Citat:
Ursprungligen postat av
svinkel
Det är hennes man som äger de fordonen.
Ja, det är hans bilsamling. Står i hans sörmländska slott så de körs inte. Notera att den Lamborghini Diablo som står angiven i listan som ”röd” egentligen är rosa. Den enda i världen som lackats redan i fabrik med den kulören - lite kul! Nej, hon körde nog sin (leasade?) vita MB GLC SUV med rosa logga på ”Bathina - en podcast”, svår att missa.
Sedan finns det alltid två versioner. Hon säger att cyklisten gjorde fel. Och där tror jag henne eftersom cyklister gör det mesta tokigt i trafiken i Stockholm. Särskilt sedan Daniel Hellden (mp) fick igenom de ogiltiga vägmärkena som visar att cyklister ”får” cykla mot enkelriktat. Ett vägmärke han hittat på själv och som helt saknar stöd i lagen.
https://stoppapressarna.se/svenskt/bathina-philipson-atalas-efter-vansinnesfard
Citat:
– Han cyklade mitt i vägen mellan bilarna och försökte inte hålla avstånd eller cykla in mot kanten. Annars hade jag kört på honom. Jag gjorde allt för att hålla mig så långt borta från honom som möjligt. Jag hade kunnat köra kaxigt och kört nära honom men han kan vara glad att det inte var en idiot som körde.