2021-01-18, 14:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Detta vi prata om är två separata frågeställningar. Domstolernas korrupta agerande.

Och sedan det materialet som jag förklarade omständigheterna kring. Men nummer 7, absolut 7.

Jag pratar också om domstolarna. Jag menar att Trumps team inte lämnat in tillräckligt bra bevis, alternativt inte hävdat valfusk alls, för att någon domstol ska dra igång en utredning. Men kan du specifiera, vilka rättsfall tänker du haft (du kan länka eller ge mig namn) dom mest graverande bevisen som korrupta domare bara kastat ut?
2021-01-18, 14:11
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
BREAKING NEWS:

ÄNTLIGEN! Nu har John Ratcliffes rapport slutligen släppts. och yup, PRECIS som vi alla redan visste, så konstateras det nu att Kina manipulerat USA valet 2020!

https://www.theepochtimes.com/china-sought-to-influence-2020-us-election-director-of-national-intelligence-assesses_3659981.html

https://www.scribd.com/document/491038048/Ratcliffe-Views-on-Intelligence-Community-Election-Security-Analysis#from_embed

Joe Biden blir INTE en legitim president! Hans valseger är beordrad och framställd av Kina! Joe Biden är en marionett till Kinas regim, en sann Quisling och en fiende till USA som nation! Han bör avlägsnas snarast möjligt!!

Oj, det tog Ratcliffe två månader att skriva 3 sidor, BRAVO!!!
Så, det är nu kineserna som ha flippat röster från Trumpeten till Biden? Var det inte nyss Dominion som gjorde det?

Jag som trodde att Ratcliffe hade mer att komma men det här blev som ett storm i ett vattenglas och notin´bruger.
2021-01-18, 14:17
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag pratar också om domstolarna. Jag menar att Trumps team inte lämnat in tillräckligt bra bevis, alternativt inte hävdat valfusk alls, för att någon domstol ska dra igång en utredning. Men kan du specifiera, vilka rättsfall tänker du haft (du kan länka eller ge mig namn) dom mest graverande bevisen som korrupta domare bara kastat ut?

Jag tänker att när POTUS står bakom anklagelser om valfusk så måste det utredas oavsett hur tramsigt de än kan tycka att det är. Om inte annat för att demokraterna ska få en chans att ena landet. För som det är nu finns det ingen chans.

Demokraterna vet att alla vet att de stulit valet, därför vill de så klart inte se några utredningar. De försöker komma till makten, no matter what.

Vi är väldigt nära upplösningen nu. Blir Biden president så spelar utredningar inte längre någon roll och republikanerna kommer att vara kontrollerad opposition, precis som det fungerar i föredömet.
2021-01-18, 14:18
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Detta vi prata om är två separata frågeställningar. Domstolernas korrupta agerande.

Och sedan det materialet som jag förklarade omständigheterna kring. Men nummer 7, absolut 7.

Du kan inte gå med på det faktum att det inte nödvändigtvis behöver vara domstolarna som är korrupta utan att du helt enkelt saknar den nödvändiga utbildningen och inte förstår dig på hur en domstol i USA fungerar i praktiken? Det innebär inte nödvändigtvis att du är en idiot bara att du snöat in dig på ett ämne där du inte har tillräckligt med kunskap. Det enda du gör är att upprepa vad du läst i olika sammanhang exempelvis på Twitter av andra personer helt med eller utan juridisk utbildning och du har givetvis ingen möjlighet att bedöma hur pass trovärdig informationen är.
2021-01-18, 14:45
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Du kan inte gå med på det faktum att det inte nödvändigtvis behöver vara domstolarna som är korrupta utan att du helt enkelt saknar den nödvändiga utbildningen och inte förstår dig på hur en domstol i USA fungerar i praktiken? Det innebär inte nödvändigtvis att du är en idiot bara att du snöat in dig på ett ämne där du inte har tillräckligt med kunskap. Det enda du gör är att upprepa vad du läst i olika sammanhang exempelvis på Twitter av andra personer helt med eller utan juridisk utbildning och du har givetvis ingen möjlighet att bedöma hur pass trovärdig informationen är.

Tro det eller ej men jag är inte helt utan juridisk utbildning. Däremot är jag inte direkt vass på USA.

Du har så klart rätt i sak men det är inte det som är min poäng. Även om det inte är rätt så utred när det är något så allvarligt som valfusk och där anklagelserna kommer från välrldens näst mäktigaste person. För att kunna visa folket att man HAR utrett det och för att nästa president ska kunna ena folket.

Nu har USA väldigt många miljoner invånare som är skogstokiga och helt övertygade om att valet är riggat och stulet. Jag är absolut för Andra tillägget till USA:s konstitution men jag förstår att inte Biden är det, speciellt inte med dessa förutsättningarna. 320 miljoner vapen hos befolkningen i USA.

Därför skulle domstolarna tagit det på allvar, utrett och verkligen visat resultatet av utredningen. Inte baserat på normala förhållanden utan för USA's framtid.

Är du med mig?
2021-01-18, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Vilken tur att revolutionära fronten är här och förklarar för oss utan juridisk utbildning hur saker ligger till.
Advokater såsom rudy och sidney har annars förklarat vad alla kan se, (utan juridisk utbildning)
2021-01-18, 15:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Vilken tur att revolutionära fronten är här och förklarar för oss utan juridisk utbildning hur saker ligger till.
Advokater såsom rudy och sidney har annars förklarat vad alla kan se, (utan juridisk utbildning)

Ja, och hur tycker du att det gått för dom när dom presenterat sina case för objektivt juridiskt kunniga personer såsom domare?

Men det är klart. På sina hearings och i Youtube-klipp riktade till trumpsters framstår dom säkert som jätteövertygande. Synd att domstolarna inte är lika snälla när det gäller detaljer som "bevis" bara.
Fast det beror ju i sin tur på att dom är korrumperade.
2021-01-18, 15:28
Medlem
Citat:
BREAKING NEWS:

ÄNTLIGEN! Nu har John Ratcliffes rapport slutligen släppts. och yup, PRECIS som vi alla redan visste, så konstateras det nu att Kina manipulerat USA valet 2020!

https://www.theepochtimes.com/china-sought-to-influence-2020-us-election-director-of-national-intelligence-assesses_3659981.html

https://www.scribd.com/document/491038048/Ratcliffe-Views-on-Intelligence-Community-Election-Security-Analysis#from_embed

Joe Biden blir INTE en legitim president! Hans valseger är beordrad och framställd av Kina! Joe Biden är en marionett till Kinas regim, en sann Quisling och en fiende till USA som nation! Han bör avlägsnas snarast möjligt!!

Fan så skönt att höra, men är detta 100%?
2021-01-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Så, det är nu kineserna som ha flippat röster från Trumpeten till Biden? Var det inte nyss Dominion som gjorde det?

Jag som trodde att Ratcliffe hade mer att komma men det här blev som ett storm i ett vattenglas och notin´bruger.
Umm... att man konspirerat med främmande statsmakt är knappast en "nothing burger", det är högförräderi, och något man kan få dödsstraff för!
2021-01-18, 15:38
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r

Rudy och Sidney arbetar åt/försvarar Trump. Att deras arbete inte riktigt räckte ända fram är en annan sak
2021-01-18, 16:05
Medlem
Citat:
BREAKING NEWS:

Du läste inte rapporten, va?

Den säger typ "Buhu, det är orättvist att alla skyller på Ryssland och inte Kina för en gång på 60-talet sa nån att något var orimligt fast sen sa nån emot och han hade rätt!"

Nä, men det är möjligt att han har rätt i sakfrågan som rapporten behandlar - att hotet från Kina inte tagits på tillräckligt stort allvar - men det påvisas ju ingen faktisk lyckad påverkan på valet?
2021-01-18, 16:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky

Det är inte bara 3 sidor men dessa som visas nu är unclassified. Finns mer. Inte säkert det står något direkt användbart där i och för sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in