2021-01-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Trump ger aldrig upp. Att han uppmanar sin mobb att hålla sig borta från Washington nu i veckan är rationellt. Vad kan de göra mot nationalgardet? Och om nationalgardet vänds mot demokraterna, vad kan mobben bidra med? Trump är för egenkär för att kunna känna sig besegrad. Han hoppas på soldaternas kärlek till honom.

Splittringen i USA kan leda till vad som helst, även till globalt våld, global terror och civilisationskollaps.

Vad får dig att tro att nationalgardet skulle stoppa demokraterna? Vad tyder på att de har sådan stor kärlek till Trump?

Att det du beskriver skulle hända nu den 20:e jan, bedömer jag på ungefär samma sannolikhetsnivå som att vi kommer bli invaderade av utomjordingar den 20:e jan, alltså inte vidare sannolikt.

Men att länder splittras tycker jag är bra, det är bra om länder blir mindre och mindre tills de bara består av en person.
Citera
2021-01-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vad får dig att tro att nationalgardet skulle stoppa demokraterna? Vad tyder på att de har sådan stor kärlek till Trump?

Att det du beskriver skulle hända nu den 20:e jan, bedömer jag på ungefär samma sannolikhetsnivå som att vi kommer bli invaderade av utomjordingar den 20:e jan, alltså inte vidare sannolikt.

Men att länder splittras tycker jag är bra, det är bra om länder blir mindre och mindre tills de bara består av en person.
Jag skrev om Trump och hans egenkära förhoppningar, samt om militärens makt. Inte om några sannolikheter.
Citera
2021-01-18, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Skrev jag att militären frågade detta? Nej det gjorde jag inte.

Bidens team frågade militären om detta, militären svarade att de inte kunde ge ut den informationen.

Lär dig läsa vad andra skribenter skriver i fortsättningen.
.
Du missförstår mig kanaler medvetet.
Team biden skulle aldrig fråga detta.
Då presidenten är commander in chief för armed forces
Dvs högsta befälhavare för armen, flottan, flygvapnet, osv
Citera
2021-01-18, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Skrev jag att militären frågade detta? Nej det gjorde jag inte.

Bidens team frågade militären om detta, militären svarade att de inte kunde ge ut den informationen.

Lär dig läsa vad andra skribenter skriver i fortsättningen.

Ali. You were saying?

https://apnews.com/article/military-and-defense-government-and-politics-ap-news-alert-029abd11cbfc8fa82b834136cc2c0b79

Anledningen till min regel om att inte debattera folk yngre än 25 år är för att de sällan läser på och väldigt ofta vill leka gotcha istället för att diskutera
Citera
2021-01-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vad är siffran nu, 30.000 soldater, attackhelikoptrar, ett par F-16 och drönare inkl. bepansrade fordon.

Historiens populäraste President behöver 30.000 soldater för att säkra sin insvurning

Eller? 3 dagar kvar
Inget får ju hända när USA:s minst populäre och mentalt handikappade president avgår den 20 jan. 2021. Det är ju upplopp från högerextremister och risken för rena terrordåd man vill skydda den i vanliga fall så högtidligt patriotiska och lugna ceremonin ifrån där ju vanligtvis den avgående presidenten överlämnar makten till den nytillträdde genom att delta. Nu flyr ju svage Trump fältet med svansen mellan benen så det blir lite annorlunda denna gången.
Men hade det bara berott på Biden kunde man nog kört på som man alltid sedan USA:s begynnelse om än utan större publik med tanke på smittorisken.
Citera
2021-01-18, 12:58
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Inget får ju hända när USA:s minst populäre och mentalt handikappade president avgår den 20 jan. 2021. Det är ju upplopp från högerextremister och risken för rena terrordåd man vill skydda den i vanliga fall så högtidligt patriotiska och lugna ceremonin ifrån där ju vanligtvis den avgående presidenten överlämnar makten till den nytillträdde genom att delta. Nu flyr ju svage Trump fältet med svansen mellan benen så det blir lite annorlunda denna gången.
Men hade det bara berott på Biden kunde man nog kört på som man alltid sedan USA:s begynnelse om än utan större publik med tanke på smittorisken.

Exakt! USAs populäraste President som aldrig fått chansen att visa hur han skulle kunna dra 100.000-tals till sina rallyn och live tal ¨

Populärare än gullegrisen Barrack Husein Obama

2 dagar kvar
Citera
2021-01-18, 13:19
Medlem
Citat:
Vad är siffran nu, 30.000 soldater, attackhelikoptrar, ett par F-16 och drönare inkl. bepansrade fordon.

Historiens populäraste President behöver 30.000 soldater för att säkra sin insvurning

Eller? 3 dagar kvar

Skämt antar jag?
Citera
2021-01-18, 13:45
Medlem
Giant Squids avatar
Ny video inifrån.
https://www.newyorker.com/video/watch/a-reporters-footage-from-inside-the-capitol-siege
Citera
2021-01-18, 13:48
Medlem
Citat:

Eller? 3 dagar kvar
Det säger faktiskt mer om den avgående än den tillträdande presidenten om man tänker efter lite.
Citera
2021-01-18, 14:00
Medlem
FBI vetting National Guard troops in DC amid fears of insider attack
https://www.fox6now.com/news/fbi-vetting-national-guard-troops-in-dc-amid-fears-of-insider-attack

Misstänksamheten är stor inför invigningen av den 46:e presidenten
Citera
2021-01-18, 14:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ny video inifrån.
https://www.newyorker.com/video/watch/a-reporters-footage-from-inside-the-capitol-siege

Ju fler filmer man ser, desto tydligare blir det att det i grunden var en väldigt fredlig demonstration. Polisen släppte in demonstranterna som lugnt gick omkring och tittade. Endast en liten klick Antifa som gjorde kaoz och sabbade för alla andra...
Citera
2021-01-18, 14:04
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Ett av de mer intressanta dokumenten. Visar kongressledamoten med buntbanden och vakter som säger sig stödja mobben.

En bra inblick i högerextremisternas tragiska liv. Det var höjdpunkten i deras liv. Personer som står och svamlar osammanhängande och tror sig hitta bevis på valfusk i standard dokumenten som varje senator får innan omröstning. Människor med täckjackor som kostar 50 kronor på närmaste secondhandbutik med tillhörande billiga cykelhjälm. Inte så konstigt att miljardären Donald Trump inte vill förknippas med dessa luffare.

Hyckleriet från Sverigedemokraterna på Flashback är påfallande. Skillnaden mellan männen och de enstaka kvinnorna som genomförde det misslyckade kuppföreket och extremist inom islam är hårfin. Det som skiljer är att den här gruppen skriker till Jesus, hade det varit islamister så hade det varit Allah Akbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in