2021-01-19, 05:30
Medlem
[quote=Hatabaka|74369350]
Citat:
Ursprungligen postat av Geeez

Jag tycker det ser ut som att tre personer och M är där.
Det ser ut som att en ytterdörr på ett hus mittemot är öppen och en står där och två personer lite längre åt vänster.

Och hur var det med bilen som hade hörts under natten..
det finns två bilar som cirkulerar om man söker i umgänget..och det är ungdomar som rör sig runt med bil förstår man också av deras konton.
Citera
2021-01-19, 05:49
Medlem
stom72s avatar
Kan någon vara vänlig och lägga ut dessa filmer på tuben?
Citera
2021-01-19, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Vet inte om det är för att klockan är 03:00 eller om det verkligen stämmer men satt och försökte redigera videon lite för att se ifall det gick att urskilja på något bättre sätt.
Kollat på originalet nu säkert 200 gånger och testat redigera på olika sätt

En video från det sista klippet som delades fast redigerad, någon som ser något annat eller är det jag som måste sova och trott att jag blivit en mästare på att redigera?

Ser ut som att någon står i vit hoodie(?) precis vid fönsterkarmen

https://www.mediafire.com/file/p1tt92deb4t7a4u/FullSizeRender.mov/file

Edit: någon som står i bakgrunden av hon som filmar eller är jag helt snurrig?
Filmen pausad i sista stunden och ändrad lite:

https://www.bildtagg.se/bild/e5kpzg9erhe8j0bwers2l1wm
Ser ut som han håller en mobil mot örat.. Pappan?
Citera
2021-01-19, 06:26
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä tror det är rent skitsnack. Deras lugna killfest verkar allt annat än lugn om man ska döma av rykten i tråden om alkohol/droger och den vidriga slagsmålsvideon.

Vi ser ju nu att ryktena om brödernas slagsmål visade ju sig vara sanna trots att visa i tråden häcklade detta.
Slagsmålsviddo?! Fan va man inte hängt med här.

Sen att de hade en lugnt grabbkväll har inte jag Trott på sen dag ett.
Citera
2021-01-19, 06:30
Medlem
Inlägg 1774 och 1775 har bra sammanfattningar av fallet.

Jag kommer är inte den bästa på sammanfattningar av alla trådar som dessa men tänker att det finns en del teorier nu vi borde kunna testa nu och en i taget.
Då kommer även varje teori lyfta det vi inte ser i sammanfattningen, nya saker som dykt upp och personer.

Ytterst viktigt att att sammanfattningen är objektiv för att kunna användas!
Vem är grym på dessa sammanfattningar jag ser att sherlocksnake har en förmåga att vara objektiv i ämnet!

Jag kan i pm ge feedback om någon vill ha stöd av processen det kanske även andra kan ställa upp med?

Olika delar:

M: bakgrund
skola, sport, fritid, dataspel, nickname, gamla konton, nära relationer, vänner med bilar osv. Inte typ pappa verkar vara en skitstövel då det kanske inte har att göra med saken?

Kvällens tidslinje:
Från morgon till sista iakttagelsen, med tillhörande adresser.

M beteende
Det beteende som folk har sagt att M har under kvällen, kopplat till plats, tid och person som uttalat sig.

Bilder och filmer

Något mer?

Sen testar vi en teori i taget tillsammans även om vi själva inte anser att den är rätt, men varje teori kan ge något nytt vi inte tänkt på förut.
Citera
2021-01-19, 07:19
Medlem
Just det med tanke på att M frågat efter Te..
finns det någon person i Ljungby som kallas Te, T eller något.. bara en tanke..
Citera
2021-01-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Inlägg 1774 och 1775 har bra sammanfattningar av fallet.

Jag kommer är inte den bästa på sammanfattningar av alla trådar som dessa men tänker att det finns en del teorier nu vi borde kunna testa nu och en i taget.
Då kommer även varje teori lyfta det vi inte ser i sammanfattningen, nya saker som dykt upp och personer.

Ytterst viktigt att att sammanfattningen är objektiv för att kunna användas!
Vem är grym på dessa sammanfattningar jag ser att sherlocksnake har en förmåga att vara objektiv i ämnet!

Jag kan i pm ge feedback om någon vill ha stöd av processen det kanske även andra kan ställa upp med?

Olika delar:

M: bakgrund
skola, sport, fritid, dataspel, nickname, gamla konton, nära relationer, vänner med bilar osv. Inte typ pappa verkar vara en skitstövel då det kanske inte har att göra med saken?

Kvällens tidslinje:
Från morgon till sista iakttagelsen, med tillhörande adresser.

M beteende
Det beteende som folk har sagt att M har under kvällen, kopplat till plats, tid och person som uttalat sig.

Bilder och filmer

Något mer?

Sen testar vi en teori i taget tillsammans även om vi själva inte anser att den är rätt, men varje teori kan ge något nytt vi inte tänkt på förut.

Så du vet vad som hände mellan att han lämnade Grabbfesten och sista iakttagelse? Tror att lösningen som vad som hänt finns där
Citera
2021-01-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zethire1
https://www.mediafire.com/file/bdp3pl7j6mlh21o/YouCut_20210119_005313967.mp4/file

Lägger upp min version här, klart och tydligt ser man han fortsätta.

Ser det ut som han haltar eller är det bara dålig bild?
Citera
2021-01-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Så du vet vad som hände mellan att han lämnade Grabbfesten och sista iakttagelse? Tror att lösningen som vad som hänt finns där

Nä jag har bara en teori men inget bekräftar mer än på iakttagelser jag gjort.
Men för att veta vad som hände under den timmen behöver vi veta vilka som vet vad som kan ha hänt..
Citera
2021-01-19, 08:59
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zethire1
https://www.mediafire.com/file/bdp3pl7j6mlh21o/YouCut_20210119_005313967.mp4/file

Lägger upp min version här, klart och tydligt ser man han fortsätta.

Tack! Här ser man riktigt bra! Man ser också att han springer konstigt. Framåtlutad och haltar? Tänker att han antingen mår dåligt psykiskt eller gjort illa sig. Vet vi något om vilka ev droger han tog under kvällen?
Citera
2021-01-19, 09:00
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Ser det ut som han haltar eller är det bara dålig bild?
Tycker också att han haltar!
Citera
2021-01-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Har du varit på plats , och sett sökområdet? Inne i Ljungby tätort bland husen har många privatorganisationer sökt många gånger , i ytterområdena är det vegetation av olika art sankt , blött snårigt i skogsområden.. Med skaderisk för de sökande. Jag har varit med och sökt i 13 timmar under Söndagen så jag har en del insyn i området

Du som har sett området och vet hur en verklig tid skulle ta mellan de områden han har rört sig mellan vilken tid skulle det ta då?
Eftersom en timma är borta måste den fyllas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in