2021-01-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är runt 50 handskrivna sidor totalt.
Hon verkar tok snurrig, och framförallt åter igen rabblar upp hur synd det är om henne och alla hennes skjukdomar.

Det har snurrat till rejält för den fd toppjuristen. Hon skriver gnällebrev till domstolen och tror det ska hjälpa henne ur häktet. ”För 90 kr/vecka får man beställa enstaka saker till en vecka senare. Det räcker till åtta frimärken eller en veckas potatis- och purjolökssoppa de hungriga kvällarna...
Citera
2021-01-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Här kan du läsa mer om härvan runt fritidshuset i Långvind:

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Och här har du bilder som lades upp inför auktionen den 24 april -20 då huset såldes:

https://tedeborg.com/wwwdocs/_sites_media/files/3/Strandstigen.pdf
Tack!
Citera
2021-01-20, 15:08
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är runt 50 handskrivna sidor totalt.
Hon verkar tok snurrig, och framförallt åter igen rabblar upp hur synd det är om henne och alla hennes skjukdomar.

Har inte läst hela tråden. Men är det nån som vet vad som ligger i botten på detta rödglödgade hat mellan 2 personer? Inte kan det väl handla om enbart ekonomiska skiljaktigheter?

Kan det vara en vårdnadstvist som han vunnit?
Citera
2021-01-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har inte läst hela tråden. Men är det nån som vet vad som ligger i botten på detta rödglödgade hat mellan 2 personer? Inte kan det väl handla om enbart ekonomiska skiljaktigheter?

Kan det vara en vårdnadstvist som han vunnit?
Sakta i backarna nu!

Du skriver som att du vet att det föreligger ett ömsesidigt rödglödgat hat mellan Karin Lilja och hennes exman, han som hon försökt döda med hjälp av inhyrda hitmen.
Sanningen är nog att det är uteslutande Karin Lilja som står för det rödglödgade hatet!

Edit: När det gäller frågan om vårdnadstvist, så är det riktigt att det föreligger en sådan.
Domstolen har gett pappan, HOL, ensam vårdnad. Tror inte att han ser sig som "vinnare" bara för att han vunnit framgång i processen.

Karin Lilja är uppenbarligen inte frisk, det framgår av FUP plus av nu släppta dokument.
Tyvärr är hon nog väldigt svåråtkomlig vad gäller terapi. Hon förnekar ju brott trots att det inte finns nån tvekan om att hon lejt folk till att mörda. Svårt och tragiskt fall.
Ett fall från höga hästar därtill.
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-20 kl. 15:32.
Citera
2021-01-20, 16:29
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo.
Flera inlägg, inte bara från mig, visar på just det faktum, nämligen att man kan få livstid för mordförsök.

och hur oftA händer det?? jag kan inte komma på ett enda fall
Citera
2021-01-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
och hur oftA händer det?? jag kan inte komma på ett enda fall
Säkert inte ofta alls att nån döms till livstid för mordförsök. Det hänger väl iofs ihop med att mordförsök inte inträffar varje timme precis, även om det tyvärr sker alltför ofta.

Tyckte att Picasso2 igår skrev om att en person fick livstid för ett mordförsök i Eksjö.
Värt att kolla lite på det?

Edit: Det stämmer det som Picasso2 skrev.
Här kan man läsa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/knivskar-kvinna-och-barn-dom-i-hovratten

Däremot sänkte Göta HR domen från livstid till 18 år. Åklagaren väldigt undrande, särskilt som ett 'grov misshandel' av hovrätten ändrades till 'mordförsök'. Det var alltså frågan om två offer.
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-20 kl. 17:09.
Citera
2021-01-20, 17:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvlidnaSvennar
Vilka två personer?

De som greps efter dådet?
Rekommendrar att du läser sammanfattningen i första inlägget i tråden.
Citera
2021-01-20, 19:07
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Sakta i backarna nu!

Du skriver som att du vet att det föreligger ett ömsesidigt rödglödgat hat mellan Karin Lilja och hennes exman, han som hon försökt döda med hjälp av inhyrda hitmen.
Sanningen är nog att det är uteslutande Karin Lilja som står för det rödglödgade hatet!

Edit: När det gäller frågan om vårdnadstvist, så är det riktigt att det föreligger en sådan.
Domstolen har gett pappan, HOL, ensam vårdnad. Tror inte att han ser sig som "vinnare" bara för att han vunnit framgång i processen.

Karin Lilja är uppenbarligen inte frisk, det framgår av FUP plus av nu släppta dokument.
Tyvärr är hon nog väldigt svåråtkomlig vad gäller terapi. Hon förnekar ju brott trots att det inte finns nån tvekan om att hon lejt folk till att mörda. Svårt och tragiskt fall.
Ett fall från höga hästar därtill.

Visst är hon frisk. Iaf psykiskt. Hon har genomgått stora rättspsykiatriska undersökningen som funnit henne psykiskt frisk. Litet väl hetlevrad, kanske.Vad kallar man det: kort stubin? Och långsint verkar hon vara.

Apropå ömsesidigheten: inte tror jag herr Olsson älskar henne precis.

Jag ber om ursäkt. Redan på sidan före fick man en ganska bra översikt av deras mellanhavanden.
Citera
2021-01-20, 19:25
Medlem
Citat:
Visst är hon frisk. Iaf psykiskt. Hon har genomgått stora rättspsykiatriska undersökningen som funnit henne psykiskt frisk. Litet väl hetlevrad, kanske.Vad kallar man det: kort stubin? Och långsint verkar hon vara.

Jag ber om ursäkt. Redan på sidan före fick man en ganska bra översikt av deras mellanhavanden.
Det fetade:
Ledsen, men du har helt fel där!
Ksrin Lilja har visserligen genomgått en RPU, men den har INTE landat i konklusionen att hon skulle vara psykiskt frisk. Varför inte?
Jo, för att RPU:n har inte som syfte att kolla om nån är psykiskt sjuk eller ej, utan bara att undersöka om det ev kan föreligga fängelseförbud.
Notera vad jag skrev.

RPU:n har kommit fram till att Karin Lilja inte var under inflytande av en APS = allvarlig psykisk störning.
Det är garamterat så att man kunde konstatera att hon lider av psykisk sjukdom, men det är en helt annan sak. Det är en medicinsk bedömning. RPU: n är en juridisk bedömning.

Edit: Jag vidhåller min uppfattning om att Karin Lilja är mycket sjuk. Hon har suttit häktad länge och när hon så skriver sina märkliga, totalt skruvade brev till domstolen, så vet vi stt hon inte är berusad.
Hennes handstil i breven uppvisar skakningar som skulle kunna vara ett resultat av långvarigt, kraftigt drickande.
Vilket vi vet att hon ägnst sig åt.
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-20 kl. 19:42.
Citera
2021-01-20, 19:25
Medlem
Citat:

Hmm.. hon har inte befunnits "psykiskt frisk". Psykiatrikerna har ansett att hon inte lider av den juridiska termen, "allvarlig psykisk störning".En stor skillnad.
Citera
2021-01-20, 19:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Säkert inte ofta alls att nån döms till livstid för mordförsök. Det hänger väl iofs ihop med att mordförsök inte inträffar varje timme precis, även om det tyvärr sker alltför ofta.

Tyckte att Picasso2 igår skrev om att en person fick livstid för ett mordförsök i Eksjö.
Värt att kolla lite på det?

Edit: Det stämmer det som Picasso2 skrev.
Här kan man läsa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/knivskar-kvinna-och-barn-dom-i-hovratten

Däremot sänkte Göta HR domen från livstid till 18 år. Åklagaren väldigt undrande, särskilt som ett 'grov misshandel' av hovrätten ändrades till 'mordförsök'. Det var alltså frågan om två offer.

Men nu är inte KL dömd för mordförsök hon är dömd för anstiftan till mordförsök. Per dags dato finns det inte en enda person här i vårat avlånga land som har blivit dömd till livstid för anstiftan till mordförsök. Det var väl Karins straff som diskussionen startade med.
Citera
2021-01-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men nu är inte KL dömd för mordförsök hon är dömd för anstiftan till mordförsök. Per dags dato finns det inte en enda person här i vårat avlånga land som har blivit dömd till livstid för anstiftan till mordförsök. Det var väl Karins straff som diskussionen startade med.
Nej, kära du.
Diskussionen startade utifrån uppfattningen bland många kloka här i tråden, att Karin Lilja borde ha fått livstids fängelse!
Och det alldeles oavsett hur många som fått eller inte fått det alldelrs utmärkt passande straffet före henne.
Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in