2021-01-20, 22:42
Avslutad
Lol att hon som skulle ha revansch ger upp efter någon dag pga migrän!
Citera
2021-01-20, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Mjo men ännu är det tidigt. Får hoppas på ordentliga intriger längre fram, till skillnad från förra säsongen. Tyvärr verkar de ha castat alldeles för snälla människor återigen, men i hopklippet i början av första avsnittet syntes det att det ändå kommer bli en del tjafs.

Saknar personligheter som Ewonne och bråk som dessa:

https://m.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8

https://m.youtube.com/watch?v=LBfAfdrn8sA

https://m.youtube.com/watch?v=XqEiIlzisTY

https://m.youtube.com/watch?v=7XUFKRyyUw8
Såna scener lär vi inte få se och det tycker jag är skönt . Fysiska bråk hör inte hemma mellan vuxna människor. Hoppas vi får se lite smart taktikspel och oväntade knivhugg i ryggen istället. Det lär sätta fart på gruppen.
Citera
2021-01-20, 22:53
Medlem
[quote=Zurfarn08|74391379]Jag tror du är inne på nåt. Hon har själv sagt att hon är grymt tävlingsinriktad och jag tror som du att hon har tävlat från sekund 1 på Farmen.

Hon har snackat i synkar om att Dag eller Lily skulle sättas som gårdskämpe men det tror jag i själva verket betyder att hon tycker de är ofarliga. Hon vill nog få ut Henrik, Daniel o Linnea - de som Selle nämnde som starka kort. Undrar var han fått det ifrån? Jag håller med om att Märy är väldigt listig. Hon talar via ombud, precis som Jens förra året.

Linnea satt som gårdskämpe men kom tillbaks. Då kan man gissa att nån av Henrik eller Daniel bör vara på tur som förstekämpe.
Senast redigerad av moshes 2021-01-20 kl. 23:08.
Citera
2021-01-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror du är inne på nåt. Hon har själv sagt att hon är grymt tävlingsinriktad och jag tror som du att hon har tävlat från sekund 1 på Farmen.

Hon har snackat i synkar om att Dag eller Lily skulle sättas som gårdskämpe men det tror jag i själva verket betyder att hon tycker de är ofarliga. Hon vill nog få ut Henrik, Daniel o Linnea - de som Selle nämnde som starka kort. Undrar var han fått det ifrån? Jag håller med om att Märy är väldigt listig. Hon talar via ombud, precis som Jens förra året.

Linnea satt som gårdskämpe men kom tillbaks. Då kan man gissa att nån av Henrik eller Daniel bör vara på tur som förstekämpe. Kan tänka mig att Selle själv är sugen på att ta nån av dem eftersom han själv sitter säkert och inte kan utses till andrekämpe.
själv gillar jag inte den typen av personligheter, i ett pragram som detta.
När man vet att livet på en gård måste bygga på gott samarbete, normal respekt mot alla varelser och
raka kommunikation, så blir det tydligt när en sådan typ som mary kan ställa till en hel del men i slutänden så är hon ingen vinnare...
Om bonden eller de anställda bedriver tävling och ränkspel så fungerar inte vardagen.
Inget bra om Energin går till att skvallra, och pakta.Hela upplevelsen av att delta i Farmen blir bara ett dåligt minne om det fokuseras på ränkspel och paktande. Som Jens..
Därför vill jag se att en slutvinnare som har bra karaktär, är aktiv,schysst
jobbar på och genom ärlighet och egen styrka blir en värdig vinnare.
Det är Mary som styr på sitt listiga sätt.
Hon är mkt lik gunilla persson men kanske är mary bättre på att kontrollera sin ilska och frustration än La gunilla.
Alla de andra kvinnorna ger mkt mer sympatiskt intryck.
Citera
2021-01-20, 22:59
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Såna scener lär vi inte få se och det tycker jag är skönt . Fysiska bråk hör inte hemma mellan vuxna människor. Hoppas vi får se lite smart taktikspel och oväntade knivhugg i ryggen istället. Det lär sätta fart på gruppen.
Håller helt och hållet med om att det inte hör hemma, just därför det blir sån skandal och uppståndelse när sådan dramatik sker i reality-TV. Det blir en annan nivå av underhållning.

Det var väl någon för ett par år sedan som blev utkickad på grund av mordhot? Förkastligt, olagligt och underhållande!

Och ingenting slår när TV4 tillät mentalsjuke Dawkins härja omkring och leva rövare! Återigen, förkastligt och underhållande!

Men alla tycker förstås olika
Citera
2021-01-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Kineshoran är ju både ful, äcklig och allmänt oduglig! Kräks

Du verkar vara ett efterblivet rasistyngel,
med tanke på dina äckelinlägg här. Tror att du ser ut som ett rövhål själv och enbart sysslar med projicering.

Håller med vissa om att det är tråkiga karaktärer i år, farmen går på tomgång just nu.
Citera
2021-01-20, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
själv gillar jag inte den typen av personligheter, i ett pragram som detta.
När man vet att livet på en gård måste bygga på gott samarbete, normal respekt mot alla varelser och
raka kommunikation, så blir det tydligt när en sådan typ som mary kan ställa till en hel del men i slutänden så är hon ingen vinnare...
Om bonden eller de anställda bedriver tävling och ränkspel så fungerar inte vardagen.
Inget bra om Energin går till att skvallra, och pakta.Hela upplevelsen av att delta i Farmen blir bara ett dåligt minne om det fokuseras på ränkspel och paktande. Som Jens..
Därför vill jag se att en slutvinnare som har bra karaktär, är aktiv,schysst
jobbar på och genom ärlighet och egen styrka blir en värdig vinnare.
Det är Mary som styr på sitt listiga sätt.
Hon är mkt lik gunilla persson men kanske är mary bättre på att kontrollera sin ilska och frustration än La gunilla.
Alla de andra kvinnorna ger mkt mer sympatiskt intryck.
Jag tycker inte att det räcker med att kunna snickra och mjölka för att vinna Farmen. I så fall kan man tävla i snickeri och mjölkning. Jag tycker att det ska krävas att man också har lite sociala och framförallt taktiska skills. Att man kan styra så att storbondevalet blir förmånligt för en själv osv. Erik tycker jag känns som en person som har det praktiska kunnandet, den sociala förmågan och det taktiska tänkandet som kan leda långt. La Gunilla känns för taktisk, för listig, för intrigerande. Känns som att hon inte kan ta en macka utan att utnyttja situationen. Gamen, kan man också kalla henne. Hon hovrar över Farmen för att hitta ett lik att slå sig ner på.
Citera
2021-01-20, 23:26
Avslutad
Citat:
Håller helt och hållet med om att det inte hör hemma, just därför det blir sån skandal och uppståndelse när sådan dramatik sker i reality-TV. Det blir en annan nivå av underhållning.

Det var väl någon för ett par år sedan som blev utkickad på grund av mordhot? Förkastligt, olagligt och underhållande!

Och ingenting slår när TV4 tillät mentalsjuke Dawkins härja omkring och leva rövare! Återigen, förkastligt och underhållande!

Men alla tycker förstås olika
Det är väl "underhållande" på samma sätt som en bilolycka - man kan inte låta bli att titta. Eller som en Jerry Springer-show. Årets Farmen ligger väl mer på Dr Phil-nivå.
Citera
2021-01-20, 23:44
Medlem
Har inte förekommlt mordhot på farmen. Att utbrista ngt i affekt medan man går iväg och gråter är inte mordhot. Tror man det är vederbörande fel ute.
Senast redigerad av bohonos 2021-01-20 kl. 23:46.
Citera
2021-01-21, 00:13
Medlem
Citat:
Mjo men ännu är det tidigt. Får hoppas på ordentliga intriger längre fram, till skillnad från förra säsongen. Tyvärr verkar de ha castat alldeles för snälla människor återigen, men i hopklippet i början av första avsnittet syntes det att det ändå kommer bli en del tjafs.

Saknar personligheter som Ewonne och bråk som dessa:

https://m.youtube.com/watch?v=NA_uIm_a8w8

https://m.youtube.com/watch?v=LBfAfdrn8sA

https://m.youtube.com/watch?v=XqEiIlzisTY

https://m.youtube.com/watch?v=7XUFKRyyUw8

Riktigt bra klipp! Ingen slår Sebastian!
Sen se turken tända på en sekund är vansinnigt kul med.

Men klipp 4a - jäklar vad med psykfall, missbrukare o pack det var med den säsongen 😂
Citera
2021-01-21, 06:34
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Riktigt bra klipp! Ingen slår Sebastian!
Sen se turken tända på en sekund är vansinnigt kul med.

Men klipp 4a - jäklar vad med psykfall, missbrukare o pack det var med den säsongen 😂

Hahaha, vilka klassiker! Rocco aka Patatis "andas tre gonggeer djopt, andas tre gonggerr djopt"
Citera
2021-01-21, 10:13
Medlem
bombaccis avatar
Vad heter han som ser förståndshandikappad ut när de sitter vid matbordet och han ska lyssna? Ser ut att vara kring 45 års åldern, ganska stark, inte så mycket hår, men ser alltid så himla cp ut när han sitter o lyssnar?

Vad har den asiatiska tjejen sagt som retat upp storbondens chef (den fula kvinnan som är 39 år) ?

Få intressanta personligheter den här säsongen och ovanligt grå personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in