• 1
  • 2
2021-01-18, 17:15
Medlem
forlatforatts avatar
Länk

Svensk dokumentärserie om polisinfiltratören Peter Rätz som under sju år infiltrerade flera grupperingar inom den organiserade brottsligheten. Året är 1995 och Peter Rätz arbetar som bartender på flera av Stockholms innekrogar.
Genom sitt arbete kommer han i kontakt med personer inom den kriminella världen och kontaktas därför av polisen med ett erbjudande om att bli informatör.
Citera
2021-01-18, 17:25
Medlem
Turist i tidens avatar
Intressant serie, men för lång.
Citera
2021-01-18, 17:46
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Ja det här var väl inget nytt men jag plöjde den ändå.
Citera
2021-01-18, 18:36
Medlem
Tarrous avatar
Hur många P3 Dokumentärer och böcker har inte publicerats om detta...
Citera
2021-01-18, 21:54
Medlem
wizzmans avatar
Jag tycker det var intressant, men jag tror Rätz utelämnar endel detaljer mellan raderna.
Citera
2021-01-19, 08:57
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tycker det var intressant, men jag tror Rätz utelämnar endel detaljer mellan raderna.
Förmodligen är det så. Men samtidigt får man hålla i minnet att polisledningen tiger som muren, så hela sanningen lär aldrig komma fram.
Citera
2021-01-19, 18:41
Medlem
Tage Åatröm verkar vara psykopat. Han kastar Peter Rätz under bussen minst sagt. I intervjuerna med Tage gör han sig lustig över Peter och visar ingen empati eller respekt för hur vad han gjort eller hur han behandlats. Skämtar om att det inte var så mycket terror i att ligga på mage efter polisimgripande, med terror-tisha på sig. Den kommentaren från Tage vittnar om att han på ngt vis inte såg Rätz som del av polisarbetet.
Citera
2021-01-25, 11:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Intressant serie. Har inte haft tid att titta ännu. Men jag har läst boken om Peter, den var väldigt bra. Läste nästan ut den på en gång.
Citera
2021-01-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Tage Åatröm verkar vara psykopat. Han kastar Peter Rätz under bussen minst sagt. I intervjuerna med Tage gör han sig lustig över Peter och visar ingen empati eller respekt för hur vad han gjort eller hur han behandlats. Skämtar om att det inte var så mycket terror i att ligga på mage efter polisimgripande, med terror-tisha på sig. Den kommentaren från Tage vittnar om att han på ngt vis inte såg Rätz som del av polisarbetet.*

*påminner om Therese Tang - hon fick inget positivt från polisen (bara GW gav henne credit o en del media)
Citera
2021-01-26, 23:12
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Tage Åatröm verkar vara psykopat. Han kastar Peter Rätz under bussen minst sagt. I intervjuerna med Tage gör han sig lustig över Peter och visar ingen empati eller respekt för hur vad han gjort eller hur han behandlats. Skämtar om att det inte var så mycket terror i att ligga på mage efter polisimgripande, med terror-tisha på sig. Den kommentaren från Tage vittnar om att han på ngt vis inte såg Rätz som del av polisarbetet.

Nja, nog verkade han ha dåligt samvete för hur polisen behandlade Rätz.

Största skämtet är ju Götblad, att hennes karriär inte låg i ruiner efter detta är obegripligt.
Citera
2021-02-03, 08:54
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Såg hela serien igår och tycker att den var bra. Jag som läst hans bok visste om det mesta som togs upp i serien. Det störiga med serien var att de hela tiden visade vyer över olika städer och visade samma bilder och filmklipp om och om igen och det kändes lite tjatigt till slut, lite som om det bara var utfyllnad på serien så att det skulle bli sex avsnitt.
Citera
2021-02-08, 10:11
Medlem
Märkligt att Leif Jennekvist inte nämndes - han har ju också varit med i egenskap av chef över Liljegren
- typ mellan Liljegren o Götblad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in