2021-01-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Om det visar sig att Esbjörn inte varit klar, som Ebba Busch uttrycker det samtidigt som allt i Ebba Buschs historia inte skulle stämma till punkt och prickar så skulle jag säga att bedrägeri är det som ligger närmst det Ebba Busch kan ha utsatt Esbjörn för.

Vad du säger i den här historien innehåller ju lyckligtvis (för alla utom flockdjuren, Binninge och några till) ungefär lika mycket substans som det min treåring säger på vägen till dagis. Så det där med bedrägeri kan du skriva ner i en bok som du därefter stoppar upp i arslet och glömmer bort.
2021-01-18, 15:43
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
I en mäklarförmedlad affär, mellanlandar handpenningen på ett klientmedelskonto några dagar, sedan skickas pengarna vidare till säljaren (minus mäklarens provision). Men säljaren har normalt sett handpenningen innan tillträdesdagen.

Har för mig att det står om klientmedelkonton i det här köpekontraktet, men antagligen tar mäklarfirman betalt för den tjänsten om man väljer att använda sig av den. (Trodde i början att man hade använt sig av den)

Kolla paragraf 18 i kontraktet (sista paragrafen) om detta... Men detta använde de sig inte av...
Senast redigerad av Enydrion 2021-01-18 kl. 15:48.
2021-01-18, 15:43
Medlem
Enligt Ebba så uppfattade hon Esbjörn som klar i huvudet men också lite egen.
Kan vi va överens om detta?

Egen enligt Norstedts svenska ordbok finns betydelsen:

"med negativ värdering egendomlig, underlig: gubben verkar lite egen"

Så Ebba är fullt medveten om att hon har att göra med en egendomlig o underlig herre 80+ o blir förvånad när han inte agerar som alla andra. Det borde Ebba tagit i beräkning o inte behandlat honom som en fullt "vanlig" o hota med tinget.

Även ni i Ebba-klanen borde ta detta till er för här ligger en av orsakerna till att det gått snett.

Esbjörn är lite egen, egendomlig o underlig o agerar därefter. Det ligger helt på Ebba att ta detta i beräkning när hon vill göra affär med honom. Såhär i efterhand kan man nog konstatera att både Ebba o Esbjörn skulle haft hjälp av någon neutral o oberoende.
2021-01-18, 15:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Självklart tjänar Ebba på att inte polisanmäla - men bara publicitetsmässigt. Det är därför hon avstår. Alla andra i samma sits hade anmält omgående.

Precis, det var just därför jag tidigare i tråden tog upp just det faktum att falsk angivelse faller under allmänt åtal och därför kan vem som helst anmäla Esbjörn för falsk angivelse. Någon annan, vem som helst, skulle alltså kunna göra Ebba tjänsten att polisanmäla Esbjörn för detta brott.
2021-01-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Så Ebba är fullt medveten om att hon har att göra med en egendomlig o underlig herre 80+ o blir förvånad när han inte agerar som alla andra. Det borde Ebba tagit i beräkning o inte behandlat honom som en fullt "vanlig" o hota med tinget.

Även ni i Ebba-klanen borde ta detta till er för här ligger en av orsakerna till att det gått snett.

Esbjörn är lite egen, egendomlig o underlig o agerar därefter. Det ligger helt på Ebba att ta detta i beräkning när hon vill göra affär med honom. Såhär i efterhand kan man nog konstatera att både Ebba o Esbjörn skulle haft hjälp av någon neutral o oberoende.
Din vana trogen så citerar du halva meningar och alltid då den halva som du kan bygga en halmgubbe med. Hela citatet är:

Jag har uppfattat Esbjörn som egen, men väldigt tydlig och klar man med sina ståndpunkter och åsikter.

Du tolkar det som att hon menar egendomlig och underlig men det är ju din halmgubbe, eller hur?

Hade hon förstått vilka som döljer sig bakom Esbjörn så borde hon haft med sig 20 vittnen, för det är en obehaglig samling av människor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
2021-01-18, 15:58
Medlem
trngws avatar
Citat:

Som vanligt måste du ljuga och lägga påhittade ord i annans mun för att försöka försvara dina lögner.

Ebba sa inte "gubben verkar lite egen", hon sa att hon uppfattade honom som egen.

Och det kan betyda många saker och behöver inte alls vara negativt. Vi noterar åter att du behövde hitta på ett eget citat för att få det till något negativt. En ren lögn från din sida, ännu en gång.

https://www.synonymer.se/sv-syn/egen
Senast redigerad av trngw 2021-01-18 kl. 16:01.
2021-01-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Din vana trogen så citerar du halva meningar och alltid då den halva som du kan bygga en halmgubbe med. Hela citatet är:

Jag har uppfattat Esbjörn som egen, men väldigt tydlig och klar man med sina ståndpunkter och åsikter.

Du tolkar det som att hon menar egendomlig och underlig men det är ju din halmgubbe, eller hur?

Hade hon förstått vilka som döljer sig bakom Esbjörn så borde hon haft med sig 20 vittnen, för det är en obehaglig samling av människor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Var ser du mina citationstecken?

Budskapet är samma, klar men egen. Jag tom skrev lite egen!!!!!!

Tolkar inte! Bara skriver vad Norstedts svenska ordbok säger om egen.

Men fakta som går emot den i dina ögon oförvitlige fröken Usch är inte populärt hos dig. Det vet jag sedan tidigare.
2021-01-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Som vanligt måste du ljuga och lägga påhittade ord i annans mun för att försöka försvara dina lögner.

Ebba sa inte "gubben verkar lite egen", hon sa att hon uppfattade honom som egen.

Och det kan betyda många saker och behöver inte alls vara negativt. Vi noterar åter att du behövde hitta på ett eget citat för att få det till något negativt. En ren lögn från din sida, ännu en gång.

https://www.synonymer.se/sv-syn/egen

Läs min första mening en gång till o en gång till o gärna en gång till!

Vem om inte du o co ljuger, hittar på o förvränger så fort det går emot fröken Usch.
2021-01-18, 16:30
Medlem
trngws avatar
Ja det tål visst är upprepas.

Ebba har inte ljugit om någonting.

När hon skulle svara på Expressens fråga hann hon knappt ens säga ett ord innan hon blev avbruten av "journalisten", så vad hon egentligen ville säga och menade får vi aldrig veta, men hon förklarade klart och tydligt när expressen väl lät henne få en syl i vädret.

Vad gäller att låta avtalet återgå så bjöd Ebba till och med in till ett möte för att Esbjörn skulle få en chans att förklara sig, och så de kunde göra upp om allt, som återbetalning av handpenning som Esbjörn ljög om att han hade gjort. Men Esbjörn ljög igen och kom inte till det mötet heller.

Esbjörn å andra sidan har ljugit om allting hela tiden. Först om att Ebba skulle få köpa huset , sen om att hon skulle få rensa, sen om handpenningen, sen om mötet på banken, sen om mötet med ombuden, sen i ansökan om god man, bara för att ta några exempel som alla redan är bevisade många gånger om.
Senast redigerad av trngw 2021-01-18 kl. 16:45.
2021-01-18, 16:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Läs min första mening en gång till o en gång till o gärna en gång till!

Vem om inte du o co ljuger, hittar på o förvränger så fort det går emot fröken Usch.

Det spelar ingen roll hur många gånger man läser dina lögner och påhitt, så är de fortfarande inget annat än lögner och påhitt.

Jag förstår att du tror att lögner blir sanna om man upprepar dem tillräckligt många gånger. Men det är bara i din fantasivärld det är så. Inte i verkligheten.
2021-01-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja det tål visst är upprepas.

Ebba har inte ljugit om någonting.

När hon skulle svara på Expressens fråga hann hon knappt ens säga ett ord innan hon blev avbruten av "journalisten", så vad hon egentligen ville säga och menade får vi aldrig veta, men hon förklarade klart och tydligt när expressen väl lät henne få en syl i vädret.

Vad gäller att låta avtalet återgå så bjöd Ebba till och med in till ett möte för att Esbjörn skulle få en chans att förklara sig, och så de kunde göra upp om allt som återbetalning av handpenning som Esbjörn ljög om att han hade gjort. Men Esbjörn ljög igen och kom inte till mötet heller.

Esbjörn å andra sidan har ljugit om allting hela tiden. Först om att Ebba skulle få köpa huset , sen om att hon skulle gå rensa, sen om handpenningen, sen om mötet på banken, sen om mötet med ombuden, sen i ansökan om god man, bara för att ta några exempel som alla redan är bevisade många gånger om.

Du/ni är helt otroliga i er iver att attackera andra i denna tråd, tom när vi påstår samma sak.

All bevisning om hur Esbjörn ljuger o att Ebba hela tiden endast säger sanningen visar bara på hur enkelriktade era hjärnor är.

Försök någon gång att först läsa andras inlägg, sedan begrunda o efter ytterliggare en stund skriva ett enda vettigt inlägg som kan visa på att ni iallfall tänkt först.

Men ni kör tydligen enligt Arne Anka metoden:
Att tänka först o skriva sen är som att torka sig innan man skiter.
2021-01-18, 16:50
Medlem
Citat:
Var ser du mina citationstecken?

Budskapet är samma, klar men egen. Jag tom skrev lite egen!!!!!!

Tolkar inte! Bara skriver vad Norstedts svenska ordbok säger om egen.

Men fakta som går emot den i dina ögon oförvitlige fröken Usch är inte populärt hos dig. Det vet jag sedan tidigare.
Det är klart att du tolkar, hur kan du veta att alla pratar enligt Norsteds svenska ordbok? Det är väl bättre att du låter bli att plocka ord ur sitt sammanhang.

Enligt Aftonbladet som har pratat med människor i trakten så upplever de Esbjörn så här:

Citat:
En annan besynnerlig omständighet är 81-åringens påstått dåliga minne och allmänna skröplighet. Människor här träffar honom ofta. De beskriver honom som kristallklar i huvudet, pigg, aktiv. Han kör bil och cyklar.

Så här hamnar vi alltså i ett läge där ord står mot ord. Esbjörns ord mot omgivningens inklusive EB:s att han är lång ifrån den senila förvirrade gubbe som han själv och Expressen beskriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in