2021-01-18, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Du läste inte rapporten, va?

Den säger typ "Buhu, det är orättvist att alla skyller på Ryssland och inte Kina för en gång på 60-talet sa nån att något var orimligt fast sen sa nån emot och han hade rätt!"

Nä, men det är möjligt att han har rätt i sakfrågan som rapporten behandlar - att hotet från Kina inte tagits på tillräckligt stort allvar - men det påvisas ju ingen faktisk lyckad påverkan på valet?
Sanningen kommer alltid fram förr eller senare.

Ska vi säga att du gör offentlig avbön på torget och sedan springer och dränker dig i närmaste sjö när sanningen kommit fram?

De inblandade måste nog bara bli tillräckligt gamla och dö innan det hemligstämplande materialet kan släppas.
Det är ju standardförfarandet hos korrupta makthavare.
2021-01-18, 16:27
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Umm... att man konspirerat med främmande statsmakt är knappast en "nothing burger", det är högförräderi, och något man kan få dödsstraff för!

Vem är "man"? Department of Deep State?

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är inte bara 3 sidor men dessa som visas nu är unclassified. Finns mer. Inte säkert det står något direkt användbart där i och för sig.

Absolut, "vi har en massa bevis men vill inte visa det för någon." Okeeeeeej.

Nu har det läckt ut att Bill Barr blev fly förbannad över Trumpetens gapande och skrikande om att DoJ inte hade gjort tillräckligt att "hitta bevis".

Citat:
Axios’ Jonathan Swan reported that despite Barr’s public efforts to uphold his partnership with Trump, the former AG was growing increasingly “annoyed and frustrated” and frustrated with the president’s antics throughout the last half of the year. Barr seemingly tried to avoid Trump for months by dealing with his staffers instead, but this came to an end after the election when Trump complained that the Justice Department wasn’t doing enough to advance his unsubstantiated claims that the contest was “rigged.”
Citat:

Barr responded by telling the president that the DOJ looked into the major fraud claims that Trump’s lawyers were running with, and found that “it’s just bullsh*t.”

“These things aren’t panning out,” Barr said. “The stuff that these people are filling your ear with just isn’t true.”

https://www.mediaite.com/politics/you-must-hate-trump-president-reportedly-blew-up-at-barr-for-telling-him-stolen-election-claims-were -all-bullsht/

Whooops.
2021-01-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
BREAKING NEWS:

ÄNTLIGEN! Nu har John Ratcliffes rapport slutligen släppts. och yup, PRECIS som vi alla redan visste, så konstateras det nu att Kina manipulerat USA valet 2020!

https://www.theepochtimes.com/china-sought-to-influence-2020-us-election-director-of-national-intelligence-assesses_3659981.html

https://www.scribd.com/document/491038048/Ratcliffe-Views-on-Intelligence-Community-Election-Security-Analysis#from_embed

Joe Biden blir INTE en legitim president! Hans valseger är beordrad och framställd av Kina! Joe Biden är en marionett till Kinas regim, en sann Quisling och en fiende till USA som nation! Han bör avlägsnas snarast möjligt!!
Snacka om att övertolka rapporten. Hans slutsats "..China sought to influnce the 2020 U.S. federal elections,.."
De försökte alltså att påverka valet enligt honom precis som Ryssland försökte med 2016 åt trump.
Hur du drar det till att Biden är en marionett och inte legitim vald är mental gymnastics.
2021-01-18, 16:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Tro det eller ej men jag är inte helt utan juridisk utbildning. Däremot är jag inte direkt vass på USA.

Du har så klart rätt i sak men det är inte det som är min poäng. Även om det inte är rätt så utred när det är något så allvarligt som valfusk och där anklagelserna kommer från välrldens näst mäktigaste person. För att kunna visa folket att man HAR utrett det och för att nästa president ska kunna ena folket.

Nu har USA väldigt många miljoner invånare som är skogstokiga och helt övertygade om att valet är riggat och stulet. Jag är absolut för Andra tillägget till USA:s konstitution men jag förstår att inte Biden är det, speciellt inte med dessa förutsättningarna. 320 miljoner vapen hos befolkningen i USA.

Därför skulle domstolarna tagit det på allvar, utrett och verkligen visat resultatet av utredningen. Inte baserat på normala förhållanden utan för USA's framtid.

Är du med mig?

Det är helt och hållet irrelevant hur många miljoner som tror på Donald Trumps anklagelser om valfusk. Det som är relevant är när domstolen gör sin bedömning om hur pass starka bevis som presenteras. Det har olika domstolar gjort över 50 gånger och det slutar med att domaren tycker att det är slöseri med tid att ta upp fallet eftersom det inte kommer att leda till någon dom eftersom det inte fick tillräckligt starka bevis.

Ett bra exempel är Brett Ludwig en domare som är utsedd av Donald Trump.

Citat:
This court allowed the plaintiff the chance to make his case and he has lost on the merits. In his reply brief, plaintiff 'asks that the Rule of Law be followed.' It has been.

Att hävda att Donald Trump inte fått någon chans att presentera sina bevis inför domstolen är helt enkelt fel. Problemet för Donald Trumps jurister är att det inte finns några bevis.

Brett Ludwig skriver också:

Citat:
A sitting president who did not prevail in his bid for reelection has asked for federal court help in setting aside the popular vote based on disputed issues of election administration, issues he plainly could have raised before the vote occurred

Frågan blir varför? Donald Trump har anklagat andra för valfusk många gånger och ändå verkar han ha varit helt passiv när det gäller att förbättra säkerheten inför valet under fyra år. Han är ju trotts allt som du säger världens näst mäktigaste man. Låt mig gissa, han är bara mäktig när det passar, när det inte passar som i det här fallet så är judarna, media och demokraterna mäktigare.

Citat:
The President tweeted on Wednesday morning: "I will be asking for a major investigation into VOTER FRAUD, including those registered to vote in two states, those who are illegal and ... even those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures!"

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-voter-fraud-investigation-2016-election-results-illegal-hillary-clinton-a7545246.html

Låter det bekant? Det är efter valet 2016. Republikanerna har startat upp åtskilliga utredningar för att hitta omfattande valfusk 2016.

Om du har tillgång till Washington Post så finns det en utmärkt artikel om NIO utredningar som alla resulterat i samma sak "Inga bevis om valfusk"

https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/01/25/here-are-nine-major-investigations-on-voter-fraud-that-found-virtually-nothing/

Det är givetvis genant att erkänna att man blivit lurad så jag förväntar mig inte att någon plötsligt ändrar sig i frågan.
2021-01-18, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är helt och hållet irrelevant hur många miljoner som tror på Donald Trumps anklagelser om valfusk. Det som är relevant är när domstolen gör sin bedömning om hur pass starka bevis som presenteras. Det har olika domstolar gjort över 50 gånger och det slutar med att domaren tycker att det är slöseri med tid att ta upp fallet eftersom det inte kommer att leda till någon dom eftersom det inte fick tillräckligt starka bevis.

Ett bra exempel är Brett Ludwig en domare som är utsedd av Donald Trump.

Att hävda att Donald Trump inte fått någon chans att presentera sina bevis inför domstolen är helt enkelt fel. Problemet för Donald Trumps jurister är att det inte finns några bevis.

Brett Ludwig skriver också:

Frågan blir varför? Donald Trump har anklagat andra för valfusk många gånger och ändå verkar han ha varit helt passiv när det gäller att förbättra säkerheten inför valet under fyra år. Han är ju trotts allt som du säger världens näst mäktigaste man. Låt mig gissa, han är bara mäktig när det passar, när det inte passar som i det här fallet så är judarna, media och demokraterna mäktigare.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-voter-fraud-investigation-2016-election-results-illegal-hillary-clinton-a7545246.html

Låter det bekant? Det är efter valet 2016. Republikanerna har startat upp åtskilliga utredningar för att hitta omfattande valfusk 2016.

Om du har tillgång till Washington Post så finns det en utmärkt artikel om NIO utredningar som alla resulterat i samma sak "Inga bevis om valfusk"

https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/01/25/here-are-nine-major-investigations-on-voter-fraud-that-found-virtually-nothing/

Det är givetvis genant att erkänna att man blivit lurad så jag förväntar mig inte att någon plötsligt ändrar sig i frågan.
Det är givetvis genant att bli påkommen att vara den som försöker luras. Förutsatt att man inte har en eliasson eller federley -personlighet.

Standard brukar vara att helt enkelt inte bemöta anklagelserna i hopp om att de dör ut. Alt censurera.

Därför återkommer du paradoxalt nog hit för att censurera sanningen som sipprar fram.
2021-01-18, 17:25
Bannlyst
Citat:
https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/01/25/here-are-nine-major-investigations-on-voter-fraud-that-found-virtually-nothing/[/url]

I Donalds samtal till Georgia's sekreterare så framkommer the smoking gun.

Find me 10000 votes. Säger Donald.

Trots gerrymandering. Trots att vallokaler stängs i demokratiska områden.
Trots otaliga försök till att fuska, och stänga ner poströstnings systemet så vann Joe biden.

Det är därför Trump med bihang är så chockade över förlusten.
2021-01-18, 17:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Snart har Demokraterna klubbat igenom en lag som gör det straffbart att undersöka eventuellt valfusk 2020.

Ja, ska Biden försöka ena landet så måste han gå till botten med alla rapporter om valfusk inte att förbjuda undersökningar eller försöka förhala den. Undrar om dom vågar använda fusk igen vid nästa val? Hugo Chaves satt 13 år i makten med samma valprogram som detta. Det är inte irrelevant hur många miljoner som tror på Donald Trumps anklagelser om valfusk. Domstolen dömer utifrån den fakta som serveras till dom. Finns det inte tillräckligt med bevis fast det har förekommit fusk så händer inget. Är det då många miljoner som ser att det förekommit fusk så kommer dessa att resa sig mot detta och ta tillbaka makten där den hör hemma.
2021-01-18, 17:38
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
I Donalds samtal till Georgia's sekreterare så framkommer the smoking gun.

Find me 10000 votes. Säger Donald.

Trots gerrymandering. Trots att vallokaler stängs i demokratiska områden.
Trots otaliga försök till att fuska, och stänga ner poströstnings systemet så vann Joe biden.

Det är därför Trump med bihang är så chockade över förlusten.

Vad Trump säger har medvetet vinklats av MSM. Det är hundratusentals olagliga/ogiltiga röster i Georgia. Detta vet Trump och Fuffensberger mycket väl. Trump vill naturligtvis inte ha fler röster men få bort en bråkdel ogiltiga röstsedlar.
2021-01-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Vad Trump säger har medvetet vinklats av MSM. Det är hundratusentals olagliga/ogiltiga röster i Georgia. Detta vet Trump och Fuffensberger mycket väl. Trump vill naturligtvis inte ha fler röster men få bort en bråkdel ogiltiga röstsedlar.
Men precis som alla vet finns inte dessa tio tusentals olagliga/ogiltiga röster, så det går inte att hitta dessa. Detta vet alla men Trump vill att de ska magiskt uppstå.
2021-01-18, 17:45
Medlem
groovesnuss avatar
AG Barr sa till Trump i början av december att allt snack om valfusk var bullshit. Sen fick han sparken 🤷‍♂️

https://thehill.com/homenews/administration/534672-barr-told-trump-that-theories-about-stolen-election-were-bulls-report
2021-01-18, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness

Medvetet vinklats hur då?
Jag har lyssnat på 55min av samtalet.
Vad exakta har vinklats?

Hjälp mig förstå hur man kan vinkla Donalds ord när de fångats på inspelning?

Jag vill verkligen förstå.
2021-01-18, 17:54
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Det är ganska kul att höra om allt grinande och bölande från MAGAkultisterna om hur osäkert valet var och hur det "fuskas" med mail-in ballots, frågan som måste ställas är, varför tillåter då de lokala republikanerna i delstaterna mail-in ballots då?
Vissa delstatsrepublikaner utökade till och med mail-in ballots innan valet.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Citat:
Party control of Pennsylvania state government
Senate Republican
House Republican

Party control of Michigan state government
Senate Republican
House Republican

Party control of Wisconsin state government
Senate Republican
House Republican

Party control of Georgia state government
Senate Republican