2021-01-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Att hon dvs Gina Haspel varit upptagen med sitt jobb, dvs som chef för CIA under den mest instabila och potentiellt farliga perioden i/för USA sedan 9/11? Hon är tjänsteman, inte politiker.

Proffs som Haspel sätter jobbet först, i motsats till Trump vars "jobb" under samma period enligt honom själv tydligtvis satte i första rummet att skriva självförhärligande, förvirrade tweets (tills han blev permabannad).

För övrigt, har du ingen som helst självrespekt? Du fortsätter genera dig själv med dina idiotiska inlägg trots att du gång på gång fått brallorna neddragna med pajasutspel som till exempel att Gina Haspel och andra skulle vara döda eller inlåsta på Gitmo. Skärp dig.
Ställ dig framför en spegel och säg det där högt för dig själv. Jag har ALDRIG påstått att Gina skulle vara död eller inlåst, bara att det är väldigt egendomligt att hon varit helt borta när kraven på att hon ska uttala sig varit som högst. Att du inte har vett och/eller förmåga att skilja på mig från andra debattörer säger mer om dig själv än någon annan! Ja, fy skäms var ordet!
2021-01-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Skulle du tro på Haspel om dementerat att hon varit i Tyskland och fuskat med servrar? Har du nöjt dig med dom svar "alla andra myndigheter, som FBI etc." kommit med eller anser du fortfarande att något olagligt har skett?
Om någon anklagade dig för att ha gjort något brottsligt, skulle inte du neka till det då, eller skulle du sitta helt knäpptyst?
2021-01-20, 16:24
Medlem
Snubchurps avatar
Nixter det är dags att förklara hur Trump ska vinna detta nu! Efter månader av inlägg så måste det väl vara idag det vänder?
2021-01-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
CIA ska ju verka utomlands, inte i USA. Valet däremot ägde väl rum i USA? Så varför ska CIA yttra sig om något de inte ska vara inblandade i?
Kom väl röster från utlandet? Fanns väl en påstådd server i Tyskland? Var väl påstådd utländsk valpåverkan från Kina och Iran etc.? Var väl något med Italien på något hörn? Jo, finns mycket utrikes där!
2021-01-20, 16:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Om någon anklagade dig för att ha gjort något brottsligt, skulle inte du neka till det då, eller skulle du sitta helt knäpptyst?

Så du besvarar mina frågor med en fråga? Men om chefen för CIA anklagade mig för något brottsligt skulle jag nog blivit rädd samt skaffat mig en advokat. Om jag å andra sidan var chef för CIA och ett rykte spred sig på internet om att jag varit i Tyskland för att förstöra bevis och att jag blev mördad/skjuten/arresterad men i utbyte mot frihet erkände allt på planet till Guantanamo, skulle jag fortsätta mitt arbete som vanligt. Men kanske låtit någon annan svara på ryktena

CIA spokesperson Nicole de Haay told Reuters via email: ““Well…this is the most absurd inquiry I’ve ever addressed, but I’m happy to tell you that Director Haspel is alive and well and at the office.”

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-cia-director-gina-haspel-ar-idUSKBN28E215
2021-01-20, 16:51
Medlem
Citat:
Kom väl röster från utlandet? Fanns väl en påstådd server i Tyskland? Var väl påstådd utländsk valpåverkan från Kina och Iran etc.? Var väl något med Italien på något hörn? Jo, finns mycket utrikes där!
Ordet "påstått" är väl ganska talande där. Scrollock, nu verkar inget hända idag heller, Trump skickar en pardon till Bannon som lurat trumpväljarna på donationer och verkar finna sig i att förlorat valet - även om han fortfarande inte erkänner att det gick rätt till. Kan det varit så att du dragit för stora växlar på en kille (Trump) som snackar på ett sätt du gillar, men i slutändan inte kunde leverera på det och faktiskt förlorade valet som vi andra här inne tror? Eller är du kvar i världen där Gina är skjuten i Frankfurt, tillsammans med flera andra cia-agenter men att de av oförklarliga anledningsr aldrig lyckas få fram något ur den där Dominionservern? Tom Powell börjar ju backa mer och mer nu, vilka mål är fortfarande öppna och rimliga att team Trump vinner?

Försöker inte raljera utan genuint nyfiken på om hur sakerna har landat nu när allt är sagt och gjort förändrat din ståndpunkt något?
2021-01-20, 17:06
Medlem
Citat:
När folk skriver att CIA et al. är insyltade i valfusket, och alla andra myndigheter, som FBI etc. rusar till media för att urskuldra sig, samtidigt som Haspel INTE gör det, så väcker det frågor.
Här specifikt, vilka "frågor" är det du får av att en orelaterad myndighet inte uttalat sig. Vad säger du om avsaknaden av uttalanden från parkförvaltningen?
2021-01-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
När aktiverar Trump insurrection act och martial law infaller, börjar blir brått nu Biden svärs in om mindre än en timme. Jag trodde Obama var inlåst på Gitmo?

Fråga den som säger sig vara Gen. John Hyten.

https://edition.cnn.com/2021/01/19/tech/martial-law-trump-conspiracy-theory/index.html
2021-01-20, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
När aktiverar Trump insurrection act och martial law infaller, börjar blir brått nu Biden svärs in om mindre än en timme. Jag trodde Obama var inlåst på Gitmo?

Alla nu på bild live sitter enligt alla dårar i tråden på Gitmo
2021-01-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Alla nu på bild live sitter enligt alla dårar i tråden på Gitmo
De har väl säkert nån galen bortförklaring om att det är dubbelgångare som ställeföreträder eller nåt.
2021-01-20, 19:03
Medlem
Är det nu på fredag som kraken kommer släppas lös? 😀
2021-01-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Är det nu på fredag som kraken kommer släppas lös? 😀
Maricopa County i Arizona har i alla fall nu slutligen godkänt en audit på Dominionmaskinerna:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/inauguration-day-maricopa-county-officials-finally-agree-audit-election-equipment-presidential-votes

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in