2021-01-18, 20:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kom med konkreta exempel. Plus källa.

Citat:
För nio år sedan idag höll Barack Obama det här segertalet efter att ha vunnit valet.
Nästa vecka: ett år med Trump.
https://twitter.com/carinabergfeldt/status/926996400835121153

Citat:
I somras gick SVT Nyheters dåvarande ansvarige utgivare Ulf Johansson och sa att det var oacceptabelt för SVT-journalister att gilla inlägg om politiska frågor på Twitter. Orsaken var att någon anställd använt det officiella SVT-kontot för att gilla ett inlägg av en minister. Nu är det dags igen – den här gången har USA-korrespondenten Carina Bergfeldt lajkat och grattat Ali Esbati (V) till plats i partistyrelsen.
https://nyheteridag.se/gillade-vansterpartists-inlagg-pa-twitter-svts-usa-korrespondent-carina-bergfeldt-i-blasvader/

(FB) Carina Bergfeldt hänger (ofrivilligt) ut invandrare som våldtäktsmonster

Inte ens fred duger för Carina:
Citat:
Kritiken mot Trump fortsätter – trots förhandlingar om eldupphör
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kritiken-mot-trump-fortsatter-trots-eldupphor

Citat:
GRANSKNINGSNÄMNDENS BEDÖMNING
Granskningsnämnden konstaterar att korrespondenten [Carina Bergfeldt] i inslaget sa flyktingar. Uttalandet gav därför en missvisande bild av president Donald Trumps vallöfte och utgjorde en brist i förhållande till kravet på saklighet. Mot bakgrund av att intervjun handlade om att Donald Trump ändrat sig angående många vallöften och inte specifikt om vallöftet om deportering var bristen dock inte så allvarlig att den medför att inslaget strider mot kravet på saklighet.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2F7ayb35c0b3% 2F16-03258_Beslut.pdf

(FB) Carina Bergfeldt, utrikeskorrespondent på SVT

Bara litet av allt denna idiot kommit med.
Citera
2021-01-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Tycker det är extremt oklart varför vissa gäster ens är med. Vad som gör dem aktuella, liksom. Den här snubben slog rekord 2013 och är därför med här?

Nu är han ju ingen föredetting, han är t.ex. nominerad till Jerringpriset i år.

Har väl varit en av de största i sin idrott i många år dessutom, så kanske var välförtjänt av ett framträdande.
Senast redigerad av torkskap1 2021-01-18 kl. 20:10.
Citera
2021-01-18, 20:12
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Skavlan, kom tillbaka, säger jag bara.

Hon är tråkig, grå och trist.
Citera
2021-01-18, 20:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Nu är han ju ingen föredetting, han är t.ex. nominerad till Jerringpriset i år.
Jodå, menade inte något emot honom eller hans framträdande, utan mer mot programmet i sig. Det var lite tvära svängar mellan vitt skilda gäster som presenterades smått halvdant. Kanske bara är van med Skavlan som har ett högtidligt och tydligt sätt att presentera. Hon växer säkert in i den rollen!
Citera
2021-01-19, 12:25
Medlem
Värdelöst.
Lägg ner.
Stöp om SVT nu.
Bort med nöje, underhållning, sport samt bort med ideologiskt drivna journalister.
Mer historia, språk, vetenskap, teknik, natur och mer grävande journalism a la Hannes Råstam och Dan Josefsson med flera.
Citera
2021-01-19, 13:01
Medlem
Nej det där var verkligen inte en bra start för detta program.
Allt från att presentera Stadsministerns fru först, så genomskinligt försök att smyga in Sosse-tv.
Dom skulle haft endast hustrun som gäst om det skulle ge något, nu blev det ju iaf massa politiksnack, som Statsministern fick fritt fram föra fram helt utan att någon ställde motfrågor, kritik osv. Nej lägg ner denna serie bumselibejan!
Citera
2021-01-19, 13:49
Medlem
Det bästa Carin gjort är att få mig att helt sluta titta på SVT.
#defundSVT
Citera
2021-01-19, 17:19
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag uppfattar henne som svårt förljugen. Hon saknar all form av neutralitet, men visar istället en tydlig slagsida mot babord, kanske 60°. Över den slagsidan så kantrar hon kanske helt, rullar runt med kölen i vädret och sjunker till bottnen.
Senast redigerad av Knivur-273 2021-01-19 kl. 17:30.
Citera
2021-01-20, 00:32
Medlem
kitschis avatar
Jag tyckte programmet var riktigt bra, även om Carina kändes lite forcerad några gånger. Jag tycker hon kändes betydligt piggare än Skavlan, som jag tycker blivit lite gubbig.

Gästerna var bra, det var roligt att se statsministerparet så avspända och naturliga. Att få se att de är riktiga människor liksom. Speciellt att se Stefan i den rollen och bjuda på sig själv så, tycker han känns stel som en stubbe annars. Fint! Och det där tjafset om hans inköpstur är ju bara så larvigt, det är nog bara incels på Flashback som inte själva varit på liknande eller värre inköpsrundor.

Jag ser fram mot fler program, tror hon kommer att växa i rollen.
Citera
2021-01-20, 10:15
Medlem
Ysumeisters avatar
Usch vilket program och människa.
Finns få som är så jävla dryg.

Hade en diskussion med henne och hennes fd alkis till gubbe i Washington för några år sedan.
Citera
2021-01-20, 13:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag tyckte programmet var riktigt bra, även om Carina kändes lite forcerad några gånger. Jag tycker hon kändes betydligt piggare än Skavlan, som jag tycker blivit lite gubbig.

Gästerna var bra, det var roligt att se statsministerparet så avspända och naturliga. Att få se att de är riktiga människor liksom. Speciellt att se Stefan i den rollen och bjuda på sig själv så, tycker han känns stel som en stubbe annars. Fint! Och det där tjafset om hans inköpstur är ju bara så larvigt, det är nog bara incels på Flashback som inte själva varit på liknande eller värre inköpsrundor.

Jag ser fram mot fler program, tror hon kommer att växa i rollen.

I beg to differ. Tror inte på någon tittar succe !
Citera
2021-01-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ysumeister
Usch vilket program och människa.
Finns få som är så jävla dryg.

Hade en diskussion med henne och hennes fd alkis till gubbe i Washington för några år sedan.

Berätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in