2021-01-20, 02:53
Medlem
utan.att.stannas avatar
Var brukar ni beställa blodprover som gör det? Finns en del olika aktörer med olika priser.
Blodbild, östro, testo, blodfetter, PSA känns angeläget om man står på Nebido tänker jag.
Citera
2021-01-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Var brukar ni beställa blodprover som gör det? Finns en del olika aktörer med olika priser.
Blodbild, östro, testo, blodfetter, PSA känns angeläget om man står på Nebido tänker jag.

Ja, jag skulle säga att dessa värden ger dig svar på vad du behöver. Werlabs brukar jag använda då de är väldigt smidiga men har heller ingen erfarenhet av någon annan aktör, bortsett från primärvården.
Citera
2021-01-20, 11:54
Medlem
Ni som kör TRT använder ni er utav en AI?

Tjena alla har en fråga till er som kör TRT/egen TRT (inte skrivet av läkare)

Ligger ni på en dos där ni slipper köra a-dex/aromasin? eller har ni med det under eran TRT?

Min kur är snart slut och jag har funderat starkt på att köra egen TRT, anledningen är att jag vet att jag kommer blasta en två kurer om året, känns helt onödigt att gå av när min produktion ändå kommer att vara på botten efter ett par cyklar.

Det jag själv tänker om jag ska köra TRT är att ligga på en dos där jag enbart behöver testo och inget arimidex eller liknande. Var nojjig innan att man inte skulle kunna trycka ut några ungar i framtiden men det är skitsnack, dem som oftast inte kunnat få barn av aas bruk har förmodligen inte kunnat få barn innnan heller.

Så hur gör ni kör ni med adex eller utan?
Citera
2021-01-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelifting23
Tjena alla har en fråga till er som kör TRT/egen TRT (inte skrivet av läkare)

Ligger ni på en dos där ni slipper köra a-dex/aromasin? eller har ni med det under eran TRT?

Min kur är snart slut och jag har funderat starkt på att köra egen TRT, anledningen är att jag vet att jag kommer blasta en två kurer om året, känns helt onödigt att gå av när min produktion ändå kommer att vara på botten efter ett par cyklar.

Det jag själv tänker om jag ska köra TRT är att ligga på en dos där jag enbart behöver testo och inget arimidex eller liknande. Var nojjig innan att man inte skulle kunna trycka ut några ungar i framtiden men det är skitsnack, dem som oftast inte kunnat få barn av aas bruk har förmodligen inte kunnat få barn innnan heller.

Så hur gör ni kör ni med adex eller utan?
500 testo E / V utan AI.

Kör PCT när du är klar så löser det sig.
Citera
2021-01-21, 02:38
Medlem
Bilbo10s avatar
Hejsan, jag är rätt ny här så ha lite överseende om frågan är korkad eller varit uppe tidigare. Tråden är väldigt lång.

Jag får injektioner med Nebido från min läkare regelbundet. Mitt Hb värde har varit under kontroll och under referens. Även nu senast.

Dock var mitt Hb/EVF lite förhöjt och något eller några steg över ref-värdet. Tror jag låg på 0,53 och ref var upp till 0,50.

Låg en punkt över på Erotrocyter med. I övrigt allt normalt och under.

Något ni varit med om, och är det något man bör göra något åt?
Citera
2021-01-21, 12:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Denna tråden är primärt till för nebido och aas inte för att diskutera om specifika kliniker är bra eller inte, undersöker om det kan startas en tråd specifikt för det i medicin&hälsa.
/Moderator
Senast redigerad av Arne.Anka 2021-01-21 kl. 12:45.
Citera
2021-01-21, 16:09
Medlem
Bara prova lägga dig på trt dos och se. Hur högt ligger du på blast och hur mycket ai använder du då? Borde vara lugnt att ligga på trt dos utan om man inte är hög aromatiserande. Men bara att prova ju
Citera
2021-01-21, 17:00
Medlem
Kör ai på 250/5d, kör inte ai på hälften (trt).
Citera
2021-01-21, 18:26
Medlem
Man, 49 år, uppvisar samtliga symptom på lågt testosteron förutom minskad kroppsbehåring och förkrympta testiklar. Testovärde 14nmol klockan 9 på morgonen efter ett natt med bra sömn och ingen alkohol på några dagar. Aldrig någonsin använt några preparat som kan påverka kroppens testoproduktion.

Är det någon idé att försöka få Nebido utskrivet via en privatklinik, eller är 14 för högt för att något sådant skall komma ifråga?
Citera
2021-01-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Man, 49 år, uppvisar samtliga symptom på lågt testosteron förutom minskad kroppsbehåring och förkrympta testiklar. Testovärde 14nmol klockan 9 på morgonen efter ett natt med bra sömn och ingen alkohol på några dagar. Aldrig någonsin använt några preparat som kan påverka kroppens testoproduktion.

Är det någon idé att försöka få Nebido utskrivet via en privatklinik, eller är 14 för högt för att något sådant skall komma ifråga?

Det testovärdet är inom det som räknas som det normala. Men det är bara en av flera parametrar som man bedömer om det ska bli aktuellt med TRT.
Nu kommer det säkert förslag här på hur du kan sänka testonivåerna men det absolut bästa är om man kan klara sig utan hormonbehandling.
Citera
2021-01-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxssxA
Du vill inte ha chansen att läsa material du länkar till och försöka förstå vad dom menar?
Tydligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det stämmer att konditionsträning leder högre Hb, men också det totala blodvolymen ökar, kallas kapillärsjön då antalet kapillärer ökar och då också blodmängden.

Inte alls säkert, på individnivå kan det nog vara vilket som men tränar man kondition på en seriös nivå så ökar blodvolymen mer är hemoglobinet och Hb sjunker några enheter eftersom Hb är per volymenhet.
Ökad hemoglobinnivå ger dock ökad prestation allt annat lika.
Det bildas nya kapillärer vid regelbunden konditionsträning, rätt. Det är en av anledningarna till att det är viktigt att köra distanspass.
Aldrig hört om kapillärsjön.

Citat:
Det får han svara på, men det är ingen tvekan om att springer man eller eller gör annan konditionsträning så ökar Hb, det är ju det som är bättre kondition dvs högre syreupptagningsförmåga.

Lite ot men det är alltså inte något i andningsapparaten som begränsar prestationen utan det är blodets förmåga att ta upp syre som avgör. Den smarte inser därför att sån näsplåster är helt meningslöst.

Allvarligt!*
Syreupptagning brukar förenklat specas: hjärtats förmåga att pumpa syresatt blod till musklerna och musklernas förmåga att använda det. Att ökat Hb är definitionen på ökat syreupptag är rent bullshit. Ökat Hb kan dock leda till ökat syreupptag.

Lungkapaciteten är normalt mkt större än behovet och annat begränsar prestationen, rätt.
Underskatta dock aldrig placeboeffekten av ett plåster, fysiskt ska det dock inte öka prestation.

Citat:
Det stämmer att fysisk träning leder till en ökad blodvolym men och ökad total hemo-globinmängd.

https://centrumforidrottsforskning.se/wp-content/uploads/2014/04/Hematologiska-aspekter-traningen.pdf

Ja, stämmer . Men ditt citerade stycke handlar om det jag skrivit ovan, ökad total hemoglobinmängd men lägre Hb, tvärt om det du menar.
Detta kallas för övrigt idrottsanemi och som jag kommer ihåg så räknar man med att all elit "lider" av det och har en Hb-sänkning på ca 5+ enheter, den ökade totala hemoglobinmängden ökar dock prestationen.
Citera
2021-01-21, 21:31
Medlem
Mastifmeisters avatar
Kör mellan 350 - 500 mg EW. Aldrig kört AI eller PCT. Mycket går att styra med kosten och kosttillskott som vitaminer/mineraler osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in