Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-16, 17:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Ganska dåligt. Alla nya innehav går ner (Tobii, Leovegas, Better collective), och alla sålda papper går upp (Klövern, Hufvudstaden, Nyfosa).
Citera
2020-09-16, 17:53
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tänkte fan köpa HM men det blev aldrig av 🥺🥺🥺
Jag köpte jättemånga HM när kursen stod i 292 kr. Sen sålde jag det mesta när den droppat till 130.
Men idag gick det bra annars, särskilt för mina 2000 Cellink.
Citera
2020-09-17, 22:04
Medlem
Det är värderingen som är risken i Karo. Jag kan inte bolaget, men PE 151 för att sälja floursköljning och stödstrumpor förefaller aningen dyrt.
Citera
2020-09-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Samma här, jag sålde dock idag för vill ha lite kontanter utifall nåt annat bra köptillfälle skulle uppstå.

Jag köpte HM, 5% av portföljen, 163 spänn ungefär. La en stop loss på 140. Känns inte som ett av mina smartaste moves kanske. Vi får se. Är fortfarande skeptisk till retail men vill gärna hitta aktier som inte återhämtat sig. Har lite New Wave också som kanske är samma sektor.

Annars mycket fastighet och investmentbolag just nu. Rullar på bra och har inte gjort mycket affärer den här veckan.
Citera
2020-09-17, 23:25
Medlem
WhiteWalkers avatar
Sålde millicom temporärt för att få loss lite likvider, nån dag innan första rörelsen på flera månader. Gjorde detsamma med Klövern, SBB och Hufvudstaden. Finns ett x antal fler exempel. Den som programmerar ett script som köper det jag säljer behöver aldrig mer jobba.

Med det sagt plussade jag en del på listningen av Readly. Dammsög även upp några paniksålda Realfiction-aktier från paniksäljarna på dagslägsta. Vi får se hur det artar sig.

Ligger precis snäppet över omx GI index fortfarande, trots mitt ivriga triggerfinger. Lite av ett mirakel faktiskt.
Citera
2020-09-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Sålde millicom temporärt för att få loss lite likvider, nån dag innan första rörelsen på flera månader. Gjorde detsamma med Klövern, SBB och Hufvudstaden. Finns ett x antal fler exempel. Den som programmerar ett script som köper det jag säljer behöver aldrig mer jobba.

Med det sagt plussade jag en del på listningen av Readly. Dammsög även upp några paniksålda Realfiction-aktier från paniksäljarna på dagslägsta. Vi får se hur det artar sig.

Ligger precis snäppet över omx GI index fortfarande, trots mitt ivriga triggerfinger. Lite av ett mirakel faktiskt.

Behöver man pengarna så...

Men jag skiljer alltid på min buffert och min portfölj.

Jag har bufferten på räntekonto, men vill man tvunget chansa kan man ju ha Zero t ex.

Så slipper det bli så surt.
Citera
2020-09-18, 08:29
Medlem
Börjar bli lite orolig faktiskt :P Det är inte sunt att Corona-vansinnet med kraschade ekonomier ger det bästa börsåret någonsin för mig. Just nu är det Klövern, Hufvudstaden, och Peab, som går bra för mig. Klövern köpte jag enbart för att chansa på att det var dags för fastighetsaktier att återhämta. Hufvudstaden tänker jag behålla men både Peab och Klövern skall säljas i närtid. För Peab kan det mycket väl bli all-time high någon gång nästa vecka...

Efter fastighetsaktierna är det dags att flytta kapitalet till hotell och öka i Pandox och Scandic.

Börjar annars fundera på om det är dags att minska på börsen lite? Det är inte sunt med så här stora uppgångar oavsett ökningen av penningmängden. Gillar inte riktigt att köpa Bear certifikat då jag dels inte satt mig in i hur de funkar och dels därför att jag inte känner mig säker på att det verkligen blir ett ras men nu ligger jag på typ 98% aktier. Skall nog sälja ett par innehav utan att köpa nytt.

Det som lockar nu annars är Danske Bank. Någon som alls förstår varför den började rasa igen? Jag har ju Swedbank och Santander redan så rätt hårt exponerad mot banker men kan Danske bank gå ner mycket mer? Även om Danskarna verkar gripas av Corona panik och stänga ner igen?
Citera
2020-09-18, 09:39
Medlem
Bytte mina SHB mot Resurs och Intrum. Ökade totalt innehav i finanssektorn, de har bra utdelningshistorik båda två.

Det är ju stabilitet och utdelning jag vill ha... just nu är ju Handelsbanken under ombyggnad.

Det kan mycket väl bli så att jag återvänder till SHB men inte nu. Detta är lite av ett HM-moment.
Citera
2020-09-18, 11:36
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker

Men du är väl skapligt upp på både Swedbank och Millicom? Du köpte ju nere på 100 respektive 200 kr
Citera
2020-09-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Börjar bli lite orolig faktiskt :P Det är inte sunt att Corona-vansinnet med kraschade ekonomier ger det bästa börsåret någonsin för mig. Just nu är det Klövern, Hufvudstaden, och Peab, som går bra för mig. Klövern köpte jag enbart för att chansa på att det var dags för fastighetsaktier att återhämta. Hufvudstaden tänker jag behålla men både Peab och Klövern skall säljas i närtid. För Peab kan det mycket väl bli all-time high någon gång nästa vecka...

Efter fastighetsaktierna är det dags att flytta kapitalet till hotell och öka i Pandox och Scandic.

Börjar annars fundera på om det är dags att minska på börsen lite? Det är inte sunt med så här stora uppgångar oavsett ökningen av penningmängden. Gillar inte riktigt att köpa Bear certifikat då jag dels inte satt mig in i hur de funkar och dels därför att jag inte känner mig säker på att det verkligen blir ett ras men nu ligger jag på typ 98% aktier. Skall nog sälja ett par innehav utan att köpa nytt.

Det som lockar nu annars är Danske Bank. Någon som alls förstår varför den började rasa igen? Jag har ju Swedbank och Santander redan så rätt hårt exponerad mot banker men kan Danske bank gå ner mycket mer? Även om Danskarna verkar gripas av Corona panik och stänga ner igen?

Du tror inte många andra tänker exakt likadant då? Tror du gör ett klassiskt tankefel vilket är att tycka/tro att realekonomin bör ha högre korrelation med börsen än vad de faktiskt har.
Citera
2020-09-18, 17:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Jag är lite inne på att ligga extremt tung i Pandox inför 2021. Varför hålla på med 20-25 bolag som skvalpar upp och ner när man kan köpa Pandox istället. Känns som revansch och uppgång på 20-40 procent kommande år. Det är väl OK avkastning.

Kanske 67 procent Pandox och 33 procent International petroleum eller nått.
Citera
2020-09-18, 17:33
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Bytte mina SHB mot Resurs och Intrum. Ökade totalt innehav i finanssektorn, de har bra utdelningshistorik båda två.

Det är ju stabilitet och utdelning jag vill ha... just nu är ju Handelsbanken under ombyggnad.

Det kan mycket väl bli så att jag återvänder till SHB men inte nu. Detta är lite av ett HM-moment.

Jag får goda vibbar av Intrum (undantaget idag och när de jävlarna skickar påminnelseavgifter). Hög lönsamhet och expansion i södra Europa. Stor uppsida om det går väl för dem, och hög utdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in