2021-01-19, 13:43
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej men du påstod att det inte fanns någon kriminalitet 1986 i city...

Ingen som föranlede till att en 53-åring kunde känna behov av att bära på en revolver för att gå hem från jobbet.

Är bekant med City dygnets alla timmar året runt sedan 80-talet.
Citera
2021-01-19, 13:43
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Hahaha.

Kravallerna var under sommarloven mest innan skolan började. Ungdomarna slogs mest med varandra.

I City var det i februari 1986 lugnt.
Det rörde sig sexförsäljare och knarkförsäljare runt om Malmskillnadsgatan. Men de gjorde dig inget om du lätt dem vara i fred.

Tittar du under sängen efter spöken innan du lägger dig?

Jag har jobbat läääääääänge i City.

Ja, inte gick vanligt folk runt beväpnade för att skydda sig eller för att de var rädda. Fanns inte på kartan.
Citera
2021-01-19, 13:48
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, om det nu mot väldigt mycket förmodan är SE som är GM tycker jag det här alternativet är minst otroliga. Något måste dock ha hänt, förmodligen något meningsurbyte, aldrig att SE får för sig att skjuta LOP utan provokation, inte ens på fyllan. OP måste då rejält ha förolämpat SE samtidigt som LP missar detta lr tiger om der för att det skulle vara förödande för OPs image o eftermäle.

Du antar att LP skulle vara tyst om det uppkommit en ordväxling innan hennes man sköts till döds på öppen gata?

Hon har ju nämnt i TV-intervjuer hur OP blivit ofredad på allmän plats av främlingar.

Det var inte obekant på den tiden att OP fick förolämpningar kastade efter sig.

LP gjorde vad hon kunde för att hjälpa polisen. Men hon var en privatperson. Värnade om sitt privatliv. Det ska hon ha heder för.

Nu idag är allt motsatsen. Nu förväntas du berätta om allt.
Fläcka ut privatlivet på sociala medier som en bekräftelsetörstande horunge.
Citera
2021-01-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ja det är en förenkling...

Men det ju också en sanning att omifall SE kom ut i tid så kan inte vara något annat än GM ..

Det var därför GW krånglade till det så mkt när han skulle påstå att SE kommer försent...!!

För GW insåg att om SE inte kommer försent så är han ju GM...
Jag har för mig att LGWP inte utesluter att han kommer ut i tid däremot tror han också att det är orimligt att SE ska hinna känna igen OP o tända till o få upp revolver på det lilla tidsfönstret.
Citera
2021-01-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ingen som föranlede till att en 53-åring kunde känna behov av att bära på en revolver för att gå hem från jobbet.

Men du svarar inte på frågan om Stig Engström bara kallpratar i 20sek kortare så vad gör du då av Stig..?

Tiden han kommer ut från Skandia är det enda väsentliga..

Kommer Stig Engström ut innan 23:21 så är han troligen GM..
Citera
2021-01-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Jag har för mig att LGWP inte utesluter att han kommer ut i tid däremot tror han också att det är orimligt att SE ska hinna känna igen OP o tända till o få upp revolver på det lilla tidsfönstret.

Jo men kommer han ut i tid så vart är då Stig när det skjuts ?
Citera
2021-01-19, 13:55
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow

I dokumentären "Palmemördaren" säger en gammal bekant och granne till SE att SE aldrig skulle klarat att hålla tyst om det.

Nej, SE störtade ut på gatan på morgonen när en granne skulle hämta morgontidningen att grannen inte behövde läsa tidningen, för han hade varit där och visste vad som hänt.

En mördare som störtar ut morgonen efter för att berätta för grannen att han var där och sett allt....
Senast redigerad av Herakleios 2021-01-19 kl. 14:04.
Citera
2021-01-19, 13:59
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:

Han kanske var rädd för rundsparkar från Kungen av Kungsan
Citera
2021-01-19, 13:59
Medlem
Citat:
I dokumentären "Palmemördaren" säger en gammal bekant och granne till SE att SE aldrig skulle klarat att hålla tyst om det.

Nej, SE störtade ut på gatan på morgonen när en granne skulle hämta morgontidningen att grannen inte behövde läsa tidningen, för han hade varit där och visste vad som hänt.

En mördare som störtar ut morgonen efter för att berätta för granben att han var där och sett allt....

Hur ser du på hans agerande vid mordplatsen? Han kommer dit,iakttar i en passiv roll och går sedan därifrån?
Citera
2021-01-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Men herregud. Skulle inte LP märka om det plötsligt i natten störtar ut en farbror ur en port(Skandia) och försöker ta kontakt och pratar och blir avvisad. Var finns logiken?

Om man nu måste hitta på teorier så måste de ju på något sätt hålla ihop och ha någon form av förankring och trovärdighet.
Nu finns det ju flera vittnen som menar att tre personer Olof, Lisbeth och mördaren gick tillsammans som i grupp en liten bit innan den ena personen plötsligt drog fram en pistol och sköt Olof så det är inte alls orimligt att det kan ha gått till så.Det förefaller rent av troligare än att SE bara var ett vittne på mordplatsen.Det baserar jag på vittnesmål helt enkelt.
Citera
2021-01-19, 14:07
Medlem
Citat:
Jo men kommer han ut i tid så vart är då Stig när det skjuts ?
Men det är ju bara en hypotetisk fråga.
Citera
2021-01-19, 14:09
Medlem
Herakleioss avatar
Det som fascinerar mig mest i uthängningen av SE som misstänkt GM är att i Sverige är det viktigare att hänga ut någon som skyldig än att man hittar rätt GM.

CP åtalades med fabricerade bevis och en vittneskonfrontation där vittnet fick veta hur den misstänkte såg ut och var missbrukare.

SE hängs ut för att han var på plats. Utan bevis.

Dags att reformera svenskt rättsväsende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in