2021-01-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellikaScoop
så intressant! Man kollar alltid på den där statistiken som att kvinnor vill gifta sig uppåt, men låter ju mer troligt att männen vill gifta sig neråt. Speciellt med tanke på hur den här tråden startade (nån snubbe som tycker att kvinnor inte ska jobba eftersom det blir tävling mellan män och kvinnor och det är inte sexigt typ. med andra ord kvinnor som är mer lyckade än en själv = inte sexigt)
Sant. Män utgår från att kvinnor är dumma och du har helt rätt i att de inte vill ha någon som överglänser dem. Fast lite fel har vi samtidigt då även kvinnor ju högre upp de befinner sig i utbildning etc vill ha män som är ännu mer utbildade och tjänar ännu mer pengar. Däremot om man ser till kändiskvinnor så tror jag att en egen karriär helt efter egen stig bryter mot det. Många kvinnor med yngre män tycks mindre statusbenägna även om männen är framgångsrika då det brukar vara inom helt andra områden i sådana fall.
Citera
2021-01-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Nonsens. Män stadgar sig efter 30 för att deras hormoner stillats alltmer och för att inte lämnas. De är däremot inte 20 längre. Det är pinsamt med män +40 som tror att de är tonåringar ännu. Sedan är inte ungdom kvinnors bästa år mer än männens. Det är sexistiskt och självbedrägeri. Om kvinnor vissnar, gör även män det.

Nej. Du har fel, men för dig spelar det ingen roll eftersom du inte bryr dig alls om sanningen utan helt drivs av politisk ideologi.
Citera
2021-01-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej. Du har fel, men för dig spelar det ingen roll eftersom du inte bryr dig alls om sanningen utan helt drivs av politisk ideologi.
Ja påståendet är genant och en vetenskaplig lögn. Men det är väl misogynt att förhålla sig vetenskapligt idag.
Senast redigerad av totalattack 2021-01-21 kl. 00:10.
Citera
2021-01-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ja påståendet är genant och en vetenskaplig lögn. Men det är väl misogynt att förhålla sig vetenskapligt idag.
Nej faktiskt inte. Vi lever i en ny tid. Enda orsaken till att jag känner att jag skulle behöva en äldre karl är för att jag är trött på trams och jag kan inte känna något alls för beteenden som borde växa bort efter tonåren. Sedan stör det mig att åldras och ha någon yngre kille helt enkelt för att jag upplever att det inte passar mig att gå runt med någon strax över tjugo. Inte för att äldre män är heta utan mer jämngamla. Man vill inte känna sig som barnvakt och så ser det ut när man råkar se sin spegelbild bredvid någon som det är åldersskillnad till. Män är måhända inte så attraktiva strax omkring tjugo, men män överlag är inte attraktiva utan mest något man vänjer sig vid. Jag vill åldras med någon som är mogen, förstående och som passar mitt yttre åldersmässigt. Inte gå The walk of shame, var och varannan dag om än utan bakfyllan. Majoriteten av kvinnor skulle nog precis som män kunna intyga att man vänjer sig vid den andras utseende och faktiskt är medveten om att andra kan uppfattas som mer attraktiva
Citera
2021-01-21, 00:28
Medlem
Citat:
Nej faktiskt inte. Vi lever i en ny tid. Enda orsaken till att jag känner att jag skulle behöva en äldre karl är för att jag är trött på trams och jag kan inte känna något alls för beteenden som borde växa bort efter tonåren. Sedan stör det mig att åldras och ha någon yngre kille helt enkelt för att jag upplever att det inte passar mig att gå runt med någon strax över tjugo. Inte för att äldre män är heta utan mer jämngamla. Man vill inte känna sig som barnvakt och så ser det ut när man råkar se sin spegelbild bredvid någon som det är åldersskillnad till. Män är måhända inte så attraktiva strax omkring tjugo, men män överlag är inte attraktiva utan mest något man vänjer sig vid. Jag vill åldras med någon som är mogen, förstående och som passar mitt yttre åldersmässigt. Inte gå The walk of shame, var och varannan dag om än utan bakfyllan. Majoriteten av kvinnor skulle nog precis som män kunna intyga att man vänjer sig vid den andras utseende och faktiskt är medveten om att andra kan uppfattas som mer attraktiva
Funderat på att gå full-lesbian?

Kvinnor är inte visuellt attraherade, kvinnor attraheras av en mans status, hypergami. Män är visuellt styrda i sin attraktion av kvinnor. Det är ren vetenskap. En 45-rig kvinna är död sexuellt kontra en 25-årig kvinna, hennes sexuella funktion är ruttnad.
Citera
2021-01-21, 00:31
Medlem
Citat:
Funderat på att gå full-lesbian?

Kvinnor är inte visuellt attraherade, kvinnor attraheras av en mans status, hypergami. Män är visuellt styrda i sin attraktion av kvinnor. Det är ren vetenskap. En 45-rig kvinna är död sexuellt kontra en 25-årig kvinna, hennes sexuella funktion är ruttnad.
Man kan inte bli mer heterosexuell än vad jag är. Utöver det så sägs kvinnor utvecklas sexuellt efter 30. Finns mängder av män som inte upplever att sex är bäst när kvinnan är ung och osäker, varav myten måste blivit betraktad som vetenskap om hur kvinnor blir bättre med åren.

Kanske är mer än en myt. Oavsett så har Flashbacks män lika fel som alltid.

https://www.google.com/amp/s/www.instyle.com/lifestyle/hump-day-dirty-30s-sexual-prime%3famp=true

https://www.webmd.com/sex-relationships/ss/slideshow-sex-drive-changes-age
Senast redigerad av makeam 2021-01-21 kl. 00:35.
Citera
2021-01-21, 00:36
Medlem
Citat:
Man kan inte bli mer heterosexuell än vad jag är. Utöver det så sägs kvinnor utvecklas sexuellt efter 30. Finns mängder av män som inte upplever att sex är bäst när kvinnan är ung och osäker, varav myten måste blivit betraktad som vetenskap om hur kvinnor blir bättre med åren.
Jo kvinnor som gillar män är mer heterosexuella än dig. Men du jämför dig väl med svenska ROKS-häxor istället för den globala kvinnligheten som inte kan stava till misogyni, däremot penisdyrkan.

Det handlar inte om när sex är bäst, det handlar om sexuell funktion. Sex är reproduktion, en 45-årig kvinna kan inte jämföra sig mig en 25-årig kvinna som utstrålar att hennes kropp är till för att bestigas och befruktas. ALLT annat är lögner.

Apropå dina länkar, det bekräftar ju påståendet att kvinnor vissnar. Vid 30 börjar desperationen ge rejäla seismologiska utslag, det kallas för den biologiska klockan. Det är inte kåthet, eller det är det ju, men det har med era ruttnande barnaalstrande funktioner att göra. Go 25, go high.
Senast redigerad av totalattack 2021-01-21 kl. 00:39.
Citera
2021-01-21, 00:41
Medlem
Citat:
Jo kvinnor som gillar män är mer heterosexuella än dig. Men du jämför dig väl med svenska ROKS-häxor istället för den globala kvinnligheten som inte kan stava till misogyni, däremot penisdyrkan.

Det handlar inte om när sex är bäst, det handlar om sexuell funktion. Sex är reproduktion, en 45-årig kvinna kan inte jämföra sig mig en 25-årig kvinna som utstrålar att hennes kropp är till för att bestigas och befruktas. ALLT annat är lögner.
Jag gillar män däremot inte män som hatar kvinnor, sexister och förbrytare eller respektlösa män.

Det var åtminstone inte alls uppskattat att vara ung och utsatt för mäns oönskade närmanden osv. Utöver det kan du drömma om att sex inte betyder något. Majoriteten av kvinnor jag känt som stadgade sig använde sex och det skulle jag också ha kunnat problemet är och var att jag inte vill ha en man som inte gör mig lycklig och det dagligen. Jag har sex när jag känner för att dela intimiteten, inte för att en värdelös man utan hjärna ska göra mig "äran" att dela min tillvaro. Jag lovar dig att sexlivet aldrig kan jämföras mot när man har en fantastisk partner mot sådana som dig, män som bara kan leverera dålig attityd och inte prestera något som leder till goda beslut.
Citera
2021-01-21, 00:43
Medlem
Citat:
Jag gillar män däremot inte män som hatar kvinnor, sexister och förbrytare eller respektlösa män.

Det var åtminstone inte alls uppskattat att vara ung och utsatt för mäns oönskade närmanden osv. Utöver det kan du drömma om att sex inte betyder något. Majoriteten av kvinnor jag känt som stadgade sig använde sex och det skulle jag också ha kunnat problemet är och var att jag inte vill ha en man som inte gör mig lycklig och det dagligen. Jag har sex när jag känner för att dela intimiteten, inte för att en värdelös man utan hjärna ska göra mig "äran" att dela min tillvaro. Jag lovar dig att sexlivet aldrig kan jämföras mot när man har en fantastisk partner mot sådana som dig, män som bara kan leverera dålig attityd och inte prestera något som leder till goda beslut.
Ingen i hela världen bryr sig ett dugg om din kravlista, dina konstiga tankar eller din lycka. Thats life.
Citera
2021-01-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ingen i hela världen bryr sig ett dugg om din kravlista, dina konstiga tankar eller din lycka. Thats life.
Tvärtom så har faktiskt många brytt sig och fler av mina idéer spridits rätt bra i samhället.

Men tack för att du känner dig manad till att försöka såra mig genom att hävda dig själv på min bekostnad. Tyvärr fungerade det inte.
Citera
2021-01-21, 02:24
Medlem
Gud så tråkigt då... Snyft snyft
Citera
2021-01-21, 07:47
Avslutad
Citat:

Det var åtminstone inte alls uppskattat att vara ung och utsatt för mäns oönskade närmanden osv.
Utöver det kan du drömma om att sex inte betyder något. Majoriteten av kvinnor jag känt som stadgade sig använde sex och det skulle jag också ha kunnat problemet är och var att jag inte vill ha en man som inte gör mig lycklig och det dagligen. Jag har sex när jag känner för att dela intimiteten, inte för att en värdelös man utan hjärna ska göra mig "äran" att dela min tillvaro. Jag lovar dig att sexlivet aldrig kan jämföras mot när man har en fantastisk partner mot sådana som dig, män som bara kan leverera dålig attityd och inte prestera något som leder till goda beslut.

De två första meningarna är talande för att du är så genomdränkt av Systerskapets™ oljor att det faktiskt är tragikomiskt..

Att kvinnor 'hittar' sin sexuella 'peak' vid 35-40 är inte mer än ett uttryck för försök att hävda sig som fortfarande gåbar på marknaden som en partner. Det som mycket annat i kvinnans egna lilla SimCity värld sker i nån flytande form av hybrid mellan medvetet självbedrägeri och ren och skär illusion.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-01-21 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in