Det går extremt bra! Gick in på börsen för 6 veckor sedan med en algoritm som jag själv designat under flera år. Jag har kodat flera java program och laddat ner historiskt data för att back- testa.
Mina simuleringar som jag gjort har givit enorma avkastningar på det historiska datat så för 6 veckor sedan var det äntligen dags att prova metoden på riktigt och jag blev inte besviken om jag säger så!
Hittills på 6 veckor har min depå gått upp med +46% och då sitter jag som sagt inte i några hävstångsinstrument eller annat skräp. Jag sitter bara i aktier och jag sitter dessutom i 20 st olika aktier. Sen roterar jag i portföljen lite då och då och byter ut vissa aktier när det är läge, men jag har alltid totalt 20 st aktier i portföljen.
Att göra +46% på 6 veckor kan vilken idiot som helst göra om de köper en enda aktie och sedan har tur. Eller om man håller på med hävstångsprodukter, men att göra denna typ av avkastning genom att sitta i hela 20 st olika aktier är enormt svårt. Håller man på med hävstångsinstrument eller bara köper en aktie, då håller man på med gambling och kommer att torska förr eller senare. Det är därför jag har hela 20 st aktier, det skapar en enorm stabilitet i metoden. Lyckas man få 20 st aktier att gå uppåt sakta men säkert dag efter dag, då har man knäckt nått. Men det är extremt svårt att få till, därav varför det tagit mig flera år att utveckla metoden.
Sen som lök på laxen så har min metod bara haft plusdagar sedan den 3:e januari. Totalt kanske 14-15 handelsdagar på rad med enbart uppgång! Helt sjukt resultat!
Jag är mer och mer övertygad om att jag knäckt en enormt bra metod då jag också lagt ner flera år på att ta fram denna metod. Allt det statistiska, samt allt det logiska med hur jag handlar funkar och stämmer med verkligheten. Jag har lärt mig enormt mycket om marknaden och förstår den väldigt bra. Hur kursrörelser sker osv. Detta har jag lärt mig tack vare mina simuleringar och studier av det historiska datat.
Övergrymt nöjd just nu med resultatet! Kommer bli ett spännande år med att köra denna metod.. Nu blir jag snart snuskigt rik! ..