Citat:
Ursprungligen postat av
Herakleios
Fortfarande försöker man städa upp OPs rykte som om hatet var ogrundat och att han inte bidrog till det själv. SVTs reportage efter KPs uthängning av SE var ren Sossepropaganda.
Det finns en vilja att framställa OP som en svensk Martin Luther King och ge honom en helgongloria.
"hatets och illviljans kolportörer"
OP var i otakt med tiden. Efter honom kom parabolerna som öppnade svenskens ögon, privatiseringar, mindre monopol, det var dags för nyliberalism som resten av västvärlden.
OP var en mini-Lenin.
Olof Palme var långt mycket mäktigare med sina privata kontakter och mycket mer kompetent än någon politiker idag.
Den enda som kan mäta sig med honom idag är Carl Bildt men han är rädd om sin pension så han säger inte så mycket längre.
Olof Palme var inte bättre än någon annan Sosse politiker idag skillnaden var att det var en annan tid i Sverige på 1980talet men mycket av det samhälls klimatet inom politiken förstår inte många idag då dom som var gamla på den tiden känner igen sig mer och det är i så fall en sån person som kan peka ut en eventuell mördare men det är för riskabelt.
Summan på 50 miljoner kommer aldrig att behöva betalas ut då dom pengarna med största sannolikhet skulle vara tvungen att finansiera privata livvakter livet ut för den personen som avslöjar den riktiga mördaren.
Du har rätt att samhället har förändrats med Paraboler och modern teknik vilket det gjordes ganska fort efter Palmes död på gott och ont då Sverige liberaliserades med hjälp av bland annat pengar från löntagarfonderna!
Olof Palme var en stor motståndare till det marknadsekonomiska liberala samhälle som vi lever idag det är alldeles riktigt men någon mini-Lenin har han aldrig varit vilket framkommer i många dokumentärer och böcker.
Olof Palmes privata liv borde ha granskats bättre då han kom från en överklass familj och bodde granne med familjen Bildt då hans Carl Bildts pappa inte alls var så många år äldre än Olof Palme.
Idag så har jag för mig att det område som Carl Bildt växte upp i och där Palme också ska ha bott är typ Iranska ambassaden i Stockholm men jag kan minnas fel.