2021-01-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Karin har 2 barn och inte några fler närmare anhöriga kvar samt bor i Stockholm.
Johanna har 6 barn, syster, mamma, mostrar kvar i Eskilstuna.
Jag har iallafall delat Expressen löp på min FB sida och skrivit ut hennes namn. Och vi har många gemensamma vänner från Eskilstuna!

Tycker att det är fel att hemlig hålla hennes namn nu.
Jag är från Eskilstuna och har varit skolkamrat med Karin samt att jag har haft Johannas Moster som chef och känner den andra Mostern.
Så varför ska Johanna hängas ut medans Karin får vara anonym.
Hängdes J ut innan domen vunnit laga kraft? För jag tror damen Liljas ansikte kommer hänga på löpet då. Inte förrän dess.
Citera
2021-01-19, 12:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hängdes J ut innan domen vunnit laga kraft? För jag tror damen Liljas ansikte kommer hänga på löpet då. Inte förrän dess.

Jo, hon av-anonymiserades i de vanliga blaskorna redan vid tingsrättsdomen.

Edit:

svt.se
"21 aug. 2017 — Klockan 11.00 föll tingsrättens dom i det uppmärksammade sommarstugemordet. Den så kallade Arbogakvinnan – Johanna Möller – döms till ..."
Citera
2021-01-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ja.

Edit: Kontot Dockland svarade tidigare -och bättre.
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-19 kl. 12:46.
Citera
2021-01-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Edit:

svt.se
"21 aug. 2017 — Klockan 11.00 föll tingsrättens dom i det uppmärksammade sommarstugemordet. Den så kallade Arbogakvinnan – Johanna Möller – döms till ..."
Tack. Det är kanske så att media tar det säkra före det osäkra för att inte få en saftig stämning på halsen vid ett ev friande i HR. Lite skillnad på folk och folk tydligen.
Citera
2021-01-19, 12:48
Medlem
Citat:
Tack. Det är kanske så att media tar det säkra före det osäkra för att inte få en saftig stämning på halsen vid ett ev friande i HR. Lite skillnad på folk och folk tydligen.
Gissar att du egentligen menar att det är skillnad på folk och jurister?
Citera
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Varför är det så viktigt med namnpublicering för folk här i tråden? Namnpublicering är inget straff, i så fall bör den som hängs ut i media få lägre straff av domstolarna.

Hon är ändå redan känd för alla som betyder något. Det här har slagit ner som en bomb i jurist-Sverige. Om herr Karlsson och herr Mohammed inte får läsa vem det är spelar ingen roll då de glömt sekunden efter ändå.

Lite lustigt med någon som skriver ”lilla Karin” hela tiden. Vad är litet med henne? För ung är hon ju inte.

Hon har fått ett kännbart välförtjänt straff. Räcker bra så.
Citera
Medlem
crocodilelilos avatar
I domen pratas det om ett flashback inlägg som skulle gjort av Fellenius den 10 februari 2019. Jag har inte sett något om detta inlägg i FUP'en jag har även försökt leta med hjälp av sökfunktionen på flashback men tydligen är mina sök-skills inte tillräckligt bra. Är det någon annan som kanske har bättre sök-skills som kan försöka hitta inlägget?

Citat:
Beatriz Fellenius skrev också ett inlägg på internetforumet Flashback den 10 februari 2019 som i korthet återger Cecilia Fellenius beskrivning av händelseförloppet.
Citera
2021-01-19, 12:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Det lutar åt att det kan stämma ja.
Citera
2021-01-19, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Vem handlar tråden om? Den fällda kvinnan såklart.

Återigen, argumentet för media att utelämna namn/bild i tidningarna kan vara för att barnen, som är oskyldiga, inte ska drabbas av att deras morsa syns på löpsedlarna. Lägger som sagt ingen egen värdering i det utan konstaterar bara att det är ett rimligt argument.
De har legat väldigt lågt rent generellt trots udda aktör i målet.
Det var rätt kreativ rapportering inledningsvis oavsett sekretess el inte. Sen bom stopp, finns inga murderous mum som tonats ner likt KL.

Det är nog mer frågan om vad de får i bakhasorna ända upp i HD - än respekt för några barn.

Besatta KL är duktigt på att hota sig fram genom livet med Svea rikes lag i högsta hugg.
Alternativt privat med folk som springer hennes ärende i utbyte mot fagra löften och guldtackor. Ihop med tårdrypande berättelser.

En kvinnlig fd domare som beter sig som de kriminellas kvarter vore hennes egen bakficka - men ute efter en av de flottare lägenheterna i stan - förklädd till luffare för att matcha sin mission.
Sjukersättning, knapptelefoner, lånar soffor, lån som inte betalas, ber om skjuts och upprätthåller ett sken av svaghet, offer och utsatthet.

God för miljoner. 🤣

En självömkande parasit som surfar på andras emapti.
Citera
2021-01-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gissar att du egentligen menar att det är skillnad på folk och jurister?
Du gissar fel. Jag menar att man inte vågar hänga ut namnkunniga personer till skillnad från vanliga svenssons.
Citera
2021-01-19, 12:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

Edit:

svt.se

Det är en viss skillnad på Karins och Johannas fall, I Karins fall så överlevde offret men i Johannas fall så dog offret. Och jag har aldrig sett media lägga upp bilder och namn på förövare där offret har överlevt. Det är trots allt en väsentlig skillnad mellan mord och mordförsök.
Citera
2021-01-19, 12:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny788
14 år är för milt, borde fått livstid. Både den som gav uppdraget och den som utförde det. Ett planerat mord!! Helt galet att hon även har det jobb hon har. Totalt psykfall

Finns det tidigare fall i Sverige där en misstänkt har fått livstid för försök till mord? Visserligen hoppas jag på livstid för KL men jag undrar om det är möjligt ur juridiskt perspektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in