2020-01-11, 09:19
Medlem
Bayn Europe utvecklar och marknadsför*sötade fibrer*som används av livsmedelsindustrin för att minska mängden socker och kalorier i*sina produkter.

https://www.bayneurope.com/sv/

Två nya PM i ryggen med samarbete och förvärv.
Vad tror ni om detta bolag framöver?
Citera
2020-12-08, 13:41
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Bolaget gör riktad nyemission till en rabatt på 1 procent. Kursen har stigit 6 procent när jag skriver detta inlägg.

Edit: Bolaget heter Bayn Group nu.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-12-08 kl. 13:45.
Citera
2021-01-18, 18:23
Medlem
bajssprutans avatar
Jag är så jävla sur att jag inte hoppade på den här i somras. Är skiten ens gott ?
Styrelseledamot som handlade för 600 lax idag.
Citera
2021-01-18, 18:51
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag är så jävla sur att jag inte hoppade på den här i somras. Är skiten ens gott ?
Styrelseledamot som handlade för 600 lax idag.

Jadå. Jag tycker dock bättre om Lidls proteingodis. Det verkar jag dock vara ensam om. Bayns produkter finns i nästan alla butiker under namnet Njie. Bara att testa. De verkar sälja okej.

Rätt säker att trenden med proteingodis och godis där socker ersätts av kostfibrer kommer fortsätta.
Citera
2021-01-18, 19:18
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jadå. Jag tycker dock bättre om Lidls proteingodis. Det verkar jag dock vara ensam om. Bayns produkter finns i nästan alla butiker under namnet Njie. Bara att testa. De verkar sälja okej.

Rätt säker att trenden med proteingodis och godis där socker ersätts av kostfibrer kommer fortsätta.
Ja, själv äter jag väldigt lite godis men tidigare hälsogodis har smakat apröv.
Men jag förstår definitivt nyttan av att ersätta raffinerat socker med proteiner istället.
Får smaka innan jag bestämmer mig.

Det jag ser är väl att dopaminkicken och insulinrusningen saknas, jag undrar hur stor del av upplevelsen det är för gottegrisar. Smyg ner lite efedrin i smeten så blir de kalorinegativa och stimulerande.

Jag dumpade av lite av liket Cloetta idag, kanske är det ett tecken ? Köper en påse i morgon.

Det här kan vara likt Tesla, att Bayn skaffar sig en stor marknadsandel innan sockermånglarna fattar vad som hänt. Och deras sena försök blir nog inte så smaskiga.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-18 kl. 19:30.
Citera
2021-01-18, 19:45
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Bolaget gör riktad nyemission till en rabatt på 1 procent. Kursen har stigit 6 procent när jag skriver detta inlägg.

Edit: Bolaget heter Bayn Group nu.

Är blattepumparna kvar i Bayn fortfarande? Lite sugen på att ta position igen annars.
Citera
2021-01-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Är blattepumparna kvar i Bayn fortfarande? Lite sugen på att ta position igen annars.

Vilka?
Citera
2021-01-20, 21:05
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Denna aktie har inte varit haussad. Kolla bara på tråden här på Flashback. En hausse-aktie har alltid en tråd med många inlägg. Även placera forumet har varit rätt segt tills på sistone.
Citera
2021-01-21, 09:02
Medlem
Hoppade på Bayn relativt sent vid en kurs på 14,32 lite innan julafton.
Självklart blev det lite spänt då den stigit som den gjort. Aktien sjönk ner till 12-13krs nivån men har börjat hämta sig efter konsolidering. Detta är ett tydligt tecken på att den skyhöga ökning Bayn gjort är här för att stanna.
Den här veckan har Bayn kommit upp i en ny topp och jag blir inte förvånad om vi ligger på omkring 35-40kr mot slutet av året.

Det här är en koncern som är extremt aggressiva på marknaden med flera förvärv under 2020 och förvärvstakten tycks hålla i sig.
Det känns som att det kan bli nåt stort det här.

Kommer verkligen bli ett spännande år!
Citera
2021-01-21, 12:56
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Denna aktie har inte varit haussad. Kolla bara på tråden här på Flashback. En hausse-aktie har alltid en tråd med många inlägg. Även placera forumet har varit rätt segt tills på sistone.

Pump-profilen Lahdo Maradona m.fl. haussade Bayn mycket i somras. Lahdo lovordade även att han skulle ta bolaget till över miljarden i börsvärde innan nyår.

Däremot har Bayn legat i stark expansiv fas senaste halvåret och har stor potential för fortsatt ökning. Kan man slå igenom på amerikanska marknaden så vore det fantastiskt. Deras produkter är ju helt klart behövliga där.
Citera
2021-01-21, 12:58
Medlem
bajssprutans avatar
Jag avvaktar bättre köpläge. Jag börjar fundera om jag ens borde ta pos här.

De bästa investeringarna blir alltid sånt jag gillar och har koll på. Jag äter fan inte ens godis.
Citera
2021-01-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Pump-profilen Lahdo Maradona m.fl. haussade Bayn mycket i somras. Lahdo lovordade även att han skulle ta bolaget till över miljarden i börsvärde innan nyår.

Däremot har Bayn legat i stark expansiv fas senaste halvåret och har stor potential för fortsatt ökning. Kan man slå igenom på amerikanska marknaden så vore det fantastiskt. Deras produkter är ju helt klart behövliga där.

Må så va men efter konsolideringen som tillkom efter sommaren började en kraftig ökning vid början av december, och så vitt jag vet har absolut inte Bayn haussats upp i närheten av många andra bolag vi ser.
Det finns en potentiell att risk att kursen är som högst nu, absolut. Är du en kort-investerare eller trader då kanske du bränner dig mellan nergången och uppgången men långsiktigt tror jag på det här bolaget.

Dem gjorde ett riktigt bra år 2020 och planerar på att fortsätta i liknande takt.
Som du säger, amerikanska marknaden hade verkligen varit något
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in