Citat:
Ursprungligen postat av
Maduro
Tro det eller ej men jag är inte helt utan juridisk utbildning. Däremot är jag inte direkt vass på USA.
Du har så klart rätt i sak men det är inte det som är min poäng. Även om det inte är rätt så utred när det är något så allvarligt som valfusk och där anklagelserna kommer från välrldens näst mäktigaste person. För att kunna visa folket att man HAR utrett det och för att nästa president ska kunna ena folket.
Nu har USA väldigt många miljoner invånare som är skogstokiga och helt övertygade om att valet är riggat och stulet. Jag är absolut för Andra tillägget till USA:s konstitution men jag förstår att inte Biden är det, speciellt inte med dessa förutsättningarna. 320 miljoner vapen hos befolkningen i USA.
Därför skulle domstolarna tagit det på allvar, utrett och verkligen visat resultatet av utredningen. Inte baserat på normala förhållanden utan för USA's framtid.
Är du med mig?
Det är helt och hållet irrelevant hur många miljoner som tror på Donald Trumps anklagelser om valfusk. Det som är relevant är när domstolen gör sin bedömning om hur pass starka bevis som presenteras. Det har olika domstolar gjort över 50 gånger och det slutar med att domaren tycker att det är slöseri med tid att ta upp fallet eftersom det inte kommer att leda till någon dom eftersom det inte fick tillräckligt starka bevis.
Ett bra exempel är Brett Ludwig en domare som är utsedd av Donald Trump.
Citat:
This court allowed the plaintiff the chance to make his case and he has lost on the merits. In his reply brief, plaintiff 'asks that the Rule of Law be followed.' It has been.
Att hävda att Donald Trump inte fått någon chans att presentera sina bevis inför domstolen är helt enkelt fel. Problemet för Donald Trumps jurister är att det inte finns några bevis.
Brett Ludwig skriver också:
Citat:
A sitting president who did not prevail in his bid for reelection has asked for federal court help in setting aside the popular vote based on disputed issues of election administration, issues he plainly could have raised before the vote occurred
Frågan blir varför? Donald Trump har anklagat andra för valfusk många gånger och ändå verkar han ha varit helt passiv när det gäller att förbättra säkerheten inför valet under fyra år. Han är ju trotts allt som du säger världens näst mäktigaste man. Låt mig gissa, han är bara mäktig när det passar, när det inte passar som i det här fallet så är judarna, media och demokraterna mäktigare.
Citat:
The President tweeted on Wednesday morning: "I will be asking for a major investigation into VOTER FRAUD, including those registered to vote in two states, those who are illegal and ... even those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures!"
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-voter-fraud-investigation-2016-election-results-illegal-hillary-clinton-a7545246.html
Låter det bekant? Det är efter valet 2016. Republikanerna har startat upp åtskilliga utredningar för att hitta omfattande valfusk 2016.
Om du har tillgång till Washington Post så finns det en utmärkt artikel om NIO utredningar som alla resulterat i samma sak "Inga bevis om valfusk"
https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/01/25/here-are-nine-major-investigations-on-voter-fraud-that-found-virtually-nothing/
Det är givetvis genant att erkänna att man blivit lurad så jag förväntar mig inte att någon plötsligt ändrar sig i frågan.