2021-01-19, 22:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu har jag inte lusläst denna diskussion ang. deras hus men Äktenskapsförord kan det varit det?

Fast då hade väl fastigheten aldrig blivit hennes. Då hade den förblivit hans enskilda egendom i äktenskapet, förmodar jag.

Det går ju inte att avtala om en framtida fastighetsöverlåtelse, och det lär ju även gälla äktenskapsförord.
2021-01-19, 22:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
"Värderingen är datumstämplad den 8 oktober 2020, nästan två månader efter att köpekontraktet skrevs. Men den ska ha gjorts i början av augusti och då lämnats till Ebba Busch muntligt och via sms. När köpet uppmärksammades i media ville KD-ledaren också ha värderingen nedtecknad på papper.

Den ansvarige mäklaren vill inte kommentera värderingen."

Datumstämplad 8 oktober!

Ansvarig mäklare hukar sig o vill inte kommentera.

Hur kan det komma sig att det hela tiden e nåt lurt med värdering o mäklare.

Det går bra nu, Ebba o hennes kära klan!

Han kanske inte vill vara en kändis på Flashback. sen hukade han sig intge utan:
Den ansvarige mäklaren vill inte kommentera värderingen.
Varför skulle han kommentera den? den är utförd samt nedskriven och underskriven.
2021-01-19, 22:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Det enda som är bevisat av värde i denna "affär" är Aftonhoran Lena Mellins besatthet
att till varje pris tillfredsställa sin arbet(s)givare.
Heja Ebba !

Ja, det är väldigt snällt av henne att oroa sig för att KD ska tappa väljare... Undrar om hennes tidning (Oberoende socialdemokratisk) gillar att hon vill att KD ska växa sig större...
2021-01-19, 22:10
Medlem
Citat:
Nu har jag inte lusläst denna diskussion ang. deras hus men Äktenskapsförord kan det varit det?

Det är det jag syftade på när jag sa att de teoretiskt sätt kan ha skrivit ett avtal som ger ex-maken full tillgång till huset utan att behöva ersätta Eb.
2021-01-19, 22:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast då hade väl fastigheten aldrig blivit hennes. Då hade den förblivit hans enskilda egendom i äktenskapet, förmodar jag.

Det går ju inte att avtala om en framtida fastighetsöverlåtelse, och det lär ju även gälla äktenskapsförord.

Ja eller hans beror ju på vem som skrev, men ägde dom halva var?
2021-01-19, 22:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nu har endast Binninge en 39 sidig och ej fullständig läkarutlåtande som då ej spelar någon roll egentligen.?
Ska han göra en Esb. nu?

Jag tror han kommer låtsas som det regnar. Han kör på och vidhåller "uppenbart missförhållande" avseende priset och att Ebba medvetet utnyttjat Esbjörns påstådda oförstånd. Att det inte kommer leda till att Esbjörn vinner målet är utan betydelse för Binninge, han har ett annat incitament 😉

Inom några dagar får vi veta. På måndag är nästa deadline.
2021-01-19, 22:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror ändå inte det räcker för att de fyra i tråden som tror att fastigheten är värd 5,5 till 10 miljoner ska sluta böla om att hon lurat den stackars åldringen. Det är nog ungefär lika svårt som att övertyga fanatiska Trumpanhängare om att det inte förekommit någon organiserat valfusk.

Hm,, nu föll en sak till för dessa, undrar vad dom drar på för tråd nu? börjar bli tunt
2021-01-19, 22:18
Medlem
trngws avatar
Det är alldeles självklart att en mäklare inte uttalar sig i media om sina klienter och dess uppdrag.

Enda undantaget är om klienten medgett ett sådant uttalande. Men inte ens då är de säkert att de skulle göra det.

Det är enormt viktigt för en seriös mäklare att hans klienter kan lita på hans diskretion.
2021-01-19, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja eller hans beror ju på vem som skrev, men ägde dom halva var?

Ja, enligt lagfart postad tidigare i gruppen såg jag att det var så.
2021-01-19, 23:08
Medlem
Juridiken, värderingsintyg och jordabalken, skadeståndsrätten är för komplicerad juridik för att tro att det ser bra ut för Ebba. Hon borde skaffat skickligare ombud, om hon vll bli rik!

Det jag ser är att Ebba kan ha en skadeståndstalan mot Esbjörn för att han inte fullföljer köpet.

Eftersom vi inte har tortyr i Sverige, inte ens för ömmade fall som den bostadslösa Ebba och hennes baaarn, kan inte jag se hur hon ska få en lagfart utan att bevittning av den handling hon upprättat så käckt. Köpebrevet ska bevittnas av Esbjörn, eller hans ombud enligt fullmakt, i närvaro av två vittnen, så som Jordabalkens tvingande regler formulerats gällande formkrav.

Nu har hon en låg värdering, och det slår tillbaka som en boomerang, då hennes ekonomiska skada är noll i det avtalsbrott hon blivit utsatt för!

I Normalfall beräknas skadan till de två eller flera miljoner hon går miste om när hon utsatts för kontraktsbrott!

Heja Binnige, ge dem vad de tål! Liten tuva välter stort lass!
Senast redigerad av Vresrosen 2021-01-19 kl. 23:11.
2021-01-19, 23:29
Medlem
Men herregud värderingen är skriven 8 oktober och mäklaren som värderat fastigheten två månader efter köpekontraktet vill inte svara på frågor.
Det stinker här något så fruktansvärt.
Sen när har man muntliga värderingar? Fy fan vilken jävla apa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-underpriset-marknadsmassigt

Binninge har en fastighetstaxerare som värderat vilket blir intressant att följa när detta skall upp för prövning. En suspekt mäklare som värderar i efterhand och en fastighetstaxerare från ett värderingsinstitut. Det blåser nu hårda vindar. Och gäller det verkligen att visa värderingen för Ebba Busch skumraskaffär.

Notar omskrivna redan 2005 som fultrixare.
https://www.expressen.se/dinapengar/snygga-maklare-med-fula-tricks/
Senast redigerad av Browser 2021-01-19 kl. 23:43.
2021-01-19, 23:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men herregud värderingen är skriven 8 oktober och mäklaren som värderat fastigheten två månader efter köpekontraktet vill inte svara på frågor.
Det stinker här något så fruktansvärt.
Sen när har man muntliga värderingar? Fy fan vilken jävla apa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-underpriset-marknadsmassigt

Tyvärr så är det inte en efterkonstruktion. Utan ett komplement till den muntliga samt sms. då det har blivit en het potatis.
Det hade troligen inte behövts vara på print om inte Esb dragit.

Sen är det enligt god mäklarsed att ej sprida ut detta över byn.

Så ditt apande kan du vänta med!
Finns kanske något anmat du kan komentera i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in