2021-01-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det är klart att det finns pengar i det hela och många författare är nog ohederliga för att tjäna pengar. Dock inte alla. TP känns ohederlig i sina tillvägagångssätt men det är möjligt att han tror på det. LL känns ärligare som påpekar att han inte ville hänga ut SE.

Jag tycker det verkar som att TP får betydligt mer kritik än andra som delger sina teorier. Kanske beror på att han hävdar att han är säker. Fast det gör även andra..
Citera
2021-01-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
SE passar in i deras världsbild.
Om man är djupröd är moderater att jämställa med NSDAP.

SE som moderat passar in i deras narrativ.

En annan avgörande anledning är att polisen gjort ett uselt utredningsarbete och inte utrett tex SE till botten.

Husrannsakning och pressat han på pulsen. Telefonövervakning, letat igenom arbetsplatsen, skuggat han ett tag.

Det gjorde det till öppet mål när SEs överdrifter från mordnatten inte gick att bevisa.

Då kommer frågetecknen!

Hade polisen kört SE i botten och vänt upp och ned på honom hade han gråtit i en cell på Kronoberg och erkänt att han snackat skit om vad han gjort på mordplatsen och fått skämmas inför kollegor och anhöriga.

Nu öppnade det för spekulationer.

TP tror säkert att hans mission mot högern är sann eller så kan man inte kasta flera års arbete överbord. Var det inte ett beställningsjobb av Filter?

Proletären klämmer gärna åt en konservativ Täbymoderat.

Journalister och författare måste ha mat på bordet.

Böcker om MOP säljer bra.

"SE som moderat passar in i deras narrativ"

Måste allt ha en politisk koppling?

I övrigt är du väldigt säker på vad SE gjort och inte. Vore intressant om du kunde lägga fram bevisen du vill att andra ska göra när de spekulerar.
Citera
2021-01-19, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"SE som moderat passar in i deras narrativ"

Måste allt ha en politisk koppling?

I övrigt är du väldigt säker på vad SE gjort och inte. Vore intressant om du kunde lägga fram bevisen du vill att andra ska göra när de spekulerar.

Fast där kan jag nästan hålla med Herakleios, otroligt nog. Filter påpekar ju med viss illa dold skadeglädje att både SE och vapensamlaren var moderater. Ungefär som om det skulle göra dem mer benägna att vilja mörda OP.
Citera
2021-01-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Fast där kan jag nästan hålla med Herakleios, otroligt nog. Filter påpekar ju med viss illa dold skadeglädje att både SE och vapensamlaren var moderater. Ungefär som om det skulle göra dem mer benägna att vilja mörda OP.

Det har jag missat. I så fall larvigt och onödigt.
Citera
2021-01-19, 20:24
Medlem
Citat:

Om det är SE eller CA så tror jag att det faktiskt har med Palme o hans politik att göra...

Det är väl inte så att dom hade isåfall dödat någon annan den kvällen om inte Palme gått förbi..

Så jag är rätt övertygad om att GM dödade Palme för hans politik o inte för att GM hade lust att döda någon..

Vad tror ni andra ?

Var det för att Palme var politiskt person eller hade han bara otur o kom iväg för en vettvillig
Citera
2021-01-19, 20:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:

Det finns inget som talar för nån internationell konspiration. Det är ett trött argument från gamla sossar om att OP var sååå viktig att det måste ha varit nån exotisk utländsk organisation som ligger bakom.
Det finns ingenting som tyder på det utan tvärtom talar allt för att det var en stundens ingivelse av en ensam galning.

Vad talar för en ensam galning?

Säpos PM om övervakning?
Att GM försvann in i skuggorna som en vålnad?

Kom med fakta nu.
Citera
2021-01-19, 20:46
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej så om det skulle komma fram bevis på att SE är ensam GM o helt enkelt blev kränkt....Så skulle du då bara säga att du inte kände honom tillräckligt väl o hade fel bara !

Eller är det andra saker du tycker är konstigt om den teorin skulle vara sann ?

Men SE stämmer inte in på vittnesuppgifterna.

Saknar motiv och mest av allt stämmer inte hans personlighet och uppträdande efter mordet in på en enda punkt.

SE skulle aldrig kunnat knipa käften.

En GM som ringer media och är med i TV, vittnar i HR.

Nej det finns så mycket som inte stämmer med SE som GM.

Var fick SE vapnet ifrån?

Han hade en giltig anledning att vara där. Han jobbade på Sveavägen 44.
Citera
2021-01-19, 20:51
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag tycker det verkar som att TP får betydligt mer kritik än andra som delger sina teorier. Kanske beror på att han hävdar att han är säker. Fast det gör även andra..

Eller att hans bok är ohederlig.
Amatörmässig och utan fakta.
Spekulationer och fantasier stapplade på varandra.
Han utnyttjar polisens undermåliga arbete och SEs överdrifter och vrider till det så det är motbjudande.

Men med självsäkerhet kommer man långt. Han kanske inte själv har insikt om hur mycket bias hans bok är.
Citera
2021-01-19, 20:57
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:

Tack, tror jag

Det är en anledning till att jag började misstro TPs bok.

Det var så mycket politisk bias och att misstanken passade in på hans röda världsbild som jag var grunden till att jag började granska boken närmare och när jag läst den fyra gånger klarnade det mer och mer.

TP hatar moderater.
SE var Täbymoderat och i hans världsbild är Täbymoderater lika onda som NSDAP.
Citera
2021-01-19, 21:01
Medlem
Citat:
Tack, tror jag

Det var så mycket politisk bias och att misstanken passade in på hans röda världsbild som jag var grunden till att jag började granska boken närmare och när jag läst den fyra gånger klarnade det mer och mer.

TP hatar moderater.

Gäller samma sak Lars Larsson?
Citera
2021-01-19, 21:28
Medlem
Citat:
Tack, tror jag

TP hatar moderater.

Du tror inte mordet hade med att göra att Palme var politiker då?
Citera
2021-01-19, 21:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det är klart att det finns pengar i det hela och många författare är nog ohederliga för att tjäna pengar. Dock inte alla. TP känns ohederlig i sina tillvägagångssätt men det är möjligt att han tror på det. LL känns ärligare som påpekar att han inte ville hänga ut SE.
Det som åklagarens belackare (vilka de nu är) har antytt är väl att den avlidne Sig Engström skulle vara utsatt för något slags postumt justitiemord, dvs. att han skulle ha utsetts till syndabock för någonting som i själva någon helt annan har gjort. Det här skulle i så fall likna det som bröderna på 5 och 7 år utsattes för i Kevinfallet i Arvika, eller de här sjuka rättsövergreppen mot de två oskyldigt anklagade läkarna i da Costa-fallet på 80-talet:
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/den-storsta-rattsskandalen-inte-ett-ord-var-sant/

Men som Jan Guillo påpekar i artikeln här nedan så håller inte teorin om Lars Larsson och Thomas Pettersson som onda trollkarlar som förvrider huvudet på både allmänheten och rättsapparaten. För om författarna Larsson och Petersson försöker trixa fram en gärningsman som inte finns, då kommer ju andra journalister och författare (som själva gärna vill ha ett riktigt scoop) inte att låta en sådan sak gå obemärkt förbi:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/XXmkE/ett-avslojat-justitiemord-ar-bra-journalistik--och-sannerligen-inget

Och vad jag kan förstå har ingen journalist eller författare ännu kunnat såga, eller ens haft några bra sakliga invändningar mot, den här teorin om SE som gärningsman. Lars Olof Lampers på SVT försöker dock med sin dokumentär nu, och för det skall han respekteras:
https://www.svtplay.se/video/29567032/palmemordaren
Senast redigerad av Draifos 2021-01-19 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in