgång! Helt sjukt resultat!

Jag är mer och mer övertygad om att jag knäckt en enormt bra metod då jag också lagt ner flera år på att ta fram denna metod. Allt det statistiska, samt allt det logiska med hur jag handlar funkar och stämmer med verkligheten. Jag har lärt mig enormt mycket om marknaden och förstår den väldigt bra. Hur kursrörelser sker osv. Detta har jag lärt mig tack vare mina simuleringar och studier av det historiska datat.

Övergrymt nöjd just nu med resultatet! Kommer bli ett spännande år med att köra denna metod.. Nu blir jag snart snuskigt rik! ..
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-01-21 kl. 08:06.
Citera
2021-01-21, 08:43
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Var jag förstår är det inte ens särskilt imponerande tillväxt för en aktieportfölj Januari 2021. Visst lär det komma bakslag men att börsvinster ens närmar sig löneinkomster (då jag är hyfsat välavlönad) med ett relativt blygsamt kapital är sjukt.
Fast det kommer ju inte hålla i sig.

52 000 kr på en miljon är ju +5.2%.
+5.2% per månad i ett år hade gett +83,73% vilket är en osannolik utveckling.
+5.2% per månad i fem år hade gett +1994% vilket du nog helt kan glömma

Nu är ju värderingarna höga och man skall nog inte ens förvänta sig en genomsnittlig avkastning. Skulle du fått 7% på ett år är det 0.57% på ett år eller 5 700 kr vilket ju iofs är ett trevligt bidrag det med men inget du antagligen vill leva på.
Citera
2021-01-21, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Fast det kommer ju inte hålla i sig.

Nej, precis. Frågan är bara om det blir en rejäl smäll med börsras eller om Det blir småökningar/minskningar under resten av året. Problemet för mig är att jag satsat på att sedelpressen kommer att vinna och ligger därför 100% i aktier. Det gör att jag inte är det minsta förberedd för en rejäl börskrasch :P Den som lever får se antar jag...
Citera
2021-01-21, 10:03
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Det går extremt bra! Gick in på börsen för 6 veckor sedan med en algoritm som jag själv designat under flera år. Jag har kodat flera java program och laddat ner historiskt data för att back- testa.

Mina simuleringar som jag gjort har givit enorma avkastningar på det historiska datat så för 6 veckor sedan var det äntligen dags att prova metoden på riktigt och jag blev inte besviken om jag säger så!

Hittills på 6 veckor har min depå gått upp med +46% och då sitter jag som sagt inte i några hävstångsinstrument eller annat skräp. Jag sitter bara i aktier och jag sitter dessutom i 20 st olika aktier. Sen roterar jag i portföljen lite då och då och byter ut vissa aktier när det är läge, men jag har alltid totalt 20 st aktier i portföljen.

Att göra +46% på 6 veckor kan vilken idiot som helst göra om de köper en enda aktie och sedan har tur. Eller om man håller på med hävstångsprodukter, men att göra denna typ av avkastning genom att sitta i hela 20 st olika aktier är enormt svårt. Håller man på med hävstångsinstrument eller bara köper en aktie, då håller man på med gambling och kommer att torska förr eller senare. Det är därför jag har hela 20 st aktier, det skapar en enorm stabilitet i metoden. Lyckas man få 20 st aktier att gå uppåt sakta men säkert dag efter dag, då har man knäckt nått. Men det är extremt svårt att få till, därav varför det tagit mig flera år att utveckla metoden.

Sen som lök på laxen så har min metod bara haft plusdagar sedan den 3:e januari. Totalt kanske 14-15 handelsdagar på rad med enbart uppgång! Helt sjukt resultat!

Jag är mer och mer övertygad om att jag knäckt en enormt bra metod då jag också lagt ner flera år på att ta fram denna metod. Allt det statistiska, samt allt det logiska med hur jag handlar funkar och stämmer med verkligheten. Jag har lärt mig enormt mycket om marknaden och förstår den väldigt bra. Hur kursrörelser sker osv. Detta har jag lärt mig tack vare mina simuleringar och studier av det historiska datat.

Övergrymt nöjd just nu med resultatet! Kommer bli ett spännande år med att köra denna metod.. Nu blir jag snart snuskigt rik! ..
Det är väl bara att gratulera. Håll oss uppdaterade hur det går.
Citera
2021-01-21, 10:19
Medlem
Du såg inte ironin i hans inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Det är väl bara att gratulera. Håll oss uppdaterade hur det går.
Citera
2021-01-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Upp 49% i år! Dagens utveckling var ingenting att hurra för, men med tanke på gårdagens bananas siffror så känns det trots allt bekvämt.
Jag är inte orolig

Kör AMC, BNGO och GEVO.

En WSBare
Citera
2021-01-21, 13:54
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du såg inte ironin i hans inlägg?
Du såg inte ironin i mitt inlägg?
Citera
2021-01-21, 13:55
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey

Hur har du gått tillväga? Vilka böcker kan du rekommendera eller har du läst allt på internet? Var kan jag ladda ned ditt javaprogram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in