Citat:
Ursprungligen postat av
Patriarkat
Exakt samma kände när BLM kaozande i Göteborg i sommras
Vandaliserade attackerade poliser
Endå stöder svenska etablissemanget BLM
Biden hade ju inga större problem med dom när dom härjade som mest kamela Harris skall vi inte prata om
Varför denna jävla dubbel moralen???
Man måste ju hålla 2 tankar i huvet samtidigt
Två fel gör inte ett rätt
Hyckleri är människans främsta karaktärsdrag, och desto starkare maktposition de får desto större blir deras hyckleri. Hyckleri är det främsta problemet med människan, och tydligt bevis på att vi är intelligent omogna och inte intelligent mogna nog att hantera alla teknologiska framsteg som vi har gjort och kommer göra.
De är mer eller mindre bara då de slår underifrån, som människan kan visar upp tecken på att vara konsekvent, för det blir ett av få vapen den har då. Men så fort de får makten, så blir de själva hycklare.
Men ja det är mkt stoppa huvudet i sanden beteendet ifrån många nu. Pelosi själv undrade mitt under tiden då BLM var som våldsammast varför det inte sker fler uppror. Hade detta varit BLM och 4 demonstranter dog så hade diskussion nu varit polisvåld och rasism, faktum att media inte har den diskussion nu när vita dör är ett tydligt bevis på att inte bara är de hycklare utan också rasister emot vita. De som verkligen är förtryckta får sällan det erkännande på den plats och tid de är förtryckta.
Hyckleri är oförenligt med frihet och det största förtrycket som finns. Men då man kontrollera narrativiteten så behöver man inte oroa sig över vara en hycklare.
Jag önskar att människan drevs mer av intelligens och mindre av själviska känslomässiga agendor, där man anpassar argumenten efter vad som passar en för sedan ignorera samma argument då det inte längre passar en. Men jag tror inte jag kommer få min önskan uppfylld någonsin. Även de mest intelligenta människor tendera vara hycklare då det väl ställs på sin spets och är lika mottagliga för hjärntvätt.
Trump var också själv en stor hycklare btw.