2021-01-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
921 inlägg och du vet alltså inte ens vilken lägenhet det handlar om? Tror du behöver läsa mera och skriva mindre.

HOL har väl sålt lägenheten under 2020, det lustiga var väl att Karin var skriven på lägenheten tills denna försäljning, trots att utflytt och utköp skedde flera år tidigare.
Citera
2021-01-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
HOL har väl sålt lägenheten under 2020, det lustiga var väl att Karin var skriven på lägenheten tills denna försäljning, trots att utflytt och utköp skedde flera år tidigare.
Ja, jag citerade den delen i ett inlägg lite längre upp. Hon verkar ha fått väldigt bråttom att få honom dödad efter att annonsen kom upp, så någon sorts koppling verkar hon ju ha till bostaden.
Citera
2021-01-18, 19:37
Medlem
Det snackades tidigare i tråden om en misstänkt fejkad blåtira. Det låter fullt rimligt med tanke på det här från domen:

"Vittnet Håkan Håkansson har uppgett att Karin Lilja bett honom misshandla henne. Han spekulerade i att hon på något sätt ville använda det mot sin före detta man"
Citera
2021-01-18, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Uppenbarligen ser polisen fortfarande kopplingar till lägenheten. Varför tror du att dom ser det som relevant?

. Den 17 april 2020 skulle den fastighet i Långvind som Karin Lilja och Henrik Olsson Lilja ägde tillsammans visas inför en offentlig auktion veckan därpå. Det skulle kunna vara ett skäl till att Karin Lilja ville påskynda ett nytt försök att döda Henrik Olsson Lilja.
Långvind ligger inte i Stockholm... och är ingen lägenhet
Citera
2021-01-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Långvind ligger inte i Stockholm... och är ingen lägenhet
Aha missade den detaljen. Är det fritidshuset som nämns i FUPen?
Citera
2021-01-18, 19:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Idag 2021-01-18 maila jag till Expr. journalist som skrev artikeln, Joha* Ronge. Inte fått svar. Förväntar mig inte det egentligen.

Ämne: Angående "Toppjuristens" dom idag

Hej! 🙋‍♀️
Tack för en mycket klar och bra saklig skriven artikel, ang ovan nämda ämne.
Min stilla undran är ändå; När ska hon, den nu dömda "toppjuristen" få utskrivet sitt namn och med dito tillhörande ansiktsfoto i Expressen?
"Andra" givetvis dömda, brottslingar, mördare mm kan jag som läsare få både namn och foto på. Mvh/ ***
Jag skumläste artikeln i dag på paddan och skulle läsa den på datorn men fick scrolla för den ligger under gamla nyheter och annat väldigt långt ner.
Det här är ju en stor nyhet. Varför sänker dom ner den så?
Citerar lite då artiklar kan försvinna. Kolla klippet i artikeln där reportern berättar om intervjun när Karin hade blivit släppt från första häktningsförhandlingen.

Hon ligger bakom mord- planen mot Olsson Lilja
Publicerad 18 jan 2021 kl 10.56
Den tidigare toppjuristen fälls för att ha beställt mordförsöket på advokat Henrik Olsson Lilja.
Straffet blir 14 års fängelse.

I ett pressmeddelande skriver Stockholms tingsrätt:
”Genom utredningen anser tingsrätten att det är klarlagt att kvinnan under ca ett års tid uppdragit åt flera personer att döda” Henrik Olsson Lilja.

I april i fjol dömdes bankrånaren Billy Rieloff, 55, för mordförsöket.

En kvinnlig tidigare toppjurist som Olsson Lilja haft en långvarig konflikt med blev tidigt misstänkt för att ha beställt attacken.
Hon anhölls kort efter mordförsöket men bevisningen räckte inte för häktning. Nyligen frisläppt mötte hon Expressen och sa då om åklagaren Lucas Erikssons insats i rättssalen:
– Det var ingen superklippa direkt.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-ligger-bakom-mordplanen-pa-olsson-lilja/

Men där hade Karin fel för åklagarna var bl.a. Lucas
Åklagare
Kammaråklagarna Lucas Eriksson och Frida Rylander
Senast redigerad av Timeout 2021-01-18 kl. 19:52.
Citera
2021-01-18, 19:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Aha missade den detaljen. Är det fritidshuset som nämns i FUPen?
Ja.
Citat:
Eftersom parterna inte kommit överens, skall fastigheten därför tillskiftas parterna med deras
andelar, hälften Vardera. Detsamma skall gälla gemensamt lösöre på fastigheten.
Med hänsyn härtill upptas fastigheten inte till något uttryckligt skiftesvärde i
bodelningen
,

Äh, läs själv istället https://docdro.id/RbZ30DM
Citera
2021-01-18, 19:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Idag 2021-01-18 maila jag till Expr. journalist som skrev artikeln, Joha* Ronge. Inte fått svar. Förväntar mig inte det egentligen.

Ämne: Angående "Toppjuristens" dom idag

Hej! 🙋‍♀️
Tack för en mycket klar och bra saklig skriven artikel, ang ovan nämda ämne.
Min stilla undran är ändå; När ska hon, den nu dömda "toppjuristen" få utskrivet sitt namn och med dito tillhörande ansiktsfoto i Expressen?
"Andra" givetvis dömda, brottslingar, mördare mm kan jag som läsare få både namn och foto på. Mvh/ ***

Bra gjort!

Men jag tror att Expressen får sätta Leif Brännström på ärendet, han håller ju på med att ta heder och ära av Ebba Busch för hennes olyckliga fastighetsaffär, där djävlar visas det ingen hänsyn till att Ebba Busch har två minderåriga barn, visserligen är de små men de blir väl läskunniga de också vad det lider.

Kasta in honom så borde namnet komma ut i versaler.

Som sagt, det är skillnad på folk och fä!
Citera
2021-01-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
DDR-TV?

"I som här inträden låten hoppet fara" är nog min spontana reaktion om vad SVT kommer att prestera angående Karin Lilja, jag hoppas jag har fel men tror inte att så är fallet.
Du har inte fel.
Se min editering.

Inte DDR-TV.
Värre: Kim Jong-Un TV
Citera
2021-01-18, 20:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har inte fel.
Se min editering.

Inte DDR-TV.
Värre: Kim Jong-Un TV

Sorgligt nog är jag inte ens förvånad.

Årets toppnyhet (när det gäller spektakulära brott) förbigås med tystnad, allt ska in under mattan och förtigas, pratar eller skriver man inte om det så har det aldrig hänt.
Citera
2021-01-18, 20:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja.
Citat:
Eftersom parterna inte kommit överens, skall fastigheten därför tillskiftas parterna med deras
andelar, hälften Vardera. Detsamma skall gälla gemensamt lösöre på fastigheten.
Med hänsyn härtill upptas fastigheten inte till något uttryckligt skiftesvärde i
bodelningen,

Äh, läs själv istället https://docdro.id/RbZ30DM
Tror du hen fattar nu? Tveksamt...

Ja det är lätt att "missa" detaljer när man inte är påläst.

Det fanns en lägenhet på Kungsholmen i Sthlm som är skiftad vid bodelningen nov 2016 och den såldes förra året och HOL bor inte kvar där längre.

Sen finns det ett fritidshus i Långvind, Hudiksvalls kommun, Hälsingland som skulle säljas 2020 som dom ägde gemensamt. Där uttalade Karin att hon skulle göra allt för att jävlas vid den försäljningen.
Man kan samäga något även efter en skilsmässa men att blanda ihop en lägenhet i Sthlm med ett fritidshus i Hälsingland och sen gorma på andra att dom inte är pålästa
Citera
2021-01-18, 20:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om hon har skador i sanningscentrat?
😂

Hon behöver en svalkande RPU. Undrar vilken roll hon intar på avd?

1. Hon påstår att hon var inlagd flera månader år 2014 för en traumatisk hjärnblödning.

Enligt ett tidigare läkarutlåtande i en dom låg hon inne ett par veckor på rehab för en liten hjärnblödning med god prognos.
Hon gick ut och söp under vårdtiden och omhändertogs via LOB.

2. Stämpling och förberedelse till mord pågår under perioden 2018-08-01 -- 2018-10-30.
Hon träffar CF i juli.
I samma veva hinner KL med att anmäla HOL för grov kvinnofridskränkning (2018-07-10).

Under hösten försöker KL få till ett möte med HOL. Hon heter då Stefan.

I augusti skickar hon intyg på hunden gällande hennes överklagan ang vårdnad om barnen.
Det sket sig.

KL har även överklagat besittningsrätten.
I september är hon sängliggande och kan inte inställa sig till Huf. Istället för läkarintyg skickar hon foto på en blåtira, sittande i ett kök.
Hon orkar inte medverka via telefon heller och begär anstånd.

" 2018-09-11 Tel med KL som uppger följande. Hon har utsatts för misshandel och är sängliggande sedan en vecka."

"2018-09-12 Tel KL. Hon uppger att hon är i för dåligt skick för att inställa sig idag. Hon tror inte att hon har tillräcklig ork för att kunna närvara på telefon heller."

KL är således sängliggande, hon kan inte ens närvara via telefon säger hon till rätten.

Det är begripligt, för det tar nog på krafterna att planera mord.
Förutom vila behövs förtäring och dryck. Så hon far runt i en taxi och besöker flertal ställen under denna tidsperiod.

9 september gör KL bankomattuttag i Sickla. Handskar och kniv till torpeden inhandlas i Barkarby samma dag av CF.

10 september åker KL taxi Nacka-Spånga.
11 september åker hon Tensta-Fridhemsplan.
12 september är hon på Sushi Daiishi i Sundbyberg.
14 september är hon i Nacka och Sickla köpkvarter.
Det är Taco Bar, Thai korat och Minh restaurang ihop med CF och några uttag på Direkten.

26 september faller även domen om två fall av våldsamt motstånd mot poliser.

3. Hon säger i p-utredningen att hon fick en ny (traumatisk) hjärnblödning i november 2018.

Hon sökte bostad via kommunen men beviljades enbart tillfällig hemtjänst (som hon struntade i). Ärendet avskrivs i januari.
Det lär väl vara baserat på nåt läkarintyg.

Man skulle väl tycka att hon skulle bli medtagen och orkeslös men det är full rulle.

Efter att hon varit arrogant och hånat ÅK och tvättar hon sin smutsiga byk i MRs tvättstuga.

.. sen chattar hon på encrochat, agerar som den värsta Agatha Christie om att brev ska brännas och diskreta möten i mörkret.

Encrochat telefonen ska bortförklaras med att domarna är dumma i huvudet ang elektronik om hon åker fast.
Alternativt att hon har den till sexchatt eller till samtal med sina barn.
Jättenormalt.

Hon kontaktar domaren och ber om anstånd ang Långvind och överklagar även till Högsta domstolen.
Hon säger att hon tänker försvåra för HOL ang försäljningen.

Hon hinner även med att vara våldsam mot barn och bli utkastad från ännu en soffa.

Under 2018 får hon körkortet indraget i april, stämning tredskodom i början på december.

Hon bor hon sin bodyguard och pojkvän Max, ser honom senast 2018 enligt förhör. Luddiga tidsuppgifter om när hon blir knivhuggen i Sarajevo.
När hon kontaktar HJ på våren 2018 påstår hon att hon varit på sjukhus för misshandel.
I december 2017 är det dock fart på henne hos expolisen iaf, förhör för misshandel och hemfridsbrott enligt tråduppgift.

HJ berättar att hon bor gratis, köper mat nån gång och pga av neurologiska besvär tittar hon mycket på Netflix och sover på dagarna.
Det är nog många omhuldare som förvånas över hur företagsam och aktiv hon är. Förutom att hon är en stenrik parasit.

Undrar vart hon gömt guldtackorna?
Med tanke på mobiler i hundbajspåsar så är det kanske inte så avancerat.
Nu när domen har kommit är det en njutning att läsa din sammanställning develi
Nu får Karin äntligen någonstans att "bo" i ett antal år framåt och behöver inte parasitera på sin vänner. Dom få som har gått på hennes alla lögner.
Har hon några kvar nu tro?

Var finns guldtackorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in