2021-01-18, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det kommer en massa militära fraktflygplanplan från andra delar av landet som landar på Andrews Air Force Base. Jag såg också en del Boeing C-17 Globemaster samt en Lockheed C-5 Galaxy från Frankfurt.

Det börjar bli lite väl absurt nu, kolla själv i nedanstående länk. Klicka på U i övre högra hörnet för enbart militära plan.

https://globe.adsbexchange.com/

Du såg ingen Kraken? Eller den kanske inte syns på den kartan. Tror du det kan vara servern från den berömda raiden i Frankfurt man nu äntligen har tagit hem för att visa upp den 20/1? Han ligger nog riktigt risigt till nu Biden. Blir minst dödstraff och hela partiet till Gitmo.
Citera
2021-01-18, 08:07
Medlem
Eastmancolors avatar
På ett sätt är händelserna 210106 av godo såtillvida att identitetshögern gjort bort sig big time; allt har inte bara hängt på Trump.

Med stort nöje kommer jag att följa festiviteterna nu på onsdag. Min gissning är att det inte kommer att inträffa några allvarliga incidenter nu när alla varnats om faran med dålig bevakning (och svekfulla illojala medarbetare såsom de poliser som bistod pöbeln).

Ack ja.
Citera
2021-01-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Luke Mogelson från The New Yorker hängde med ett par Trump-supportrar på utflykt.

https://www.newyorker.com/video/watch/a-reporters-footage-from-inside-the-capitol-siege
Ett av de mer intressanta dokumenten. Visar kongressledamoten med buntbanden och vakter som säger sig stödja mobben.
Citera
2021-01-18, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Intressant att veta. Var de upplysningarna så tillförlitliga att ledamöterna var i fara då ?
Alltså en viktig fråga.
Ledamöterna var naturlgtvis rädda, det sa de ju själva.
Det kan ju också vara så att poliserna avsiktligt ljög och förvillade mobben att mobben därför letade på fel ställen.
Det påstås att de skanderade "Häng Pence", men var det någon i mobben som hade rep med sig med en färdigknuten snara?
Jag har inte sett någon sådan bild där.
Annars om de inte hade med sig ett rep hur skulle de hänga Pence då?
Verkar ju annars vara ett tomt hot, tja jag vet inte....
Man hade med sig buntband och utanför hade en galge byggts.
Citera
2021-01-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
På ett sätt är händelserna 210106 av godo såtillvida att identitetshögern gjort bort sig big time; allt har inte bara hängt på Trump.

Med stort nöje kommer jag att följa festiviteterna nu på onsdag. Min gissning är att det inte kommer att inträffa några allvarliga incidenter nu när alla varnats om faran med dålig bevakning (och svekfulla illojala medarbetare såsom de poliser som bistod pöbeln).

Ack ja.
Man tar nog höjd så inga Trumpfanatiker får minsta chans att störa den så viktiga ceremonin. Republlikanerna representeras tydligen av Pence och flera senatorer så ingen lär sakna orosmomentet Trump.
Och minsta lilla störning förbättrar ju inte åtalsläget för Trump om man säger så.
Citera
2021-01-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Nya videos kom nu som jag inte har sett tidigare och jag kan inte låta bli att undra vilket sinnessjukhus många av dom har blivit utsläppta från

Dom både ser ut som byfånar och uppträder som såna. IQ fiskmås är för högt för många där.

Exakt samma kände när BLM kaozande i Göteborg i sommras
Vandaliserade attackerade poliser
Endå stöder svenska etablissemanget BLM

Biden hade ju inga större problem med dom när dom härjade som mest kamela Harris skall vi inte prata om
Varför denna jävla dubbel moralen???
Man måste ju hålla 2 tankar i huvet samtidigt
Två fel gör inte ett rätt
Citera
2021-01-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Nu kommer veckan när allt ska avgöras. Ska militären göra en kupp? Ska Trumpfolket göra en väpnad attack? Om det blir krig så blir det ett kort krig.

Trump själv har ju gett upp. Militären kan givetvis göra en kupp på egen hand, men inte mer troligt nu än någon gång tidigare.

Det kommer säkert vara lite demonstranter, men inte mkt mer än så. Ingen revolution kommer att ske.
Citera
2021-01-18, 09:15
Medlem
Hela galenskapen med Trumps blodtörstiga supporters och propagandaoperationen Qanon börjar osa underrättelsetjänster. USAs egna eller främmande nationers. Frågan är vad t.ex. CIA skulle kunna vinna på att USA splittras så som skett med Trump som president?
Citera
2021-01-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Exakt samma kände när BLM kaozande i Göteborg i sommras
Vandaliserade attackerade poliser
Endå stöder svenska etablissemanget BLM

Biden hade ju inga större problem med dom när dom härjade som mest kamela Harris skall vi inte prata om
Varför denna jävla dubbel moralen???
Man måste ju hålla 2 tankar i huvet samtidigt
Två fel gör inte ett rätt

Hyckleri är människans främsta karaktärsdrag, och desto starkare maktposition de får desto större blir deras hyckleri. Hyckleri är det främsta problemet med människan, och tydligt bevis på att vi är intelligent omogna och inte intelligent mogna nog att hantera alla teknologiska framsteg som vi har gjort och kommer göra.

De är mer eller mindre bara då de slår underifrån, som människan kan visar upp tecken på att vara konsekvent, för det blir ett av få vapen den har då. Men så fort de får makten, så blir de själva hycklare.

Men ja det är mkt stoppa huvudet i sanden beteendet ifrån många nu. Pelosi själv undrade mitt under tiden då BLM var som våldsammast varför det inte sker fler uppror. Hade detta varit BLM och 4 demonstranter dog så hade diskussion nu varit polisvåld och rasism, faktum att media inte har den diskussion nu när vita dör är ett tydligt bevis på att inte bara är de hycklare utan också rasister emot vita. De som verkligen är förtryckta får sällan det erkännande på den plats och tid de är förtryckta.

Hyckleri är oförenligt med frihet och det största förtrycket som finns. Men då man kontrollera narrativiteten så behöver man inte oroa sig över vara en hycklare.

Jag önskar att människan drevs mer av intelligens och mindre av själviska känslomässiga agendor, där man anpassar argumenten efter vad som passar en för sedan ignorera samma argument då det inte längre passar en. Men jag tror inte jag kommer få min önskan uppfylld någonsin. Även de mest intelligenta människor tendera vara hycklare då det väl ställs på sin spets och är lika mottagliga för hjärntvätt.

Trump var också själv en stor hycklare btw.
Senast redigerad av Hew18 2021-01-18 kl. 09:31.
Citera
2021-01-18, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Trump själv har ju gett upp. Militären kan givetvis göra en kupp på egen hand, men inte mer troligt nu än någon gång tidigare.

Det kommer säkert vara lite demonstranter, men inte mkt mer än så. Ingen revolution kommer att ske.
Trump ger aldrig upp. Att han uppmanar sin mobb att hålla sig borta från Washington nu i veckan är rationellt. Vad kan de göra mot nationalgardet? Och om nationalgardet vänds mot demokraterna, vad kan mobben bidra med? Trump är för egenkär för att kunna känna sig besegrad. Han hoppas på soldaternas kärlek till honom.

Splittringen i USA kan leda till vad som helst, även till globalt våld, global terror och civilisationskollaps.
Citera
2021-01-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det blir whataboutism när man använder det hela för att förminska och släta över kritik samt försöka flytta fokus från huvudämnet, vilket är fallet här. Det är ungefär så här som så små barn argumenterar och det nyttjades även flitigt av Sovjet vid den tid det begav sig. Dylik argumentation känns därför ungefär lika fräsch som en hundbajspåse i solskenet.

En del ser hur upptrappningen av retoriken från båda sidor under hela Trumps mandatperiod, samt sommarens BLM-kravaller och stormningen av Capitolium som olika sidor av samma mynt. Vi ser ett USA på en intern konflikt- och våldsnivå vi inte sett sedan 60-talet och tycker därför det är intressant att analysera ur många olika synvinklar och perspektiv.

Andra ser en hundbajspåse.

Jag antar att det hela hänger ihop med förmåga och intresse att se skeenden i världshistorien som relaterade och uttryck för t.ex. en stats allmänna tillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Gör gärna historiska jämförelser med BLM om du så önskar.
Allt är tillåtet så länge du faktiskt besvarar frågan.
Men när ditt enda argument blir ett whatboutism,då gör du ett medvetet försök att flytta fokus till en diskussion som känns lite mer bekväm.

Vilken fråga? Kan du peka på var den ställdes tack?
Senast redigerad av Varglig 2021-01-18 kl. 10:04.
Citera
2021-01-18, 10:01
Medlem
I New Yorkers filmreportage från stormningen hörs en vakt säga: "Detta är som helig mark" och den behornade sätter sig i Pence talarstol och säger "Jag vet".

Det ger bibliska associationer, vad profeten Daniel och Jesus säger om 'förödelsens styggelse' på helig plats, och ...

Markus 13:19: För i de dagarna ska det bli en sådan nöd att något liknande aldrig förekommit från det att Gud i begynnelsen skapade världen och ända fram till nu, och inte heller ska komma.

Matteus 24:29-31:*Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva. Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet.
Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in