2021-01-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men herregud värderingen är skriven 8 oktober och mäklaren som värderat fastigheten två månader efter köpekontraktet vill inte svara på frågor.
Det stinker här något så fruktansvärt.
Sen när har man muntliga värderingar? Fy fan vilken jävla apa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-underpriset-marknadsmassigt
Men då vet vi att Ebba Buschs värderingar är en påstådd muntlig värdering och mest troligt en värdering från ett onlinevärderingsbolag.
Frågan är om mäklaren som Ebba Busch påstår sig ha pratat med över huvud taget såg objektet eller bara gick på Ebba buschs ord över telefon. Dessutom så skulle jag som köpare av värderingen bett att få det klargjort på värderingen som var stämplad i efterhand att den baserades på en värdering som var gjord i ett tidigare skede med datum för den. Annars är denna värdering mest att ses som en efterkonstruktion.

Att mäklaren inte vill uttala sig i den här soppan förstår jag, dels för att det rör deras kund men även för att dom är lite ledsna över att Notar blir indragna och syns i dessa sammanhang, nu blir Notar lika nedsvärtat som Sjönära.
2021-01-19, 23:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Juridiken, värderingsintyg och jordabalken, skadeståndsrätten är för komplicerad juridik för att tro att det ser bra ut för Ebba. Hon borde skaffat skickligare ombud, om hon vll bli rik!

Det jag ser är att Ebba kan ha en skadeståndstalan mot Esbjörn för att han inte fullföljer köpet.

Eftersom vi inte har tortyr i Sverige, inte ens för ömmade fall som den bostadslösa Ebba och hennes baaarn, kan inte jag se hur hon ska få en lagfart utan att bevittning av den handling hon upprättat så käckt. Köpebrevet ska bevittnas av Esbjörn, eller hans ombud enligt fullmakt, i närvaro av två vittnen, så som Jordabalkens tvingande regler formulerats gällande formkrav.

Nu har hon en låg värdering, och det slår tillbaka som en boomerang, då hennes ekonomiska skada är noll i det avtalsbrott hon blivit utsatt för!

I Normalfall beräknas skadan till de två eller flera miljoner hon går miste om när hon utsatts för kontraktsbrott!

Heja Binnige, ge dem vad de tål! Liten tuva välter stort lass!

Alla är inte ute efter pengar, som vissa efteratvingar här mm.
Hon kanske är fullt nöjd om hon får någonstans att slå rot.
2021-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tyvärr så är det inte en efterkonstruktion. Utan ett komplement till den muntliga samt sms. då det har blivit en het potatis.
Det hade troligen inte behövts vara på print om inte Esb dragit.

Sen är det enligt god mäklarsed att ej sprida ut detta över byn.

Så ditt apande kan du vänta med!
Finns kanske något anmat du kan komentera i stället.
Då skulle ju mäklaren ha noterat det på värderingen att det är en formalisering av en muntlig värdering sedan datum xx. Dessutom måste väl SMSet ses som en skriftlig värdering även det om det nu finns något. Nej, det där spelade inte Ebba Busch väl i händerna.
2021-01-19, 23:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men herregud värderingen är skriven 8 oktober och mäklaren som värderat fastigheten två månader efter köpekontraktet vill inte svara på frågor.
Det stinker här något så fruktansvärt.
Sen när har man muntliga värderingar? Fy fan vilken jävla apa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-underpriset-marknadsmassigt

Binninge har en fastighetstaxerare som värderat vilket blir intressant att följa när detta skall upp för prövning. En suspekt mäklare som värderar i efterhand och en fastighetstaxerare från ett värderingsinstitut. Det blåser nu hårda vindar. Och gäller det verkligen att visa värderingen för Ebba Busch skumraskaffär.

Notar omskrivna redan 2005 som fultrixare.
https://www.expressen.se/dinapengar/snygga-maklare-med-fula-tricks/

Att Binninge håller sig i mörka gränder är ju ingen nyhet.
2021-01-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tyvärr så är det inte en efterkonstruktion. Utan ett komplement till den muntliga samt sms. då det har blivit en het potatis.
Det hade troligen inte behövts vara på print om inte Esb dragit.

Sen är det enligt god mäklarsed att ej sprida ut detta över byn.

Så ditt apande kan du vänta med!
Finns kanske något anmat du kan komentera i stället.

Vem tror du att du lurar med sms? Hon beskrev två värderingar har jag för mig, men när det blev känt i media ville hon ha det på papper. Det stinker här. Och den aktuella mäklarfirman stinker också så högst trovärdighet kommer vinna fastighetens värde i domstol. Mäklaren vill inte svara men det kommer denne att få göra i domstolen. Nu VET man att värderingen är gjord i efterhand och inte innan hon övertalade och sprang hos Esbjörn. Ingen värderar muntligt. Rena lurendrejeriet. Allt sköts med papper i en fastighetsaffär och när man drar av för städning och röjning skrivs det med då det gäller avdrag för fastigheten. Och det skall alltså säljaren först och främst veta om tex, så enkla saker rör det sig om i vanliga fall. Ser du avdragen någonstans? I så fall kan du väl lägga upp det här tillsammans med en värdering som är INNAN köpekontraktet. Alltså har Esbjörn inte vetat ett skit om var värderingen kom ifrån. 2 milj först i rövarbud, för att sedan öka på lite till, men nu avgör domstolen värdet. Det är då fan inte 4,2 miljoner det är jag säker på.
2021-01-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Jag tror inte att rättsläget skulle ändras även om Esbjörn betalar tillbaka handpenningen.

Köpeavtalet förblir giltigt oavsett om handpenning har betalts eller ej.
Det kommer att gå åt helvete för Ebba Busch om det visar sig att Esbjörn inte är tillräknelig. Då kan det mycket väl bli talan om riktigt åtal mot Ebba Busch för att reda ut hur hon har pressat igenom affären för att klargöra om hon varit för drivande och vilseledande mot Esbjörn.

Oavsett utgång är ju det här bättre än Paradise hotell! Popcornen bara flyger omkring här!
2021-01-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Då skulle ju mäklaren ha noterat det på värderingen att det är en formalisering av en muntlig värdering sedan datum xx. Dessutom måste väl SMSet ses som en skriftlig värdering även det om det nu finns något. Nej, det där spelade inte Ebba Busch väl i händerna.

Hon kommer inte ha några sms från datum innan hon lurade Esbjörn. Finns inte en vettig människa som inte har en värdering på pappret innan köp och försäljning. Det här är stor fet lögn från henne.
Vem skall vittna inför domstolen om en muntlig värdering och hur gick den till när det gäller Esbjörn och information om värdet? Binninge vet vad som är gångbart och trovärdigt när det gäller en värdering så han tar in betydligt seriösare och mer trovärdiga aktörer till domstolsprocessen. Och Ebba sitter med en efterhandskonstruktion.
2021-01-19, 23:55
Medlem
Citat:
Hon kommer inte ha några sms från datum innan hon lurade Esbjörn. Finns inte en vettig människa som inte har en värdering på pappret innan köp och försäljning. Det här är stor fet lögn från henne.
Vem skall vittna inför domstolen om en muntlig värdering och hur gick den till när det gäller Esbjörn och information om värdet? Binninge vet vad som är gångbart och trovärdigt när det gäller en värdering så han tar in betydligt seriösare och mer trovärdiga aktörer till domstolsprocessen. Och Ebba sitter med en efterhandskonstruktion.
Ebba Busch på sin Facebook i sitt berömda inlägg.

”Precis som att jag varit noggrann med att göra allt korrekt fram till att vi kom överens om försäljningen, är jag nu lika angelägen om att det här ska avslutas korrekt, oavsett hur det nu kommer att gå.”

Kan det vara så att Ebba Busch var på Titanic utställningen i Uppsala och blev inspirerad, Ebba Busch har precis kört på ett isberg och likt en dåre styr hon skeppet vidare samtidigt som det sjunker. Sista att lämna är kaptenen, frågan är bara om hon kommer att dra KD med sig ner i djupet?!
2021-01-19, 23:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ni har snart inget att dra i längre
Kanske är det ett stavfel i smset då ska ni väl kritisera det med och kalla det ogiltigt
2021-01-20, 00:01
Medlem
Citat:

”Precis som att jag varit noggrann med att göra allt korrekt fram till att vi kom överens om försäljningen, är jag nu lika angelägen om att det här ska avslutas korrekt, oavsett hur det nu kommer att gå.”

Kan det vara så att Ebba Busch var på Titanic utställningen i Uppsala och blev inspirerad, Ebba Busch har precis kört på ett isberg och likt en dåre styr hon skeppet vidare samtidigt som det sjunker. Sista att lämna är kaptenen, frågan är bara om hon kommer att dra KD med sig ner i djupet?!

Ebba har aldrig lurat mig någonsin. Jag kan deras politik och deras sk kristna grund som är allt annat än god. Förklädda i fårakläder lurar det ulvar. Om man någonsin inbillat sig att Ebba verkligen värnar om dom äldre så ser man nu att så är absolut inte fallet. Det lyser falskhet och hjärntvätt från Livets ord om framgång till varje pris oavsett kostnad. Lögnerna har dom senaste veckorna radats upp och körts rakt upp i ansiktet på henne, men hon fortsätter sin skövling på den äldre mannen som har kognitiva funktionsnedsättningar. Hon är körd så snart ser vi Adaktusson eller Skyttedal och då behöver ingen bekymra sig att pro life och frikyrkan får något politiskt inflytande. Finns inget farliga än KD.
Senast redigerad av Browser 2021-01-20 kl. 00:03.
2021-01-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ebba har, såvitt det framgår, träffat gubben endast en gång. Om hon redan då upplevde honom som "egen" så kan det verkligen ifrågasättas att hon började göra affärer med honom. Ebba agerar lite som Trump, hon kör ändå fast hon förlorar på det. Även om hon skulle få tomten (som hon inte behöver eftersom hon och hennes barn inte är hemlösa) så har hon redan förlorat sitt anseende, till och med hos sina egna partivänner.
I Expressen den 18 november går det att läsa nedan.

"Sommaren 2020: Ebba Busch tar kontakt med 81-årige Esbjörn. Hon vill köpa hans släktgård. Fastigheten, som ligger invid en sjö utanför Uppsala, har stått mer eller mindre orörd de senaste åren. Flera samtal med kaffe följer innan Esbjörn till slut går med på att sälja fastigheten. Ebba Busch har under tiden också konsulterat två olika mäklare för att värdera fastigheten som ligger i ett mycket attraktivt område. Enligt Ebba Busch har en av mäklarna i ett skriftligt utlåtande kommit fram till ett värde på fastigheten: 4 200 000 kronor."

Ytterligare en bekräftad lögn från Ebba Busch!

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/
2021-01-20, 00:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Esb arvingar samt er lilla hatgrupp kan se er i himlen efter att det skulle vara så att fastigheten skulle återfalla på honom.
Detta gör att det endast är en transportsträcka kvar så kan skroten vara ett minne blott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in